Конспект уроку "Лобо-володар Курумпо" (Е. Сетон-Томпсон)

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури у 5класі за оповіданням Е. Сетона-Томпсона "Лобо -володар Курумпо"
Перегляд файлу

Тема. Утвердження любові до всього живого в оповіданні

Е. Сетона-Томпсона «Лобо –володар Курумпо»

Мета: допомогти учням визначити тему та головну думку твору;

привернути увагу школярів до проблеми захисту тварин;

розвивати навички текстуального аналізу художнього твору, мислення учнів, вміння висловлювати свою думку;

виховувати любов до живої природи, чуйність, милосердя, доброту, співчуття у дитячих серцях.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, роздатковий матеріал, текст оповідання.

Тип уроку: урок поглиблення аналізу тексту

Формування ключових компетентностей:

-спілкування державною мовою;

-математичну компетентність : вміння установлювати причинно-наслідкові зв’язки;

-уміння вчитися впродовж життя: постійно поповнювати словниковий запас; здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.

Епіграф : Кожна тварина є дорогоцінний спадок природи, котрий ми не маємо права знищувати без потреби

                       Е. Сетон-Томпсон

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

          Діти, сядьте зручно і приготуйтесь до уроку. Але перед тим, як взятись до роботи, я хочу сказати, що будь-яку справу, щоб вона вдалася, потрібно починати з хорошим настроєм , з усмішкою, з любов’ю.

          Тому я хочу побажати вам бути на уроці –

Усміхненими

Спокійними

Прогресивними

Ініціативними

Хоробрими

          Якщо прочитаємо перші літери – успіх. То ж я бажаю вам успіху на сьогоднішньому уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

          Ось уже кілька уроків ми вивчаємо твори, пов’язані з природою. Таким є твір Е. Сетона –Томпсона «Лобо-володар Курумпо». Усі твори цього письменника написані для людей з метою достукатися до їхніх душ. І хоча оповідання автора сповнені драматизму й часто мають трагічний фінал, у кожному рядку своїх творів Е. Сетон-Томпсон закликає людей любити і захищати тварин. А сьогодні із цим закликом він звертається до нас. Чи готові ми його вислухати й сповнитись любов’ю до усього живого?Що ж перевіримо себе?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Тема(зачитати)

Як ви думаєте, які завдання нашого уроку?

(думки дітей)

          Наше завдання – з’ясувати, як розкривається в оповіданні «Лобо» любов автора до світу природи;

-будемо висловлювати свої власні думки з приводу прочитаного;

-будемо вчитися у Сетона-Томпсона спостережливості, цікавості, дбайливого ставлення до оточуючого світу.

Епіграф (зачитати, як ви розумієте?)

(запис теми та епіграфа до зошита)

ІV. Робота з текстом

-І так, пригадаємо, із скількох частин складається оповідання «Лобо»?(3ч)

          На попередньому уроці ми склали план оповідання, який є на дошці. І за цим планом відтворимо зміст оповідання (ланцюжком)

План

І. Історія зграї Лобо

   1.Долина Курумпо та її мешканці

   2.Зграя Лобо

   3.Невдалі полювання

ІІ. Спроби оповідача-мисливця вполювати Лобо

   1.Знайомство автора з ватажком зграї

   2.Надзвичайна кмітливість і хитрість старого пройди

   3.Лобо розв’язує всі головоломки

ІІІ. Потрійний удар (сила, воля, любов)

   1.Бланка потрапляє до пастки

   2.Скорбота старого ватажка

   3.Пастка для могутнього вовка

   4.Смерть володаря Курумпо

2. Бесіда за запитаннями

   1.Чому скотарі прагнули якнайшвидше спекатися вовчої зграї?

   2.Наведіть приклади, що свідчать про надзвичайну кмітливіст Лобо?

   3.Які були стосунки між Лобо і Бланкою?

   4.Яке почуття виникло у мисливця від скорботи Лобо за подругою?

   5.Що сталося з Лобо в ту ніч, коли загинула Бланка?

   6.Які почуття огортають автора, коли нарешті Лобо впіймали? (жалість, повага, любов, захоплення )

   7.Чому Лобо не став кликати свою зграю на допомогу вдруге?

   8.З якої причини вовк перестав опиратися, коли був спійманий? (він зрозумів, що програв)

3. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4. Продовження роботи над текстом твору

Літературна математика (у зошитах)

1) Скільки вовків було у зграї? (5)

2) Протягом скількох останніх років зграя збирала данину зі скотарів Курумпо в розмірі однієї корови щодня? (5)

3) Яка кількість овець загинула, коли забавлялись Бланка і рудий вовк?(250)

4) У скільки оцінили винагороду за голову Лобо? (1000доларів)

5) Яка кількість капканів намертво стиснула в своїх сталевих обіймах лапи Лобо? (4)

6) Скільки днів і ночей пролежав Лобо, прикутий і геть знесилений у капканах? (2дні і 2ночі)

(Взаємоперевірка)

(Зачитування правильних відповідей)

5. Робота з к’юаркодом

(літературний диктант 16)

6. Робота з ілюстраціями до твору «Допоможи художнику»

(коментувати ілюстрацію – який епізод зображений?)

7. Складання пазлів (робота у групі)

8. Вправа «Лови помилку» (Робота в групі-виправити текст)

   1) Старий Лобо був кволим, але хитрим звіром. (Дужим)

   2) Коли луна доносила з ущелини тихе виття старого ватажка, пастухів огортав спокій. (Могутнє, неспокій)

   3) Бланкою звали одного красивого рудого вовка. (Білого)

   4) Щоб спіймати Лобо, мисливець розташував капкани у формі літери «Л». (Н)

   5) Невдовзі сталася неминуча трагедія. Кожен із мисливців вистрелив у Бланку. (Накинув на шию ласо)

   6) Коли зарожевів світанок, Лобо лежав так само спокійно, немовби спочивав, але старий ватажок все ще був живий (вже був мертвий)

9. Бесіда (підсумки)

          Лобо – сильний, розумний, хитрий вожак. Він здатний оцінювати небезпечну ситуацію, і йому вдається зберегти життя всієї зграї. Лобо – незвичайний вовк. Його здібності дивують людей.

-Чому людині все-таки вдалося здолати непереможного Лобо? (Лобо опікувався Бланкою, а та, відчуваючи особливе ставлення, дозволяла собі «не слухати» ватажка. Тому вона потрапила в пастку)

-Що свідчить про те, що втрата Бланки для Лобо – це страшне горе?

( Жалібно вив, протяжно вив, у голосі чулося горе, ніби кликав свою подругу, несамовито, гірко вив)

          Король вовчої зграї, мудрий і непереможний Лобо, обдурений і переможений. Його згубило вічне почуття любові, відданості, прихильності. Необережний Лобо, байдужий до життя без Бланки, пішов назустріч покаранню сам.

          «Кажуть, лев, який втратив свою силу, орел, який утратив волю, і голуб, розлучений з подругою, помирають від розбитого серця. І хіба можна було подумати, що серце цього лютого хижака винесе таке потрійне випробування? Він втратив і силу, і волю, і подругу».

          Ось так і закінчилася історія Е. Сетона-Томпсона про величного і гордовитого вовка Лобо – володаря Курумпо. Одинокий, обманутий, поранений звір помер.

-Яке ставлення до Лобо виникає у вас наприкінці розповіді? (Відповіді учнів)

10. «Квітка почуттів до Лобо» (робота в групі)

          Розмалюйте квітку почуттів до Лобо

Захоплення – фіолетовий

Повага – синій

Співчуття – жовтий

Хвилювання – коричневий

Страх – чорний

Сум – сірий

Щастя – рожевий

Радість – рожевий

(Хтось із групи пояснює)

11. Вправа «Займи позицію»

-Хто в двобої вовка і людини справжній хижак? На чиєму боці ваші симпатії?

-Є три плакати з висловами

1) Лобо – вовк з людськими почуттями , розумний хижак, заслуговує на іншу долю

2) Мисливець вчинив по-хижацьки, хоча і людина

3) Випадок непересічний, можливо є інші порозуміння людини і звіра

-Ви обираєте вислів, який вам більше до душі, стаєте біля нього і пояснюєте, чому обрали саме цей вислів.

          Висновок. Вовк, як будь-який представник дикої природи, полює, щоб вижити і продовжити свій рід. Вовк – хижак, такий він створений природою, є її невід’ємною частиною і живе відповідно свого призначення.

          А людина? Вона часто забуває про те, що все на світі має своє призначення. Вона пам’ятає тільки про себе, свої права та інтереси.

          Е. Сетон-Томпсон писав:«Після цієї історії з Лобо я щиро бажаю переконати людей, що кожна з наших рідних диких істот – сама по собі цінна спадщина, яку ми не вправі знищити чи позбавити її наших дітей»

V. Самооцінювання

          Я хочу сказати, що ви багато працювали. Молодці. Прошу оцінити себе за допомогою кола Самооцінки. І це допоможе мені обрати найкращого учня в класі на сьогоднішньому уроці.

Вправа «Дзеркало» - найкращий – кожен з вас.

VI. Рефлексія

Вправа «Закінчити речення»

-Після сьогоднішнього уроку я зрозумів (зрозуміла)…

Вправа «Мої емоції» (Смайлики-емоції діти клеють на дошку)

VII. Домашнє завдання

          Спробуйте уявити себе автором твору. Змініть трагічне закінчення третьої частини на щасливий кінець..

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку