Конспект уроку математики в 6 класі "Множення і ділення звичайних дробів"

Про матеріал

Конспект уроку "Множення і ділення звичайних дробів". Даний урок є нестандартним, підсумковим уроком по темі. Форма проведення-спортивні змагання між двома командами учнів 6 класу.


Перегляд файлу

 

ВЕСЕЛІ ПЕРЕГОНИ!

Підсумковий    урок   математики по темі: «Множення і ділення звичайних дробів».

 6 клас

  Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми «Множення і ділення звичайних дробів»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач; розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, уваги; розширювати світогляд учнів, розвивати інтерес учнів до математики; пропагувати здоровий спосіб життя; вчити школярів дбати про своє фізичне і духовне здоров’я; позбавлятися фізичної і психологічної перевтоми; виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, колективізму.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок учнів.

Обладнання:   Картки із завданнями, спортивний інвентар, мультимедійний проектор, презентація.

Епіграф уроку:  Без знання  дробів  ніхто не може сказати, що знає                            математику.       

                Цицерон, І с. до нашої ери, давньоримський політичний діяч

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя

Народна мудрість каже, що без здоров’я немає щастя. Здоров’я – найбільший скарб людини. Статистика говорить про тенденцію зменшення відсотка здорових дітей. Тому зміцнити і зберегти здоров’я дитини – одне з основних завдань сучасної школи. Тому ми сьогодні поєднаємо урок математики  і урок фізкультури: будемо рости розумними і здоровими.

 Не  забудьте  захопити з собою на урок спритність, допитливість, кмітливість і  просто гарний настрій.   Тож успіхів вам!

Ведуча: Покликав математичний стадіон 

Нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам –   Особливі вітання!

 Ведучий: Ведіть, капітани,   Команди в дорогу,

Бажаю здобути  Я вам перемогу!

Ведуча: А які ж змагання без журі?

Визначати переможців

Буде в нас журі поважне

Воно буде, знаємо точно,

Об’єктивне і уважне.    (Представлення членів журі)

Учитель: Перед тим як запросити команди на шикування , побажаємо їм:             Думати – колективно,

Діяти – спортивно,

Сперечатись – доказово.

Це для всіх обов’язково! 

Якщо отримаєте поразку – 

Не лийте гірких сліз.

А якщо переможете – 

Не задирайте ніс!

В усіх конкурсах оцінюється швидкість і правильність відповідей. Кожен конкурс оцінюється в 5 балів для команди, яка першою закінчила завдання і 4 бали для другої команди. Неправильна відповідь приносить додатковий бал команді-суперниці.

ІІ. Перевірка готовності до уроку – тестування

Тестування

1.  Щоб поділити дріб на дріб, необхідно ділене помножити на дріб, обернений до  ___________.

2. Добуток двох  дробів  дорівнює дробу, в якому чисельник дорівнює _________чисельників, а знаменник дорівнює  ____________ знаменників.

3. прямого кута складає …а) 45°; б) 30°; в) 60°; г) 25° Відповідь:

4. години дорівнюєхв а) 45; б) 10; в) 20; г) 25           Відповідь:

 5.   Правильною є рівність:

а)    ;      б)   ;      в)   ;      г)      Відповідь:

    6.   Скориставшись правилами додавання і віднімання звичайних дробів, знайти правильну рівність:

а)   ;      б)   ;      в)   ;      г)  

Відповідь:   

7.   Добуток дробів і дорівнює: а) ; б);  в) ;  г) Відповідь:   

8.Частка дробів і дорівнює: а) ;  б) ;  в);  г)      Відповідь:   

9.Звичайний дріб дорівнює десятковому дробу: а) 0,5; б) 0,75; в) 0,6;          г)   1,75     Відповідь:

    10. До числа 0,1 взаємно оберненим числом є:

а)    0,5;      б)  10;      в)    1;      г)   1,75     Відповідь: 

  11. Закінчити речення: Дроби  ; ; розташовані в порядку  ____;                           

  12.   Дроби   ; ; розташовані в порядку  __________________.

 

ІІІ. У змаганнях беруть участь дві команди, назви яких ми дізнаємось із першого конкурсу.

1.Конкурс Назва і презентація команди

Учням роздаються картки на яких записані числа, які потрібно записати  в порядку зростання (спадання).З другої сторони карток записані букви з яких учні при правильному записі прочитають назву команди. Презентувати  назву команди.

І команда – 1,7;  1,(7); 1,77; 1; 1,7(5); 0,7; .(Множник).

ІІ команда - ; ; 0,45; 0,44; 0,(4); 0,45(6); 1,9. (Дільник).

2. Конкурс Присідання на місці (Вірю-не вірю)

Якщо учні згідні з твердженням вчителя то стоять, якщо не згідні, то присідають.

1. Це  звичайний дріб -  0,2;

2. від 10=20;

3.  = 1;

4. Числа  і 0, 5 рівні;

5.Числа 0,5 і 2 взаємно обернені;

6. 25% =0,2;

7.Два числа, сума яких дорівнює одиниці, називаються взаємно оберненими;

8.Щоб знайти добуток двох  дробів треба перемножити їхні чисельники, а знаменник залишити той самий.

3.Конкурс  Швидка лічба”

На дошці прикріплюється плакат, на якому хаотично розміщені числа на відривних картках. Учасники по черзі  повинні принести команді 6 карток з числами по порядку.

13  4  37  38       30       48  36   1   29        2     46      18         6

17 35 16         23    19  21     26    20    34         41    10 27              12

     43        11       9    14        50    7  15         33     28 8    22        47

24       39  45       31        42  32     44   40      49 25  3           5.

 

4. Конкурс Шикування в колону по два

 

Учням роздаються картки з записаними на них звичайними і десятковими дробами. Хто швидше знайде відповідну пару: звичайний дріб-нескінчений періодичний десятковий дріб.

0,5; 0,75; 0,(3), 1,1(6); ; ; ; .

 

5.Конкурс  Вправи із скакалкою

По два учні від команди тримають в руках скакалки, стоять спиною один до одного. Учитель дає команду: «Підстрибнути на скакалці  стільки разів, скільки отримаєте у результаті виконання таких дій:

1) 22;           2) 22 +9;       3) 32-22;

4) 10-23;       5) 102-95.

6.Конкурс Естафета

Обидві команди в одному кінці класу шикуються в колони. Перші члени команд одночасно починають біг з веденням м’яча  до дошки де   закріплені аркуші паперу із завданнями, які необхідно виконати учням. Учень, підбігши, виконує завдання, повертається назад, ведучи м’яч, передає його наступному учаснику команди і т.д.

 

1) ;   2)   х:=9;  3) знайти від75;  4) ;  5) ,              

 

7.Конкурс капітанівСтрибки у довжину”

У змаганні беруть участь капітани.  Вони стають біля двох зображених крейдою на підлозі координатних прямих один до одного спиною (одиничний відрізок на координатній прямій 0,5 м). Учитель називає, наприклад, число 2. Учні стають на точку координатної прямої, що відповідає даному числу. Далі за командою «Додати до цього числа 1,5» учні повинні перейти на ту точку, яка є результатом виконаної дії, помножити результат на 2, відняти  2, помножити на , поділити на ( Відповідь 2).

                         8.Конкурс  Біг з перешкодами”

По 3 учасники від кожної команди починають одночасно бігти по своїй доріжці на певну дистанцію. На їх шляху є  «перешкоди» - картки з завданнями в яких допущені помилки. Тільки справивши ці помилки, учень має право продовжувати біг. Якщо учень не знає, то допомагає капітан команди. Перемагає команда, члени якої швидше і правильно виправили помилки.

1.Щоб знайти число, 2/5 якого дорівнює 8 треба 8 помножити на 2/5.   

2.У книжки 76 сторінок.  Хлопчик прочитав 0,25 книжки.  Щоб знайти скільки сторінок що прочитав хлопчик треба 76 помножити на 25.

3.  Значення виразу: 8,4: 2= 42.

4. Число взаємно обернене до числа 1/12 є 1.

5. 1/3 від числа 69 = 32.

6. Два числа, частка яких дорівнює 1, називаються взаємно оберненими.

 

        9. Конкурс Штовхання ядра”

2 учні від команди виходять у центр залу. На стіні прикріплюються картонні круги із записаними на них числами, серед яких є числа – відповіді до завдань, запропонованих учням. Після обчислення значень виразів учні м’ячем повинні влучити в потрібний круг.  

Завдання: - ;   2,7 -;    :5;      ;   + ;    10 – 6,5;   ;            .

Відповіді-числа: 1;   ;   3,5;   1,5;   ;    ;   4;  .

 

 

 

10.Конкурс «Словесний».  (Метод «Прес»)

Доведіть необхідність використання дробів в житті людини  (друга команда –про важливість займатися фізкультурою)

 Закінчіть речення: «Я вважаю, що дроби…»

Закінчіть речення: «Я вважаю, що фізкультура…»

Ведучий: За хвилиною – хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуй нам рахунок:

Хто сьогодні молодець?

11. Конкурс « Підсумковий»

Учні зможуть підбити підсумок самі, якщо виконають бліц-тест:

 

                                                 4)

 

5)                 6) 2         7)               8) 3

 

Правильні відповіді шифруються, і в разі правильного виконання завдання учень дістає слово «молодець»

  1

4

2

7

А

Ф

М

К

Н

Л

П

О

Д

Т

Е

Х

Ц

Ь

Я

 

12.    Конкурс «Загадковий»

Французький математик Пуассон висловився: «Життя чудове лише двома речами…» Назвіть ці речі, якщо ви зараз займаєтесь першою, а я – другою.

IV. Підсумок уроку,  підведення підсумків змагання між командами. Слово журі.   

Ведуча: Дві команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що обидві молодці!

       Учитель . Жодної хвилини, ви­траченої даремно, без користі — ось життєвий девіз кожної людини.       І наша праця на уроці не пройшла без користі для вас. Що нового і цікавого ви дізналися?        (Діти діляться своїми враженнями)

Ось і прийшов час підводити підсумок нашої роботи . Заповніть  лист самооцінки.

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

 

 

 

 

 

Учасники команди

Прізвище,імя

учня

 

Виконана робота

Кількість балів

0-2

 

 

 

 

 

 

 

Оцінка

учня

 

Оцінка

вчителя

 

 

 Примітка

 

Теоретичний матеріал

Математичний диктант

Робота   в парі (в команді)

Усний рахунок

Індивідуальна  робота

(задачі, рівняння)

Активність, допомога

іншим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               V.  Повідомлення і пояснення   домашнього  завдання

 Творча  частина  домашнього завдання:  написати  твір-есе   на  тему: „ Чи знаю я математику” (використати епіграф уроку).

  1.  Скласти по дві задачі  на всі дії з дробами і розв’язати їх – достатній і високий рівень; скласти по дві задачі  на множення і ділення дробів  і розв’язати їх І-ІІ рівні.
  2. Скласти кросворд з словом «Дроби» і «Здоров’я».

 

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
3422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку