13 серпня о 18:00Вебінар: Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На Урок»: плануємо наперед

Що таке краса і для чого вона потрібна

Про матеріал

Формувати поняття «краса»; вчити дітей відчувати красу і силу слова, розвивати смак до літератури; виховувати естетичні почуття.

Епіграф до уроку:«Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла»

Перегляд файлу

 

Тема: Що таке краса і для чого вона потрібна.

Мета: Формувати поняття «краса»; вчити дітей відчувати красу і силу слова, розвивати смак до літератури; виховувати естетичні почуття.

 

Епіграф до уроку:  «Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла»

 

Хід уроку:

  1. Оргмомент
  2. Актуалізація знань.

Як ви розумієте епіграф нашого уроку?

Сьогодні на урок я запросила талановитого письменника, Вчителя Василя Олександровича Сухомлинського. Він дуже гостро відчував красу, піклувався про неї не тільки в школі, в якій він працював. Для нього головна краса була в дітях, а тому він робив все, щоб діти також зрозуміли, що значить – красиво, і що значить – погано. І сьогодні ми з вами познайомимося з деякими його оповіданнями, присвяченими красі.

  1. Бесіда за темою.

Людина може створювати навколо себе і красиве, і потворне.

Чи згодні ви з цією думкою? (Відповіді дітей).

Одна людина намагається говорити слова хороші й добрі, а іншій  подобається грубіянити, лаятися і дразниться. Один чоловік  намагається намалювати красивий малюнок, а інший навмисне бруднить папір карлючками. Одна дитина з радістю ліпить снігову бабу і намагається, щоб було весело і красиво, а інша її навмисне руйнує

Уміння бачити красу в навколишньому.

- Поясніть, як ви розумієте це положення. (Відповіді дітей).

У кожної людини всередині, в душі, приховано любов до краси. Коли людина думає про красу і захоплюється нею, ця любов зростає.

 

5. Читання вчителем (або дітьми) оповідання «Красиві слова і красиве діло».

Красиві слова і красиве діло

В.Сухомлинський

Серед поля стоїть маленька хатинка. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти у теплі.

Одного разу серед літнього дня захмарило і пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села.

Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.

І ось перший із тих хлопців, що сиділи в сухому одязі, сказав:

Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…

Другий теж промовив красиві і жалісливі слова:

Як страшно опинитися в зливу серед поля. Я співчуваю тобі…

А третій не сказав жодного слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.

(Перериваємо читання і пропонуємо дітям самим скласти кінцівку оповідання.)

А тепер я пропоную вам послухати, як закінчив своє оповідання Василь Олександрович.

Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла.

 

Присутність краси та неподобства в людині ... (Роздуми дітей).

  1. Читання оповідання «Соромно перед соловейком»

Соромно перед соловейком

В.О.Сухомлинський

Оля й Ліда надумали піти до лісу. Ішли та й ішли, в дорозі стомилися та й сіли на траві перепочити.

Витягли із сумки хліб, масло, яєчка. Та й підобідають. Коли це на дерево сів соловейко та й заспівав. Зачаровані його гарним співом, Оля й Ліда сиділи й боялися поворухнутися.

Аж тут він замовк.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.

Ліда зібрала недоїдки, загорнула в газету і поклала в  сумку.

Навіщо ти зібрала сміття? – запитала Оля. – Це ж у лісі… Ніхто не бачить…

Соромно перед соловейком… тихо відповіла Ліда.

 

 

Щоб не наколовся

В.О.Сухомлинський

Дівчинка Зоя гуляла в саду. Вона підійшла до акації. На акації гострі-прегострі колючки.

Під акацією літає барвистий метелик. Ой, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку – що ж тоді буде!

Підйшла Зоя до акації, відламала одну колючку, другу, третю.

Мама побачила й питає:

Що ти робиш Зою? Нащо колючки відламуєш?

Щоб метелик не наколовся, - відповіла Зоя.

  Знадобиться:

Кольоровий папір для оригамі (квадрат 21х21 см), ножиці, клей, невелички шматочки блакитного,, синього, черного і білогопаперу.

1. Перегни квадратный лист навпіл, по довжині і ширині, і по двох діагоналях.

   

2. Склади фігуру «трикутник» (точку А зєднай з точкою Б)

3. Відігни вниз два боковых трикутники, ліниії згину прогладь пальцем.

 

  1. Переверни фігурку, що вийшла.
  1.                    Загни нижній вугол наверх так, щоб над фігуркою стирчав кінчик трикутника.

6. Відігни куточки вниз и разгладь пальцем.

7. Зігни метелика навпіл.                   8. Тепер відігни фігурку по лінії В.

  

 

9. Розправ крильця в різні сторони и наклей на них кольорові цяточки, глазки і хоботок.

 

  1. Підсумок:

Красиве абсолютно не дружить з потворним.

– Краса і добро єдині. Добро в людині завжди красиве ...

 

  Намалюйте ілюстрації до прочитаних творів і розкажіть, який момент ви намалювали.

6.  Дом. завд.: Пригадайте, що хорошого, красивого ви робите для своєї матусі. А може, ви пригадаєте якісь негативні вчинки, і схочете поділитися з усіма своїми висновками, з тим, як ви зрозуміли, що робите, і як вирішили ситуацію.

 

doc
Додано
7 липня 2018
Переглядів
654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку