Конспект уроку на тему "Конфлікт добра і краси у казці О. Уайльда “Хлопчик-зірка”

Про матеріал

Оскар Уайльд – видатний англійський письменник 19 століття. Його творча спадщина складається з різножанрових творів (оповідань, віршів, п'єс, роману). Особливе місце займають казки (“Щасливий Принц”, “Зоряний Хлопчик”, “Соловей і Троянда” та інші).

У творах О. Уайльда відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові й милосердя.
Письменник любив все вишукане й прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.

Перегляд файлу

ТЕМА: Конфлікт добра і краси у казці О. Уайльда “Хлопчик-зірка”, тернистий шлях до їх гармонії.
МЕТА: дати короткі відомості про естетичні погляди О.Уайльда, розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення учнів; прищеплювати учням поняття про справжню красу.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
МЕТОДИ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ:
словесні (пояснення, бесіда, робота з книгою);
наочні (метод демонстрацій та ілюстрацій).
ОБЛАДНАННЯ: портрет О.Уайльда; ілюстрації до казки “Хлопчик-зірка”;
картки для словникової роботи.
СЛОВНИЧОК:
Етнографія – галузь історичної науки, що вивчає побут, матеріальну та духовну культуру народів світу.
^ Еліта – вищий прошарок пануючого класу; “обране”, “вишукане” коло людей.
Неординарний – незвичайний.
Пихатий –зарозумілий; той, що не складе собі ціни.
Бездушний – позбавлений співчутливого ставлення до людей; байдужий, холодний.
Аргумент – докази, які наводяться для підтвердження думки.
Прокажений – хворий на проказу , дуже небезпечну інфекційну хворобу.
Попихати – підпорядковувати своїй волі.
Благо, що дарує нам мистецтво, не в тому, чому ми в нього навчились, а в тому, якими ми завдяки йому стаємо...”
О. Уайльд.
                                                    ХІД УРОКУ.

1.Вступне слово учителя.
Звучить музика П.Чайковського “Пори року” (“Зима”). Музика стихає і вчитель починає розповідь (таємничо).
Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю й гілля дерев, і коли двоє бідних Лісорубів продиралися крізь хащі, навкруги, потріскуючи, ламались перемерзлі галузки, а коли вони підійшли до Гірського водоспаду, то побачили, що він нерухомо завис, бо його поцілувала Крижана Королева. Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути.
І ось такої морозної ночі сталося диво. З неба впала зірка, і Лісоруби кинулись на її пошуки.
^ Що ж трапилось далі? Цікаво? Про це ми дізнаємось, коли прочитаємо казку О. Уайльда “Хлопчик-зірка”. Та спочатку давайте пригадаємо дещо.

  1. Актуалізація опорних знань.
    • Що таке літературна казка?
    • Чим вона відрізняється від казки народної?
    • Кого з письменників казкарів ви знаєте?
    • Назвіть літературні казки, які ви читали.
  2. Повідомлення теми та завдань уроку.
  3. Слово про О.Уайльда.

Розповідь учителя.
Оскар Уайльд – видатний англійський письменник 19 століття. Його творча спадщина складається з різножанрових творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Особливе місце займають казки (“Щасливий Принц”, “Зоряний Хлопчик”, “Соловей і Троянда” та інші).
У творах О. Уайльда відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові й милосердя.
Письменник любив все вишукане й прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.
^ Читання статті підручника про О. Уайльда.
Робота над епіграфом уроку.

Як ви розумієте вислів О. Уайльда?

Словникова робота.

  • Значення яких слів невідоме чи незрозуміле?

Бесіда.

  • Що ви дізналися про письменника, чию казку будемо зараз читати?
  1. Виразне читання казки.

(В класі учитель починає, а вдома учні закінчують читати казку самостійно).

  1. Домашнє завдання: дочитати казку “Зоряний Хлопчик”;
    підібрати цитати до характеристики головного героя;
    намалювати ілюстрації до казки (за можливістю й бажанням).
  1.  Поетична хвилинка.
    Закінчити урок, діти, я хочу словами українського поета Миколи Луківа

Не зобидь ні старця, ні дитину,
Поділись останнім сухарем,
Тільки раз ми на землі живем,
У могилу не бери провину.
Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати,
За добро добром спіши воздати,
Мудрість завше доброю була.
Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачало,
Щоб на світі більше щастя стало.
 

docx
Додано
19 грудня 2018
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку