Розробка уроку на тему "Додавання раціональних чисел".

Про матеріал

Розробка уроку на тему "Додавання раціональних чисел".

Мета: скласти алгоритм додавання раціональних чисел; засвоєння учнями цих правил; формувати вміння застосовувати правила до розв'язання вправ, що передбачають додавання раціональних чисел;

розвивати творче, самостійне мислення, вміння аналізувати, оцінювати роботи однокласників;

виховувати охайність записів, взаємоповагу, тактовність й уміння слухати.

Учні повинні: формулювати правила виконання додавання додатних і від'ємних чисел , виконувати вправи, що передбачають додавання раціональних чисел.

Перегляд файлу

Математика 6 клас

Тема.                      Додавання раціональних чисел

Мета: скласти алгоритм додавання раціональних  чисел;                     засвоєння     учнями  цих правил; формувати вміння застосовувати  правила до розв’язання  вправ, що передбачають додавання раціональних чисел;

                розвивати творче, самостійне мислення, вміння аналізувати, оцінювати роботи однокласників;

                виховувати охайність записів, взаємоповагу, тактовність й уміння слухати.

Учні повинні: формулювати правила виконання додавання  додатних і    відємних чисел , виконувати вправи, що передбачають додавання раціональних чисел.

Тип уроку: формування нових знань

Наочність та обладнання:  конспект,  картки,   мультимедія,  фішки, демонстраційний  матеріал ( координатна пряма, магніт ).

Структура уроку                   

I     Організаційний момент

II    Перевірка домашнього завдання

III   Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

IV   Вивчення нового матеріалу

V    Підсумок уроку

VI   Домашнє завдання

Хід уроку

I     Організаційний момент

II    Перевірка домашнього завдання

  1. Наявність письмової роботи перевіряють консультанти.
  2. Усне опитування  ( оцінюється фішками ):

                                          Слайд 1

  • Що зображено на екрані?
  • Які числа називаються натуральними, цілими, протилежними, раціональними,  відємними, невідємними?
  • Що таке модуль числа?
  • Яке з двох відємних чисел більше?
  • Що можна сказати про відємні числа відносно  додатних?
  • Де знаходяться відємні числа на координатній прямій?
  • Який напрямок називається додатним?

III   Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

 Учні оцінюються фішками

 На  мультимедії  подаються завдання.                 Слайд 2

  1. Виберіть серед чисел  -8;   0;  10;  12;   -2,8;   6,5;   3,1;   -1;   -42;  -10,01;   4 

а) натуральні;                          в) додатні;                    д) цілі від’ємні;

б) цілі;                                      г) недодатні;                е) дробові від’ємні.

Слайд 3

  1. Знайти модулі цих чисел.
  2. Назвати числа  протилежні даним.

 

IV   Вивчення нового матеріалу          

Повідомлення теми, мети уроку.          Слайд 4            Слайд 5            

Матеріал подається у вигляді бесіди з поетапним закріпленням нових знань.

Пояснення

  1. На дошці  накреслена координатна пряма.

Пояснення можна розпочати з такої історії

Якось, граючи, Буратіно не помітив, як відійшов далеко від своєї домівки. Повертаю-чись назад, він заблукав. Йшов через поле, через ліс і потрапив на галявину, на якій стояв великий камінь. На камені хлопчик прочитав напис: Слайд 6 «Управо підеш – в царство додатних чисел попадеш,  уліво підеш – у царство відємних чисел попадеш». Буратіно не наважувався йти в жодну сторону, але залишатися на галявині було теж небезпечно. Поміркувавши, він все ж таки зробив 7 кроків вліво, а потім ще 3 в ту ж сторону.

Показати на координатній прямій маршрут руху Буратіно.  … Яким математичним терміном можна замінити слова  і,  ще?  (Відповідь: додати).

Побоявся наш герой заходити далеко і повернувся на галявину. Вирішив піти іншим шляхом. Зробив 4 кроки вправо, а потім 9 вліво. (Теж продемонструвати на КП)

Аж раптом Буратіно почув знайомий голос. Він належав старенькому папі Карло. Хлопчик з радістю побіг назустріч батькові. А ми залишаємося і продовжуємо знайомство з дією додавання.

Пропонується учням виконати за допомогою координатної прямої  додавання чисел:         13 + ( -11 );             -2 + 5;             -4 + ( - 1 ). 

Завдання класу

На картках чотирьох варіантів записано по 5 прикладів. Результат кожного  приклада відповідає певній букві. Умова – приклади не переставляти місцями, прочитати знизу доверху. Букви подаються на екран після розвязання  завдання. Вчитель перевіряє правильність рішення по мірі розвязання  завдання.

За допомогою координатної прямої знайти суму чисел:


Варіант 1   

  1. -4 + 9
  2. -5 + (-6)
  3. -7 + (-8)
  4. - 9 + 3
  5. 11 + (-3)

Варіант 2

  1. -5 + (-7)
  2. 6 + (-11)
  3. 14 + (-8)
  4. 15 + (-11)
  5. -8 + (-2)

Варіант 3

  1. - 4 + 13
  2. - 9 + (-3)
  3. -7 + (-4)
  4. 6 + (-2)
  5. -12 + 5

Варіант 4

  1. -2 + 7
  2. -16 + 9
  3. 12 + (-8)
  4. -7 + (-3)
  5. -2 + (- 6)   

 


 Слайд 7

А      5

Е     -1

І      15

М      6

С     -8

Ц    18

Б    13

Є     10

Ї       -2

Н   -12

Т     20

Ч     -4

В     -7

Ж     -3

Й     18

О     -5

У    -15

Ш   -11

Г      8

З     12

К       7

П       3

Ф    13

Ю     1

Д      0

И       4

Л    -10

Р      -6

Х      -9

Я       9

 

В результаті повинні вийти такі слова:  груша, лимон, вишня, слива.  Учні оцінюються  фішками

Фізкультхвилинка

  1. Питання до класу

     Чи завжди зручно користуватися при додаванні координатною прямою?  Чому?

Як же бути у випадку з великими числами?

Існують правила додавання раціональних чисел.

Слайд 8

Алгоритм додавання відємних чисел

Щоб  додати два відємних числа необхідно:

  1. додати їх модулі;

  1. перед  результатом поставити знак  - .

Приклади:      -7 + ( - 3 );           -4 + ( - 1 ). 

 

Алгоритм додавання  чисел  з  різними знаками


Щоб  додати  два  числа з різними знаками  необхідно:

  1. від числа з більшим модулем відняти число, модуль якого менше;
  2. перед результатом поставити знак числа з більшим модулем.

Приклади:       4 + ( -9 );             -2 + 5;             13 + ( -11 ).

 

Завдання класу

Перед розвязанням  №1003 повторити правила додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

  1. Розв’язати  вправу  №995, 1003а),б),г)  ( підручник ).  На кожний приклад  - один учень біля дошки, решта учнів виконують вправу в зошитах на місцях.

Слайд 9

 

  1. Знайти суму чисел, отриманих при додаванні     ( Для зручності перевірки два  учні виконують завдання на відкидних  дошках з невидимого для класу боку, решта  самостійно ).

Варіант 1

  1. -13 + ( -16 );
  2. -29 + 67;
  3. 25 + ( -41 );    ( - 7 )

          Варіант 2

  1. -8 + ( -24 );
  2.  56 + ( -14 );
  3.  -51 + 39.          ( - 2 )

Учитель перевіряє правильність розвязання прикладів  в учнів, що виконували  завдання на дошці. Решта учнів міняються зошитами з сусідом і порівнюють результати з результатами на дошці. (Учні оцінюються фішками)


V    Домашнє завдання :  § 30  №№ 996,  997,  1003в),г),д)

VI   Підсумок уроку                 Слайд 8                            Слайд 5                        Слайд 10

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку