Конспект уроку "Відповідальне батьківство"

Про матеріал
У розробці - продовження теми "Батьківство і материнство". Мета уроку - виховувати почуття відповідальності, толерантності, поваги. Спонукати учнів до читання Святого Письма.
Перегляд файлу

 

Тема: Відповідальне батьківство

Мета: продовжувати розкривати суть справжнього християнського          батьківства, яке полягає у вмінні бути відповідальним, стриманим; розглянути основні причини демографічної кризи, визначити риси люблячого батька;виховувати відповідальність, почуття вдячності, толерантність; розвивати мислення, мовлення, вміння уважно слухати і поважати думку товариша.

                                                 Хід уроку

І.Організаційні моменти.

ІІ. Актуалізація опорних  знань.  Ми продовжуємо розглядати тему батьківства  і материнства:

- Пригадаймо заповіді правдивого християнського батьківства?      

- Які з них найчастіше порушуються?

- Поясніть причини порушення.

- Який ви пропонуєте вихід, розв’язання цих проблем?

- Які риси мають мати хороші батьки - вихователі?

ІІІ. Запис у зошити теми, мети.

ІV. Розвиток теми.  Ми повинні пам’ятати, що всі ми - діти  Отця Небесного, який оживив нас своїм Духом. Він є джерелом батьківства, бо від нього все походить. Послухайте:

Читання 139 псалма (13-15)

                          Ти створив моє нутро, ти мене виткав в утробі матері моєї.

                           Хвалю тебе. Що створив мене так дивно;

                           діла твої  предивні,

                           Ти душу мою знаєш вельми добре.

                           Кості мої не були сховані від тебе,

                           коли постав я таємничо…

    До пророка Єремії Господь так промовляв:

                             Перш ніж я уклав тебе в утробі,

                               Я знав тебе:

                              І перш ніж ти вийшов з лона,

                              Освятив я тебе…

        Апостол Павло в листі до Ефесян 1;14 – 15  пише:

                                Ось чому я згинаю мої коліна перед Отцем, від якого

                                 Бере імя всяке отцівство на небі і на землі…

     Це великий привілей мати такі самі прикмети, які має Господь. Бути творцем нового ніжного малятка, душу якого вчинив безсмертною сам Творець – це велика гідність. І разом з тим – страшне зухвальство, безглуздя нехтувати даром плідності і знищувати те, що ніколи сам не здатен оживити!

V.  Праця в групах 10хв. ( кожна група має перелік запитань, з відповідей на які буде складатись майбутня невеличка доповідь в межах 2хв. )

  •    Чи відома вам кількість населення України? (42 млн. приблизно)
  •    Чому смертність переважає народжуваність?

 (чисельність населення   зменшилась на 122,5 тисяч осіб)

  •    Чим загрожує демографічна криза?
  •    Якби ви були президентом, що б зробили для того, щоб подолати демографічну кризу?
  •    Чи справа тільки в грошах?

Відповіді дітей.

Повернення до наших народних принципів виховання і формування родини може подолати кризу. Те, що в нас, українцях закладено генетично, ми губимо, поглядаючи на заможній Захід чи свобідну Америку. Ті ж, в свою чергу пізнавши всі наслідки «сексуальної революції» прийшли до розуміння того, що найкращий спосіб уникнути смертельних хвороб – це збереження чистоти душі і тіла. У пресі я читала статтю під таким заголовком: «Із Заходу до нас іде мода на цноту». На думку багатьох є дуже ефективним методом в боротьбі з венеричними хворобами  життєвий принцип: одне життя – один статевий партнер. От на рахунок партнера варто подумати: партнер  чи дорога людина, мати чи батько дітей, яких виховуємо разом?  Ми є надзвичайно багатою нацією, нам є чим гордитись в доброму розумінні цього слова і є за що відповідати перед Богом, бо обдарував нас щедро не тільки земними благами а й чуйним розумінням природного закону, який називаємо сумлінням.  В історії кожного народу є страшні сторінки, ми – не виняток, але не слід їх ще раз переживати, потрібно втілювати в життя ті одвічні істини, які  захищали наші предки: національну гідність разом з толерантним ставленням до інших народів, разом із щедрістю  - дбайливість і ощадливість, міцну християнську родину, для якої найкращий вияв патріотизму – багато здорових і мудрих дітей, вихованих в християнському дусі.

VІ. Закріплення теми.  Про відповідальне материнство чуємо частіше ніж про відповідальне батьківство. Чому? 

      Нерозривність  подружжя є основою спільного добра сім’ї, а подружній акт – мить особливої відповідальності з огляду на можливе материнство і батьківство. За нове, викликане ними життя , чоловік і жінка  спільно відповідають перед Богом , самими собою та людьми.

      Гра «Сонце». Методика проведення:

Учні поділені на 5 груп ( по 3-4  у групі). Для роботи кожному даю картку і кольоровий олівець. Завдання: кожній групі написати на картках у вигляді гасла відповідь на запитання: які найважливіші риси Бога Отця? Наприклад: Господь справедливий і довготерпеливий; Всемогутній наш Отець! І т.д. Учні працюють в малих групах. Можна використати  гарну інструментальну музику (10хв.).  По закінченні представники команд викладають картки з гаслами у вигляді сонця. Можна докладати картки до променів чи утворювати нові. Тепер узагальнимо: учні  читають свої гасла.

Як бачимо, найчастіше вжито слова терпеливий, добрий, мудрий, милосердний. Саме ці риси плекаймо в собі, бо Ісус навчає: «Тож будьте досконалі як Отець ваш Небесний досконалий» ( Мт.5.48).

Записати в зошити  :

      - прикмети відповідальної мами / відповідального тата (2хв.)

Продовжити перелік:

      - мама для дитини – втілення ніжності і краси, любові і терпеливості тощо;
                - тато для дитини – символ авторитету, сили, мудрості, знання і досвіду тощо.

Зачитування відповідей. Підведення підсумків уроку.

  Бажаю вам у майбутньому бути багатими на ці перелічені вами чесноти, ну і, звичайно, бути багатими на здорових, щасливих діток. Молитва.

VІІ.  Домашнє завдання: записати риси св. Йосифа -  опікуна Ісуса Христа (Мт.1-2р.)