Конспект уроку літературного читання у 3 класі на тему : "Життєвий і творчий шлях Ярослава Стельмаха . Я. Стельмах « Ловись , рибко !»
Мета :ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом Я. Стельмаха ; вчити визначати стан дійових осіб і відповідно інтонувати діалог ; орієнтуватись у структурі тексту , швидко , виразно , свідомо читати ; збагачувати словниковий запас учнів ; розвивати зв'язне мовлення , вміння висловлювати свою думку , самостійно обирати завдання , аналізувати і оцінювати свою роботу і відповіді товаришів , робити висновки ; виховувати почуття доброти , любов до природи .
Тема : Життєвий і творчий шлях Ярослава Стельмаха .
Я. Стельмах « Ловись , рибко !»
Мета :ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом Я. Стельмаха ; вчити визначати стан дійових осіб і відповідно інтонувати діалог ; орієнтуватись у структурі тексту , швидко , виразно , свідомо читати ; збагачувати словниковий запас учнів ; розвивати зв’язне мовлення , вміння висловлювати свою думку , самостійно обирати завдання , аналізувати і оцінювати свою роботу і відповіді товаришів , робити висновки ; виховувати почуття доброти , любов до природи .
Обладнання : таблиця з етапами уроку , малюнки овочів , таблиця для словникової роботи , роздатковий матеріал ( малюнки для асоціацій , таблиці для читання , почуття ) .
Зміст уроку
Продзвенів уже дзвінок ,
починається урок .
Він незвичний і цікавий –
Гостей багато завітало .
Давайте звернемось до гостей
І лагідно промовим : « Добрий день !»
У добрий час радо ми вітаєм вас !
З миром зустрічаємо . щастя вам бажаємо !
2) Мікрофон
- Подумайте і скажіть , якими має бути наш урок ? (Цікавим , повчальним , трохи казковим , продуктивним , веселим , світлим )
- А на уроці ви якими повинні бути ?( Дисципліновані , уважні , зібрані , вправні , наполегливі )
Отже ми сьогодні будемо
Не просто слухати , а … чути,
Не просто дивитися , а …. бачити ,
Не просто відповідати , а …. міркувати ,
Дружно і плідно …. працювати .
3) Психологічна розминка
Та щоб добре працювати ,
Слід себе налаштувати
На сьогоднішній урок .
В нас на кухні – гарне свято ,
Борщ зготують поварять .
Борщ літературним зветься ,
Ви вкладіть у нього серце ,
Добрі вчинки , ніжну душу ,
Клятву другу непорушну ,
Доброзичливість , повагу –
Все це всім вам до наснаги .
На попередньому уроці ми з вами вивчили скоромовку , давайте її пригадаємо .І розкажемо у різному темпі .
Окунь рака зустрів :
Задавака й хвастунець !
Байки пише … байкар
Вірші складає … поет
Прозу створює … прозаїк
По краплині ми зберемо
Вміння , старанність , знання !
Буде борщ у нас смачненький ,
Але праця чимала !
Ми співали нам і спасибі .
В гурті пісня завше в лад іде .
На співається пісня без заспівувача .
Не той молодець , що починає , а той , що кінчає .
…. Каже, перевівши дух , дідусь.
… зауважує тато .
… нехотя підводиться з лави бабуся.
…. раптом кидає Мар’янка.
… обурюється Дениско .
… примирливо усміхається дідусь .
( Кидаємо краплинки )
Починаєм готувать ,
У каструлю ми складать
Будем овочі незвичні
Поетично – фантастичні ,
Їх наріжем , як соломку ,
Вирішим головоломку !
ковСла ( Славко ) сі вило ( висіло )
Сейкогір ( Сергійко ) єчумо ( чуємо )
вилось ( ловись) брико ( рибко )
корЮ ( Юрко) каргу ( гукає )
тькоМи( Митько) закасв ( сказав )
Я. Стельмаха
1. Розповідь вчителя про письменника.
2. Опрацювання статті « Ярослав Стельмах» ( про нього )
- Прочитайте мовчки статтю .
- Що нового дізналися про Я. Стельмаха ?
- Чим він захоплювався з дитинства ?
- Хто є героями його творів ?
VI . Опрацювання 1 частини оповідання
« Ловись , рибко !» Я. Стельмаха
Хоч без м’яса борщ смачненький
Але дуже вже пісненький
З тексту ви слова читайте
Й правильно завжди вживайте .
Акордеон –
Мормишка , донка , спінінг –
Інвентар –
Пройдисвіт –
Понишпорив –
хитра , здатна на нечесні вчинки людина
приладдя
музичний інструмент
рибальські снасті
шукав , усюди заглядав
З м’ясом не було проблем –
бурячки тепер потрем .
Хай рожевим стане борщик ,
Тож мерщій його у горщик !
а) ланцюжком до слів … що хоч там вас не буде
б) дощик – дощ – злива
в) читання мовчки до кінця
фізкультхвилинка
Перед вами – є корзинка ,
В ній звичайні картоплинки ,
Для борщу потрібні кращі
Вибирайте котрі ваші .
Ми по парам розіб’ємось ,
Не заплачем , засміємось ,
цибулину роздягнемо ,
нове завдання виконаємо .
Відповідаючи вживайте слова :
Мені здається …
На мою думку …
Я вважаю …
А на грядці в нас не пусто –
Рясно виросла капуста ,
борщ без неї – і не борщ ,
нашинкуєм – хоч – не – хоч !
Я змалечку рибалю …
Сергій Анатолійович сидить …
Вибирали ми вудочки …
Ой , держіть мене втрьох ! ..
Глянув я на його вудку …
Без морквин не обійтися –
Які гарні – подивися !
В них багато каротину ,-
Намалюєм борщ – картину .
До борщу потрібно мати
І червонії томати
Стане він тоді кисленьким
І на смак ще більш смачненьким .
Кожна господиня має
Свій секрет приготування –
Борщ чимсь іншим приправляє –
Просить всіх до смакування
Зелень , кріп й петрушку
Тре ще й на тертушку
Хрін та пастернак
Гарний буде смак !
VII . Підсумок уроку
Сьогодні наші поварять
Трудились добре і завзято –
Зуміли борщ приготувати ,
Усіх гостей почастувати ,
Знання й уміння показати .
VIII . Оцінювання
IX. Домашнє завдання