Урок математики у 7-а класі за індивідуальною формою навчання (педагогічний патронаж.)
Тема : Додавання та віднімання багатоцифрових чисел без переходу через розряд. Назви компонентів і результат дії компонентів.
Мета: Навчити учнів додавати та віднімати багатоцифрові числа без переходу через розряд; вчити застосувати здобуті знання під час обчислення виразів, розв’язанні різних завдань. Розвивати увагу, спостережливість, мислення, пам’ять, мовлення. Виправляти вимову. Виховувати охайність, інтерес до математики.
Словник: назви чисел, додати, відняти, дорівнює, запиши, розв’яжи приклад.
Обладнання. завдання-картки, індивідуальні картки, лічильний матеріал Монтессорі.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Нерво-психічна підготовка дітей до уроку.
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тому дружно всі сідаємо,
Працювати починаємо.
II. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань, учнів.
3. Прочитайте вирази. Обчисліть їх значення.
1300 + 20 =
300 + 2 =
406 + 3 =
1490 + 5 =
700 + 10 =
III. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і завдань уроку. Удосконалення знань і вмінь.
Сьогодні ми будемо утворювати і читати чотирицифрові числа. Будемо вчитися додавати і віднімати багатоцифрові числа. Якщо до тисячі додати одиницю, отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один іде число тисяча два, потім – тисяча три. Назвіть три наступних числа після числа тисяча три.
Розгляньте малюнок.
Зверніть увагу: у чотирицифрового числа з’явився ще один розряд – це розряд тисяч.
Запишемо до нумераційної таблиці число тисяча двісті сорок п’ять.
Сьогодні ми узагальнимо знання по темі «Додавання та віднімання багатоцифрових чисел без переходу через розряд. Назви компонентів і результат дії компонентів.».
Правило 1. При письмовому додаванні багатоцифрових чисел додаємо спочатку одиниці до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень і т. д.
Як називаються числа при додаванні? Чи зміниться сума, якщо поміняти місцями доданки?
Правило 2. Від перестановки доданків сума не змінюється.
Яка арифметична дія протилежна додаванню (+)?
Правило 3. При письмовому відніманні одиниці записують під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями і т. д.
Назвіть компоненти дії додавання: перший доданок другий доданок, сума.
Назвіть компоненти дії віднімання: зменшуване, від’ємник і різниця.
125+134= 564+122= 1524+331= 1124+150=
965-253= 796-124= 1900-1900= 1955-121=
(4*9) +120 = (7*6)+142= (27:9)+166= (45:9)-5 =
Фізкультхвилинка
Ми писали, ми трудились,
Наші ручки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти.
Руки кілька раз тряхнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.
3.Самостійна робота з карточками : порівняй числа.
1789 1987 1546 1654 1974 1479 1800 1880
1145 1541 1177 1771 1871 1178 1990 1900
IV. Підсумок уроку. Оцінка
V. Домашнє завдання.
1. Завдання на картках: кругові приклади.
300 + 2=
409 + 1
499 + 1=
700 + 1=
700 – 1=
998 + 1=
999 + 1=
Пояснення нового матеріалу
Сьогодні ми будемо вчитись утворювати і читати чотирицифрові числа .
Якщо до тисячі додати одиницю, отримаємо число тисяча один. За числом тисяча один іде число тисяча два, потім – тисяча три.
Назвіть три наступних числа після числа тисяча три.
Розгляньте малюнок.
Зверніть увагу: у чотирицифрового числа з’явився ще один розряд – це розряд тисяч.
Запишемо до нумераційної таблиці число тисяча двісті сорок п’ять
.
Розвиток математичних знань
Розв’яжемо ці приклади:
125+134= 564+122= 524+331= 124+150=
320+173= 333+124= 690+105= 221+228=
965-253= 796-124= 900-900= 955-121=
886-125= 598-424= 487-156= 821-111=
(4*9) +120 = (7*6)+142= (27:9)+166= ( 45:9)-5 =
(5*6) +135= (8*4) +105= (36:6) +130= (16:4)-4 =
Але для цього нам потрібно пригадати деякі правила і властивості множення.
Фізхвилинка
Ми писали, ми трудились,
Наші ручки вже стомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім'яти.
Руки кілька раз тряхнемо
І писати знов почнемо.
Відпочивши, дружно враз
Приступив до праці клас.
Задача
На полиці було 23 книжки. До них поставили ще 20 книжок.
Скільки всього книжок стало на полиці ?
Було – 23кн.
Поставили – 20кн.
Стало -?
Розміркуй так: було 23 поставили 20 треба знайти, скільки стало. Це означає знайти суму. Отже треба 23 додати 20.
23+20= 43(кн.)
3. Порівняй числа
789 987 546 654 974 479 800 880
145 541 177 771 871 178 990 900
Підсумки уроку
Сьогодні на уроці ми навчились утворювати та називати числа, більші за тисячу, повторили правило множення.
2.Розв’яжи приклади:
51-26 = 66-27 = (38+18) - 28 = (30:5 ) + 47 =
42-15 = 36-18= (42+18) - 46 = (42:6 ) +42 =
81-17 = 72- 28 = (82+14) - 96 = (24:4 ) – 6 =
1.Утвори і прочитатий чотирицифрові числа .
2.Розв’яжемо ці приклади:
125+134= 564+122= 524+331= 124+150=
320+173= 333+124= 690+105= 221+228=
965-253= 796-124= 900-900= 955-121=
886-125= 598-424= 487-156= 821-111=
(4*9) +120 = (7*6)+142= (27:9)+166= ( 45:9)-5 =
(5*6) +135= (8*4) +105= (36:6) +130= (16:4)-4 =
Задача
На полиці було 23 книжки. До них поставили ще 20 книжок.
Скільки всього книжок стало на полиці ?
Було – 23кн.
Поставили – 20кн.
Стало -?
3. Порівняй числа
789 987 546 654 974 479 800 880
145 541 177 771 871 178 990 900
3. Порівняй числа
Українська мова
Тема: Розвиток мовлення. Основні правила спілкування.
Географія
Тема уроку : План і карта.
Трудове навчання
Тема уроку: Ознайомлення з професіями, пов’язаними з вирощуванням рослин (квіткар, садівник) та результати їх праці.
Садівник - це людина, яка знає про рослини все. Він садить їх, доглядає за ними, лікує їх. Професія садівника - дуже захоплююча! Уявляєш, він може з маленького хвойного насіння виростити величезну пухнасту ялину, а з жменьки квіткових насіння - цілий сад квітів. Ось він який, як чарівник! І як це у нього виходить? Щоб стати хорошим садівником, потрібно багато знати і вміти, мати терпіння і багато-багато працювати. Адже це тільки здається, що легко з крихітного насіння, наприклад, виростити величезну гарбуз. Але ж спочатку потрібно підібрати для гарбузового зернятка підходяще місце в саду, щоб воно було сонячним і безвітряним, потім розпушити землю, викопати ямку, покласти туди попередньо замочене в воді насіннячко, зверху присипати його землею і чекати. Через кілька днів насіннячко дасть тоненький паросток, потім кілька крихітних листочків, потім почне рости стеблинка, з'явиться маленький жовтенький квіточку, а потім з цього квіточки виросте та гігантська гарбуз, яку можна побачити майже на кожному городі. І весь цей час садівник терпляче доглядає за рослиною: поливає його (адже рослини люблять пити), годує його (рослини теж їдять), лікує від різних хвороб (рослини адже живі істоти, значить, вони можуть хворіти).
Садівник повинен знати, які рослини де можна садити: наприклад, апельсини виростуть тільки в теплому кліматі, а в холодному - на півночі - вони загинуть. Кактуси не люблять воду, а польові квіти, навпаки, засохнуть без неї. Садівник повинен вміти рихлити землю, знати все «садові ліки», вміти, зовсім як перукар, стригти дерева і чагарники. Ось яка це цікава професія!
Квіти дарують на свято, на день народження, на весілля, ними прикрашають житло і вулиці, парки і садки. Вирощують квіти квітникарі. Люди цієї професії працюють протягом усього року. Взимку вони працюють у теплицях, навесні — у парниках. Вони вирощують розсаду для ранньої весняної посадки. Восени висівають весняні та літні квіти, які зимують під снігом.
Квітникар повинен знати основні сорти квітів та їх особливості, правила висаджування і догляду за рослинами. Він повинен мати добре розвинутий художній смак.