Предмет: Я у медіапросторі
Клас: 3
Тема уроку: Фотографія-джерело інформації
Мета уроку: ознайомити учнів з історією виникнення фотографії, сформувати в учнів поняття про фотографію як історичне джерело; розвивати вміння аналізувати й отримувати інформацію зі світлин; аргументовано і грамотно висловлювати власну думку, виховувати учнів на сімейних цінностях українського народу, почуття духовної єдності поколінь, бажання берегти родину, як часточку великої родини - українського народу.
Очікуванні результати:
- матимуть уявлення про виникнення фотографії та про призначення фотографій;
- вмітимуть описувати сюжет фотографій;
-аналізуватимуть зображення і зміст фотографії;
- огрунтовуватимуть власну думку;
- складатимуть та розповідатимуть історію сім’ї за фотографіями.
- розуміють значення фотографій у збереженні знань про родовід;
Обладнання: мультимедійний комплекс, фотографії, сімейні світлини,,малюнки, маркери, фломастери, папір.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка готовності учнів до заняття.
3.Очікування.
Вчитель: Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
(Очікуванні відповіді учнів: ігор, змагань, працювати в групах та парах, поділитися знаннями, відкриття нового)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа « Чарівна скринька»
-Дітки ,що у мене в руках?( Скринька)
- Це чарівна скринька. В ній захований дуже цікавий предмет з планети «Медіа». Ви повинні відгадати цей предмет.(флешка, диск, чіп, телефон тощо)
- Здогадатися нам допоможе загадка.
Сніг зимою, сонце літом,
Поле, що чарує цвітом –
Все на чіп він зберігає –
Дуже добру пам’ять має!
-Так, це фотоапарат.
-Для чого ми його використовуємо?
(Очікуванні відповіді учнів: Для того, щоб сфотографувати та зробити фотографію)
- Яка буде тема нашого уроку?
(Очікуванні відповіді учнів: фотографія)
- Сьогодні ми будемо подорожувати в історичне минуле, отримаємо нову інформацію, будемо дослідниками, злагоджено попрацюємо в групах.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Метод « Асоціативний кущ»
- Діти, доберіть слова, що спадають на думку, коли чуєте слово « фотографія»
(Очікуванні відповіді учнів: фотоальбом, фотограф, подія, родина, подорож, знімок,
кадр, природа)
2.Словничок
Фотографією (або світлиною) називають результат фотографічного процесу — зображення, електронне або отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекції фотографій називають фотоальбомами.
3. «Довідкове бюро»
Вчитель: Наші історики підготували для вас цікау інформацію.
1-й учень: Вперше закріплене зображення вдалося отримати в 1822 році. Це зробив француз Жозеф Нісефор Ньєпс. Однак це зображення не збереглося, як і перша з існуючих фотографій – зроблена ним же в 1826 році- знімок «вид з вікна», отримана за допомогою камери-обскури на олов'яній платівці, покритій тонким шаром асфальту.
2-учень: В Україні фотографія прийшла спочатку у Львів. Сталася ця подія в 1839 р. У Києві та Одесі перші фотографи з’явились у першій половині 1840-х, у Харкові — у 1851 р.
У 1867 р. в Києві відбулася перша фотовиставка.
ІV.Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
1.Вправа «Про що розповідає фотографія»
(На екрані вчитель показує фотографії) (Додаток 1)
-Яку інформацію несуть фото, які ви побачили?
-Що в них спільного?
- Що хотів передати фотограф цими знімками?
Руханка
2. Вправа «Дослідники» (Робота в групах)
-Яких правил роботи в групі будемо дотримуватися? (Поважати думку кожного, регламент часу, працювати злагоджено тощо)
Кожна група досліджує фото за допомогою плану.
1) Які предмети зображені на фотографії?
2) Що роблять люди, зображені на знімку?
3) Коли і де відбувалася подія, зображена на фотографії? Власну думку обґрунтуйте.
4) Чи позували люди для фотографії або це був випадковий знімок?
5) З якою метою зроблено фотографію?
6) Чи є на фотографії підпис? Про що він може розповісти?
7) Якщо вам не відома дата фотографії, спробуйте визначити час її появи.
3.Улюблене фото з сімейного альбому.
(На дошці коладж з сімейних світлин. Учні розповідають цікаві історії з життя своїх рідних)
-Що об’єднує всі ваші світлини?
- Які почуття у вас виникають?( Це наші рідні, наша родина. Ми повинні берегти пам’ять про наших предків,цінувати та поважати минуле)
V. Рефлексія.
- Що особливо запам’яталося на уроці?
- Що для вас є важливим результатом уроку?
- Чи справдились ваші очікування від уроку?
VІ. Підсумок уроку
Так, родина — найдорожче для кожного з нас.
Сподіваюсь, що наша розмова допоможе придивитись уважніше до кожного члена вашо їродини, поспостерігати за ним. Це дуже важливо, бо таким чином ви більше дізнаєтеся про вашу схожість; Дізнаєтесь більше про своїх бабусь і дідусів, прабабусь і прадідусів, які вони були, щозробили для своєї родини.
Ви зовсімпо-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.
Домашнє завдання: Перегляньте сімейні фотографі, знайдіть найдавніші, розпитайте про те, як жили, про історичні події в країні в цей час, про костюми, інтереси,захоплення.