Відкритий урок математики для першого класу

Про матеріал
Відкритий урок математики для першого класу Таблиці додавання і віднімання числа «п’ять». Написання цифр. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками. Закріплення термінів «зменшуване», «від’ємник» і «різниця». Склад числа 5. Задачі на знаходження суми
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок з математики

у 1 – В класі

Тема: «Таблиці додавання і віднімання числа «п’ять». Написання цифр. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками. Закріплення термінів «зменшуване», «від’ємник» і «різниця». Склад числа 5. Задачі на знаходження суми».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Провела: Ромащенко Любов Іванівна,

вчитель початкових класів,

кваліфікаційна категорія

«спеціаліст вищої категорії»

 

 

2018 - 2019 навчальний рік

 

Дата проведення уроку 03. 11 2018р.

Тема уроку. Таблиці додавання і віднімання числа «п’ять». Написання цифр. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками. Закріплення термінів «зменшуване», «від’ємник» і «різниця». Склад числа 5. Задачі на знаходження суми.

Мета уроку:формування вміння вчитися, математичної компетентності, поняття дій додавання та віднімання, вміння складати фрагменти таблиці додавання і віднімання числа 5, вміння порівнювати числа, знання термінів компонентів при додаванні та відніманні, складання задач на знаходження суми, вміння розв’язування задач алгебраїчного змісту, виконання тестових завдань, розвивання мислення, мовлення, пам’яті, спостережливості, виховання самоорганізованості, охайності, толерантності, доброзичливості.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть пояснити дії додавання і віднімання, порівнювати числа, називати терміни при додаванні та відніманні, складати задачі на знаходження суми, складати та розв’язувати задачі алгебраїчного змісту, виконати тестові завдання, завдання на розвиток мислення.

Обладнання: засоби ІКТ, геометричний матеріал, таблиці, роздатковий матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст уроку

Організація класу до уроку

Учитель

Учень

-Діти, скажіть, будь ласка, до якого уроку підготувалися?

-Що необхідно мати на парті для навчання математиці?

-Що таке «математика»?

 

-Для чого ми вчимо математику?

 

 

 

 

 

 

-Добре. Молодці!

-Ми підготувалися до уроку математики.

 

-На парті повинні бути зошит, ручка, олівець, лінійка.

-Математика – це наукв, зокрема, про числа та геометричні фігури.

-Ми вчимо математику, щоб уміти рахувати, розв’язувати приклади, задачі.

-Щоб на відмінно закінчити школу і стати студентами інститутів, університетів. Ми, коли виростемо, отримаємо професію.

-Ми вчимося для життя серед людей.

 

Актуалізація знань учнів.

 

-Діти, ми з вами згадаємо вивчене, віршик  про числа від 1 до 10, щоб на уроці якнайкраще виконати всі завдання.

 

 

 

 

 

 

 

-А тепер попрацюємо у «Будиночку чисел». Зверніть увагу на перше завдання. Як ви думаєте, що треба зробити в ньому?

-Про що говорить перший стовпчик?

-А другий стовпчик?

 

-А третій стовпчик?

 

 

 

 

Самостійна робота.

-Тепер давайте заповнимо порожні клітинки, це легко.

Вправа «Мікрофон»

Перевірка роботи. Вправа «Мікрофон»

-Які ж клітинки ви заповнили?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Молодці.Завдання виконано правильно.Давайте згадаємо правило

про число «п’ять».

-Один! Два! Всі присіли!

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі,

крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! Діти милі

ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

і за парти дружно сіли.

Василь Хорунжий

 

 

-Я знаю.Нам необхідно заповнити порожні клітинки.

-Перший стовпик називає числа.

-У другому стовпчику числа позначені цифрами.

-У третьому стовпчику намальовані листочки, їх в рядку така кількість, яку показує число в попередньому стовпчику.

 

 

Діти самостійно заповнюють порожні клітинки у «Будиночку чисел»

 

 

-Я у першому рядку у другому стовпчику вставив число 1, тому що у першому стовпчику написане слово «один» і намальований один листочок у третьому стовпчику.

-У другому рядку я намалювала два листочки, бо в першому стовпчику цього рядка написане слово «два» і в другому стовпчику цього рядка стоїть число 2.

-У п’ятому рядку я вставив число 5, тому що у цьому рядку у першому стовпчику написане слово «п’ять» і в третьому стовпчику намальовано 5 листочків.

 

-Я знаю. 5 – цифра, яка позначає на письмі число п’ять

Робота з таблицею.

 

5

=

3

4

-

5

1

-

5

˃

Результат лічби

-

5

˂

5

=

5

-

3

˂

5

Не[5]:

Виконуючи наступне завдання, ми попрацюємо з таблицею, яка має числа та знаки.

-Діти, давайте прочитаємо наступне завдання (читає вчитель).

-Що треба зробити в цьому завданні?

 

 

-Хто хоче виконати це завдання біля дошки? Будь ласка.

-Всі , крім Діани, виконують у зошиті.

Перевірка роботи.

Всі перевіряємо правильність виконання завдання за ІКТ.Яка відповідь?

Підніміть руки, у кого зроблено правильно.

-Молодці. Я рада за вас.

 

 

 

Діти читають разом з учителем.

 

-Полічити всі цифри, які на письмі не позначають числа 5, ці цифри потрібно закреслити.

-Я зможу.

 

Діти виконують завдання.

Діти перевіряють завдання за інформацією з екрану телевізора.

-Я скажу. Не «5» -4.

Діти піднімають руки.

Самостійна робота. Написання цифр .

 

-Давайте згадаємо алгоритм написання цифр. Хто зможе показати, як пишеться цифра 5? 1? 2? 3? 4?

Діти, за зразком напишіть, будь ласка, цифри 5, 1, 2, 3, 4у зошиті.

Перевірте написане.

 

Діти по черзі виконують завдання біля дошки.

Діти пишуть цифри 5, 1, 2, 3, 4 за зразком у робочому зошиті.

Діти перевіряють.

Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку «Таблиці додавання і віднімання числа 5. Написання цифр. Складання прикладів на віднімання за предметними малюнками. Закріплення термінів «зменшуване», «від’ємник» і «різниця». Склад числа 5. Задачі на знаходження суми».

На уроці ми навчимося складати фрагмент таблиці додавання і віднімання числа 5, продовжимо вчити і повторювати правила, працювати над цікавими задачами, завданнями, на кінець уроку ви зможете швидко виконувати обчислення в різних завданнях.

Підготовка до сприймання нового матеріалу.

-Для цього згадаємо правило про вживання дії додавання. Хто нам його нагадає?

 

 

 

 

Робота за малюнком.

Завдання (читає вчитель). Підпиши малюнок мовою математики.

Розглянемо малюнок. Кого ми бачимо на ньому?

-Скільки їх було?

-Що відбулося потім?

-Скільки кошенят стало?

 

Як ми підпишемо  малюнок, використовуючи згадане правило?

 

-Отже, якщо кількість кошенят збільшилася, потрібно використовувати дію додавання. Ми додали два числа і отримали число 5.

Як називаються числа при додаванні?

- Хто зможе нагадати всім склад числа 5?

Переходимо до повторення фрагменту таблиці додавання числа 5. Хто його нагадає ?

Вивчення нового матеріалу

На основі фрагменту цієї таблиці складаємо фрагмент таблиці віднімання числа 5.

 

 

 

-Як називаються числа при відніманні?

Робота в парах.  Завдання 7. Вивчення фрагменту таблиці напам’ять з наступною перевіркою.

Первинне закріплення вивченого.

Виконання тестового завдання 7.

Читає вчитель. Числа залюбки їздять на карнавал. Яке число може бути під маскою х, якщо 3 + х = 8?

Обведіть варіант правильної відповіді:а)7, б)3, в)5.

 

 

 

Я зможу. Коли приїжджають автомобілі, прибігають собаки, прилітають птахи, то їх кількість збільшується.Мовою математики це записують за допомогою дії додавання, позначаючи її на письмі знаком «+» (плюс).

 

 

 

 

-Ми бачимо кошенят.

 

-Їх було 2.

-Прибігло ще 3.

-Кошенят стало 5. Їх кількість збільшилася.

-Я можу. Необхідно в клітинки під малюнками вставити 2 + 3 = 5, тобто всього 5 кошенят.

 

 

 

 

 

-Я знаю. Доданок, доданок, сума.

-Я зможу. 5 – це 1 та 4; 2 та 3; 3 та 2, 4 та 1; 1 та 1 та 1 та 1та 1 та 1.

 

-Я пам’ятаю.

1 + 5 = 6

2 + 5 = 7

3 + 5 = 8

-Я зможу.

6 – 5 = 1

7 – 5 = 2

8 – 5 = 3

-Зменшуване, від’ємник, різниця.

Діти самостійно вчать таблицю і перевіряють її знання один одного.

 

 

 

 

 

 

-Я готовий. Це число 5, в)5, якщо до

3 + 5 = 8

Закріплення вивченого матеріалу

Робота над задачами.

1. Творча робота (завдання 8).

Давайте разом прочитаємо вимоги до завдання. Що необхідно виконати?

А) Читаємо першу задачу.

Виділіть умову задачі.

 

Прочитайте запитання задачі?

 

Якого типу ця задача?

 

 

 

 

-Молодець. Складіть аналогічні задачі про овочі та морозиво.

-Отже, яке правило про задачі ми повторили?

2. Розв’язування задачі 9.

Читаємо задачу.

Виділіть умову задачі.

 

Прочитайте запитання задачі.

 

Якою дією розв’язується задача?

 

Обведіть варіант правильної відповіді. У кого ще така відповідь?

-Молодці!

-Для того, щоб знайти числове значення , необхідно у вибраний вами правильний вираз підставити буквене значення і розв’язати.

-Все правильно. Молодці!

 

-Необхідно: 1) скласти задачі за малюнками й розв’язати їх усно;

2) дописати відповіді задач за зразком.

Діти читають з учителем.

-Із саду мама принесла 5 слив і 2 яблука.

-Скільки фруктів мама принесла із саду?

- Я знаю. Це задача на знаходження суми. Задачі із запитанням «Скільки всього?» називають задачами на знаходження суми. Їх розв’язують за допомогою дії додавання.

Діти складають задачі, розв’язують усно і записують відповіді у зошиті.

 

 

Діти повторюють правило вголос.

 

 

 

-У спортивних змаганнях брало участь а дівчаток і в хлопчиків.

 -Скільки всього учнів брало участь у змаганнях?

-Задача розв’язується дією додавання, бо це задача на знаходження суми.

-Я готовий. Правильна відповідь:

 А)а + в

 

 

 

-Я знаю. Якщо а = 2, в = 3, то

а+в= 2 + 3 = 5. Відповідь: 5 учнів брало участь у змаганнях.

Розвиток математичних знань.

Робота над завданням 10.

-Напиши в клітинці число, що є попереднім для числа 5.

- Давайте пригадаємо, як пишуться знаки «більше», «менше», «дорівнює».

Доведи, що число 5 більше за число 4. Зроби для цього малюнок і підпиши його мовою математики.

Молодці.

 

Робота над завданням 11.

Знаходження спільного та різного.

Напиши в таблиці букви, що розташовані :

І в зірочці,

і в крузі

Не в крузі

й не в зірочці

Л

М, В, Н.

 

Робота з геометричним матеріалом 12.

-Скільки трикутників ти бачиш на малюнку? Обведи варіант правильної відповіді.

«Великі перегони»

-Які умови перегонів?

 

 

 

 

 

 

 

-Розпочали.

Перевірка виконання.

-Хто одержав свій трофей?

-Молодці!

 

 

-Це число 4.

 

Діти показують на картках відповідні знаки.

 

 

 

 

5 ˃ 4

 

 

 

-Діти визначають спільні букви.

 

 

 

 

 

 

-6 трикутників.

 

-За 4 хв розв’язати приклади й порівняти числа.

-За кожне правильно виконане завдання отримуємо 1 бал.

-Якщо виконаємо всі приклади, то отримаємо Гран – прі.

-Час виконання завдання ставимо під кубком.

 

Діти виконують завдання.

Діти читають приклади і відповіді.

Діти піднімають руки

Підсумок уроку.

 

Рефлексія.

1+5=

2+5=

3+5=

Як ви думаєте, діти, чи досягли ми очікуваних результатів?

Над якою темою уроку працювали?

Що нового ви запам’ятали?

Хто найчастіше відповідав?

Молодці! Ви найкращі! Я рада за вас.

-Діти відповідають.

 

docx
Додав(-ла)
Romashchenko Lubov
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2021
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку