Конспект уроку на тему " Додавання і віднімання частинами". 1 клас за підручником Н. Будної
ГУМАНІТАРНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕДЖ
МДУ
КОНСПЕКТ
пробного уроку
з математики
проведеного 1–А класі
НВК ЗОШ . №11 м. Мукачева
студентки-практикантки
Йовдій Юліани Василівни
Мукачево 2021
Тему отримано від класовода: 10.02.2020
Консультацію отримано:
• Від класовода: 10.02.2021
• Від методиста: 11.02.2021
13.02.2021
До уроку допущено:
Класовод ____________
Методист ____________ Доктор К.О.
Аналіз заняття провели:
Класовод ____________
Методист ____________ Доктор К.О.
Студенти-практикантки ІІІ-Ж курсу
ОЦІНКА: ____
Тема. Додавання і віднімання чисел частинами
Мета уроку:продовжити роботу з формування обчислювальних навичок учнів, розкрити прийоми додавання і віднімання частинами; розвивати логічне мислення учнів шляхом розв’язання прикладів та задач; виховувати позитивне ставлення до предмета.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: предметні картки, підручник Н. Будна 1 клас
Хід уроку
1.Привітання
- Добрий день учні сьогоднішній урок математики проведу з вами я, а звати мене Юліана Василівна
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої
2. Перевірка готовності учнів до уроку
- Але перед тим, як розпочати наш урок, перевірте будь ласка, чи все
необхідне для уроку математики, а саме: зошит з друкованою основою, ручка і лінійка, міститься на ваших партах.
Щось відоме та нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
І про тебе, на кінець,
Люди скажуть: «Молодець»
- Діти, хто може мені порахувати від 1до 10?
- А від 10 до 1?
- Скільки десятків в числі 70? ( 7 дес.)
- Порахуйте десятками від 30 до 80
- А тепер порахуйте десятками від 90 до 40.
3. Гра «Заблукало число»
- Діти, на дошці числовий ланцюжок.
- Ваше завдання розташувати їх в порядку спадання, а також назвати число яке заблукало.
- Хто хоче підійти до дошки і виконати завдання?
- Отже, яке число заблукало?
- Молодці!
- А на які менші числа можна розкласти число 3?
( на 2 і 1; на 1 і 2; на 1; 1; 1)
- Якщо я до числа додаю 1, тоді яке число отримаю в результаті (наступне)
- А якщо, від числа відняти один, яке число отримаю? (попереднє)
- Молодці, я бачу якщо дуже багато знаєте.
1. Підготовчі вправи
- В мене в руках бачите вираз.
7 - 1 -1 - 1
- Зачитає нам ось цей хлопчик
- Який результат цього виразу?
- А скільки всього одиниць відняли?
- Показую наступний вираз.
5 + 1 + 1 + 1 + 1
- Який результат отримали?
- А скільки всього одиниць додали?
2. Пояснення вчителя (за завданням 1 ст. 80 підручника)
- На дошці ви бачите розміщений фрагмент числового ряду. Як бачите від деяких чисел намальовані стрілочки.
- Ваше завдання скласти вираз за малюнком
- За малюнком від 4 іде стрілочка до 3. «3» яке число відносно 4 попереднє, чи наступне?
- Як з 4 отримати попереднє число? ( 4-1)
- Далі стрілочка від 3 до 2. «2» яке число відносно «3»? попереднє чи наступне?
- Як з 3 отримати попереднє число? (3 -1)
- Отже, який вираз можемо записати за цим ланцюжком, що з 4 отримали? ( 4-1-1=2)
- За малюнком (зверху) від 4 йде стрілочка до якого числа? Який вираз можна записати? ( 4-2=2)
- Отже, 4-2=2 можна ще двічі відняти по 1.
- Тепер, зверніть увагу на 2 частину числового ряду. Давайте складемо за ним вираз.
- За малюнком іде стрілочка від 6 до 7. «6» яке число відносно «7» ? Наступне чи попереднє?
- Правильно наступне, молодці!
- Яке з 6 отримаємо наступне число? (6+1)
- Далі бачимо стрілочку від 7 до 8. «7» яке число відносно «8»?
(правильно наступне)
- Яке з 7 отримаємо наступне число? (7+1=8)
- Наступна стрілочка від 8 до 9. 8+1=9
- Отже, який вираз можемо записати за цим ланцюжком?
6+1+1+1
- А ще який вираз можемо записати?
- Правильно, 6+3.
Пояснення вчителя за завданням 2 ст. 80
- На дошці у вас розміщений малюнок? Що це? (Правильно, цукерки)
- Скільки їх? (9)
- Скількох видів цукерок ви бачите на дошці?
- Який приклад на додавання ви можете скласти з цих цукерок?
3+6=9
- А як ще до 3 можете додати 6? Підказка у вас на малюнку вже є
(до 3+4+2=9)
- А який приклад на віднімання ми можемо скласти? 9-6=3
- А яким ще способом ми можемо від 9 відняти 6? (від 9-4-2=3)
- Числа можна віднімати і додавати , не тільки одиницями, а і частинами.
3. Первинне закріплення, завдання 1 робочого зошита
- Діточки, відкриваєте ваші зошити з друкованою основою на сторінці 27, і дивимося на 1 завдання. В цьому завданні ви бачите числовий рядок.
- Так, як і в нашому попередньому завданні від кожного числа ідуть стрілочки.
- Наше завдання скласти вираз, і записати числа замість крапочок.
- Від 9 потрібно відняти 2 і отримаємо 7, а потім віднімаємо ще 1, і отримаємо 6. Отже, замість першої крапочки яку цифру записуємо?(1)
А який результат отримаємо? (6)
- Після =, там де у вас друга крапочка записуємо 6.
- Від 2 іде стрілочка до 5, до 2 скільки потрбно додати щоб отримати 5? (3)
- Замість першої крапочки записуємо цифру 3.
- Потім від 5 іде стрілочка до 7, до 5 скільки потрібно додати щоб отримати 7? (2)
- Замість другої стрілочки запишіть цифру 2.
-Отже, скільки буде 2+3+2=(7). Після знаку = записуєте 7
- Від 9 іде стрілочка вліво, до 6. Скільки буде 9-6, правильно 3. Замість першої крапочки записуємо 3.
- Від 6 намальована стрілочка до 4. Скільки буде 6-4? (2). Замість другої крапочки пишете 2.
- Отже, скільки буде 9-3-2? Хто може мені сказати?
- Записуємо, 4 у крапочці після дорівнює.
- Подивіться на останій вираз. Від якого числа іде стрілочка? (від 6). Замість першої крапочки записуємо число 6.
- Від 6 до якого числа? До 3. Скільки буде 6-3? (3). У другу крапочку пишете число 3..
Від 3 до якого числа іде стрілочка? До 2. Скільки буде 3-2? (1).
-Отже, у нас вийшов такий вираз : 6-3-1, скільки це буде?(2). Замість останьої крапочки, після = записуємо результат, тобто 2.
- А зараз проведемо фізкультхвилинку, щоб трішки відпочити.
Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити:
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
І зроби чотири скоки.
Ось так, ось так, ось так!
Плесніть у долоньки раз.
За роботу! Все гаразд.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розв'язування задач
Троє рибалок мали 7 рибин. Кожен із них спіймав ще по одній рибині. Скільки всього рибин стало у рибалок ?
7 +1 +1 +1 =10 (р)
Відповідь: всього 10 рибин
- Молодці!
- А тепер знову повертаємося до наших робочих зошитів.
- Розглядаємо завдання 2. Як бачите у нас знову задача.
- Що розміщено у першому квадратику? (квітка)
- Скільки таких квіточок? (8)
Отже, було 8 квіточок. Їх подарували 3 дітям.
- Скільки квіточок у цих дітей? (по одній)
- Що питається в задачі, правильно, скільки залишилося квіточок.
- Дивимося на 1 вираз. Зачитає нам ось ця дівчинка. (8-3). На що нам показує число 8? ( на кількість квіточок) А число 3? ( скільки квіток подарували)
- А результат буде відповідю до нашої задачі? (так)
Отже від 8-3=5. А якщо я від 8 відніму квітку що я подарувала першій дитині, потім відніму квітку що подарувала 2 дитині, і віднімаю квітку що подарували 3 дитині. Це виходить, 8-1-1-1=5.
- Як бачите, ми знову отримали 5. І доходимо до висновку, що від 8 можемо відняти 3, а також можемо відняти по 1 раз. Результат у нас виходить одинаків.
А зараз, розв'яжемо 3 завдання із зошита
- Яку геометричну фігуру ви бачите? ( ламану)
- Із скількох частин складається ламана? (з 3)
- Як можемо знайти довжину ламаної? ( потрібно знайти довжину кожної частинки, і результати додати)
- Візьміть будь ласка лінійку, і виміряйте довжину першого відрізка. Яка його довжина?
- Замість першої крапочки записали число
- Тепер виміряйте 2 частинку. Замість 2 крапочки записали число.
- І виміряли 3 частинку. Замість 3 крапочки записали число.
-Додайте ці 3 значення.
-Скільки у вас вийшло?
- Це записуємо замість останьої крапочки, після дорівнює
- Для того щоб виконати наступне завдання, давайте повторимо.
- Одна сотня це скільки десятків? (10)
- А одна сотня це скільки одиниць? (100)
- Що бачите на малюнку?
- Хто знає, із скількох копійок складається 1 гривня? (правильно, 100).
- Скільки копійок по 10 маємо? (7)
- А скільки це разом? (70 к.)
- І скільки копійок ми маємо ще додати щоб вийшло 100, тобто 1 гривня? (правильно, 30)
Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.
За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!