23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Конспект уроку "Любов - основа подружнього, родинного і суспільного життя"

Про матеріал
Мета розробки - з допомогою Святого Письма розкрити суть любові, ознайомити учнів з фрагментом листа апостола Павла до коринтян ("Гімн любові").
Перегляд файлу

 

Тема: Любов – основа родинного, подружнього та суспільного життя

Мета: продовжувати розкривати велич Божої любові, з допомогою Святого  Письма визначити прикмети любові, розглянути  її види; виховувати почуття любові, зичливості, бажання не тільки бути  улюбленим, а й любити; сприяти розвитку памяті, творчого мислення, логіки.

Обладнання: пісня « Бог є Любов», плакати із цитатами Святого Письма: « Бог бо так полюбив світ, що віддав Сина Свого Єдинородного, щоб кожен, хто в нього вірує – не помер, але мав життя вічне» ( Ів.3.16).  « Любов ближньому зла не чинить. Отже, любов – сповнення закону»(Рим.13. 10).  « Бог – Любов»(І Ів.4.9).

І.  Християнське вітання. Молитва Єфрема Сирійського. Побажання хорошого  настрою, радості і любові.

ІІ.  Сьогодні ми поговоримо з вами про найсокровенніше – про ЛЮБОВ. Про це почуття ви вже чули чимало. З ним ви живете і даруєте його своїй родині, отримуючи  батьківську опіку і святу материнську любов. Можливо, хтось з вас вперше покохав. А що є суттю любові? Якою повинна бути справжня любов, і взагалі: вона існує насправді, чи ні? Метою нашого уроку є пошук відповідей на поставлені запитання. Отож, до роботи! ( запис в зошити теми, мети та плану уроку).  

                                          ПЛАН

  1.         Визначення любові
  2.         Різновиди любові
  3.         Прикмети любові
  4.         Божа Любов
  5.         Покликання людини – любити

ІІІ.  « Сократівський діалог»:

- Що ми називаємо любов’ю? ( ймовірні відповіді дітей: почуття, бажання зробити приємне, дарувати радість…);

- Чи можна стверджувати, що любов – це вічне почуття? ( як в кого, є приклади справжньої любові, а є заплакані очі і страждання..);

- Чому розлучаються молоді подружжя? ( не зійшлися характерами, були надто молодими,  не до кінця усвідомлювали що таке подружнє життя…);

- Але ж вони колись говорили одне одному слова любові? ( на місці цього почуття тепер взаємні звинувачення, гнів, пройшло почуття, а, можливо, його й не було…);

-  Без чого любов не може довго горіти? ( без взаємності, терпеливості…);

-  Якою буває любов?

Ми розрізняємо з вами  материнську любов, святу і вічну, ми любимо друзів,  коханням називаємо любов хлопця і дівчини. Грецька мова послуговується для означення видів любові такими словами:

                           storge – любов родинна ( між батьками і дітьми)

                            filia -  любов між друзями, товариська

                            eros – подружня любов, тому й дозволена тільки в подружжі

                            agapрe – найвищий ступінь любові, жертовна любов. Приклад цієї любові нам подав Господь ( плакат 1).

Усі ці види любові є складовими подружнього щастя. Адже це чудово, коли чоловік і дружина є вірними друзями, які мають спільні інтереси; навчають своїм прикладом дітей поважати і любити родину, які не бояться бути плідними, і найголовніше, без чого шлюб не може довго тривати, вміють жертвувати одне одному свій час, своє здоров’я, навіть життя.

  •              Пригадайте, що символізують свічки, які молодята тримають в руках під час вінчання? ( жертовність: поки горить свічка, вона дарує світло і тепло – таким має бути життя двох подругів: поки живу, я дарую себе для тебе, щоб тобі поруч було світло і тепло) «Любити – означає жити життям того, кого любиш» - так писав Л.Толстой.

Любов – це не самолюбство, а самовідданість. Коли людина любить, вона прагне зробити особу щасливою. Кохання випробовує закоханих через пошану власної гідності, чистоти, невинності, взаємного прощення. Гірко чути, коли це благородне, святе почуття ототожнюють із статевим інстинктом, вживаючи вислів «займатися любовю». Французький психолог Рібо визначав три ступені кохання:

 І. Голий статевий інстинкт, властивий для нижчих тварин і комах.

ІІ. Кохання як почуття ніжності і симпатії, властиве вищим тваринам:                 левам, птахам.                              

ІІІ. Ідеальне кохання – фізіологічний момент стає фоном, а на першому плані – душа, цінування духовних цінностей.                 

Російський психолог В. Соловйов описує типи любові в залежності від емоцій, які виявляють при спілкуванні:

  •              любов: коли мені добре від того, що тобі добре, і я можу відмовлятись від задоволення своїх потреб, аби тобі було краще, - то я тебе люблю;
  •              ненависть: коли мені добре від того, що тобі погано, - то я тебе не люблю;
  •              суперництво: якщо мені погано від того, що тобі добре, - то я тобі заздрю;
  •              байдужість: якщо мені однаково, добре тобі чи погано, - то я байдужий до тебе.

Послухайте, будь ласка, вірш про любов.

 Любов буває різною: і ніжною, і грізною,

І ранньою, і пізньою; із пуху і залізною,

Малою і великою, тихенькою і з криками;

Спокійною й бурхливою, нещасною й щасливою;

Миттєвою і довгою,у мріях і у спогадах,

Земною і небесною, духовною й тілесною,

Яскравою і сірою, без розуму і з мірою;

Поганою і гарною, а іноді ще й марною,

Законною й фіктивною, пасивною й активною;

Корисною й сердечною, буває недоречною, формальною й безслідною,

Шляхетною й негідною, зрадливою і вірною;

Словами невимірною, палкою і холодною,

До неймовіря жодною, з усмішкою й недуже,

А в тебе яка, друже?

  Любов – це почуття, яке формується, дозріває, на жаль, інколи і завмирає.

ІV.   Праця в групах ( 5хв).  Завдання для І групи: визначити риси справжньої любові;  для ІІ: визначити риси, які слід виховувати в собі, щоб вміти любити по – справжньому.

Представники груп зачитують свої відповіді. І група: вічна, вірна, взаємна і т.д.; ІІ група: відповідальність, жертовність, терпеливість і т.д.

Відповідь на те, якою повинна бути справжня любов дає нам Святе Письмо.

 V.  Читання Святого Письма. Учні знаходять І.Кор.13. 4-8. 

Любов довготерпелива, любов лагідна, вона не заздрить. Любов не чваниться, не надувається, не бешкетує, не шукає свого, не рветься до гніву, не задумує зла; не тішиться, коли хто чинить кривду, радіє правдою; все зносить, все вірить, усього надіється, все зносить терпеливо. Любов ніколи не минає.

VІ. Закріплення теми. Любов ніколи не минає – ось найхарактерніша риса справжньої любові. Ніна Матвієнко про любов ділилась такими роздумами: «Любов – це не те саме, що раз зашнурувати шнурки на взутті - і все! Любов постійно потребує підтримки, підживлення. Це як вікна, котрі постійно треба промивати». Якщо людина націлена тільки на приймання, любов завмре, адже любов – це дарування. Подружнє життя не є легкою ношею. Бувають нелегкі випробування, страждання, але від них не слід втікати чи звинувачувати одне одного. Тільки міцно взявшись за руки з Божою поміччю можна вистояти і не зрадити.

А зараз запишемо в зошит як виглядає зріла любов і незріла:

Незріла любов

Зріла любов

Зосереджена на отримуванні

Намагається найкраще дарувати коханій людині

Нетерпляча, самолюбна

Терпляча попри недоліки іншого

Схильна до вибухів гніву

Відповідає чемно і належно на подразники

Обороняє себе, бо понад усе дбає про задоволення власних потреб

Відкрита і вразлива

Як ми маємо любити – навчає нас Господь, адже він виявляє свою любов до нас у  неповторній красі оточуючого світу, у тім, що любить нас навіть тоді, коли сходимо на манівці і шукає заблуканих овечок, бере на свої рамена, щоб життя зберегти. Ісус обявив нам імя Бога. Бог – це любов. І наше покликання на цій землі – навчитися любити і поширювати цю любов у спільноті. Перед вами лежать слова пісні, яку ви вже співали в молодших класах. Виконання пісні «Бог є любов».

 Є дуже багато висловів про любов, але, на мою думку, найцікавішими є висловлювання маленьких дітей.

Любов – це те, від чого ти посміхаєшся навіть тоді, коли втомлений. (Тарас, 4р.)

Якщо ти хочеш навчитися любити краще, потрібно почати з того, кого ти терпіти не можеш.( Ніка, 6р.)

Любов – це коли ти говориш хлопчикові, що тобі подобається його сорочка, і він починає її носити щодня.( Надія,7р.)

Любов – це старенькі дідусь і бабуся, котрі залишились друзями навіть тоді, коли добре одне одного пізнали.( Максим,6р.)

Любов – це коли мама бачить тата брудним і спітнілим і все одно каже, що він красивіший, ніж Роберт Редфорд.( Костик,8р)

Я знаю, що моя старша сестра мене любить, бо віддає мені всі свої старі речі, а їй доводиться куплять нові (Ліля,4р.).

Не треба казати «люблю», коли це не так. Але якщо це правда – повторюй якнайчастіше,бо ті, кого ти любиш,можуть забути.(Даринка,8р.) 

Гадаю, багато хто погодиться з думкою цих малят, адже недарма сказано, що устами дитини глаголить істина. Попросімо ж у Господа не так бути любленим, як самим любити, не так бути утішеним, як вміти утішити: більше бо щастя давати ніж брати. Молитва. 

VII.  Домашнє завдання: прочитати І Ів.4.7-21. Придумати свої вислови про любов. За бажанням вивчити «Гімн Любові» напамять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
28 січня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку