Тема: Відповідальне батьківство
Мета: продовжувати розкривати суть справжнього християнського батьківства, яке полягає у вмінні бути відповідальним, стриманим; розглянути основні причини демографічної кризи, визначити риси люблячого батька;виховувати відповідальність, почуття вдячності, толерантність; розвивати мислення, мовлення, вміння уважно слухати і поважати думку товариша.
Хід уроку
І.Організаційні моменти.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Ми продовжуємо розглядати тему батьківства і материнства:
- Пригадаймо заповіді правдивого християнського батьківства?
- Які з них найчастіше порушуються?
- Поясніть причини порушення.
- Який ви пропонуєте вихід, розв’язання цих проблем?
- Які риси мають мати хороші батьки - вихователі?
ІІІ. Запис у зошити теми, мети.
ІV. Розвиток теми. Ми повинні пам’ятати, що всі ми - діти Отця Небесного, який оживив нас своїм Духом. Він є джерелом батьківства, бо від нього все походить. Послухайте:
Читання 139 псалма (13-15)
Ти створив моє нутро, ти мене виткав в утробі матері моєї.
Хвалю тебе. Що створив мене так дивно;
діла твої предивні,
Ти душу мою знаєш вельми добре.
Кості мої не були сховані від тебе,
коли постав я таємничо…
До пророка Єремії Господь так промовляв:
Перш ніж я уклав тебе в утробі,
Я знав тебе:
І перш ніж ти вийшов з лона,
Освятив я тебе…
Апостол Павло в листі до Ефесян 1;14 – 15 пише:
Ось чому я згинаю мої коліна перед Отцем, від якого
Бере ім’я всяке отцівство на небі і на землі…
Це великий привілей мати такі самі прикмети, які має Господь. Бути творцем нового ніжного малятка, душу якого вчинив безсмертною сам Творець – це велика гідність. І разом з тим – страшне зухвальство, безглуздя нехтувати даром плідності і знищувати те, що ніколи сам не здатен оживити!
V. Праця в групах 10хв. ( кожна група має перелік запитань, з відповідей на які буде складатись майбутня невеличка доповідь в межах 2хв. )
(чисельність населення зменшилась на 122,5 тисяч осіб)
Відповіді дітей.
Повернення до наших народних принципів виховання і формування родини може подолати кризу. Те, що в нас, українцях закладено генетично, ми губимо, поглядаючи на заможній Захід чи свобідну Америку. Ті ж, в свою чергу пізнавши всі наслідки «сексуальної революції» прийшли до розуміння того, що найкращий спосіб уникнути смертельних хвороб – це збереження чистоти душі і тіла. У пресі я читала статтю під таким заголовком: «Із Заходу до нас іде мода на цноту». На думку багатьох є дуже ефективним методом в боротьбі з венеричними хворобами життєвий принцип: одне життя – один статевий партнер. От на рахунок партнера варто подумати: партнер чи дорога людина, мати чи батько дітей, яких виховуємо разом? Ми є надзвичайно багатою нацією, нам є чим гордитись в доброму розумінні цього слова і є за що відповідати перед Богом, бо обдарував нас щедро не тільки земними благами а й чуйним розумінням природного закону, який називаємо сумлінням. В історії кожного народу є страшні сторінки, ми – не виняток, але не слід їх ще раз переживати, потрібно втілювати в життя ті одвічні істини, які захищали наші предки: національну гідність разом з толерантним ставленням до інших народів, разом із щедрістю - дбайливість і ощадливість, міцну християнську родину, для якої найкращий вияв патріотизму – багато здорових і мудрих дітей, вихованих в християнському дусі.
VІ. Закріплення теми. Про відповідальне материнство чуємо частіше ніж про відповідальне батьківство. Чому?
Нерозривність подружжя є основою спільного добра сім’ї, а подружній акт – мить особливої відповідальності з огляду на можливе материнство і батьківство. За нове, викликане ними життя , чоловік і жінка спільно відповідають перед Богом , самими собою та людьми.
Гра «Сонце». Методика проведення:
Учні поділені на 5 груп ( по 3-4 у групі). Для роботи кожному даю картку і кольоровий олівець. Завдання: кожній групі написати на картках у вигляді гасла відповідь на запитання: які найважливіші риси Бога Отця? Наприклад: Господь справедливий і довготерпеливий; Всемогутній наш Отець! І т.д. Учні працюють в малих групах. Можна використати гарну інструментальну музику (10хв.). По закінченні представники команд викладають картки з гаслами у вигляді сонця. Можна докладати картки до променів чи утворювати нові. Тепер узагальнимо: учні читають свої гасла.
Як бачимо, найчастіше вжито слова терпеливий, добрий, мудрий, милосердний. Саме ці риси плекаймо в собі, бо Ісус навчає: «Тож будьте досконалі як Отець ваш Небесний досконалий» ( Мт.5.48).
Записати в зошити :
- прикмети відповідальної мами / відповідального тата (2хв.)
Продовжити перелік:
- мама для дитини – втілення ніжності і краси, любові і терпеливості тощо;
- тато для дитини – символ авторитету, сили, мудрості, знання і досвіду тощо.
Зачитування відповідей. Підведення підсумків уроку.
Бажаю вам у майбутньому бути багатими на ці перелічені вами чесноти, ну і, звичайно, бути багатими на здорових, щасливих діток. Молитва.
VІІ. Домашнє завдання: записати риси св. Йосифа - опікуна Ісуса Христа (Мт.1-2р.)