Оскар Уайльд – видатний англійський письменник 19 століття. Його творча спадщина складається з різножанрових творів (оповідань, віршів, п'єс, роману). Особливе місце займають казки (“Щасливий Принц”, “Зоряний Хлопчик”, “Соловей і Троянда” та інші).
У творах О. Уайльда відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові й милосердя.
Письменник любив все вишукане й прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.
ТЕМА: Конфлікт добра і краси у казці О. Уайльда “Хлопчик-зірка”, тернистий шлях до їх гармонії.
МЕТА: дати короткі відомості про естетичні погляди О.Уайльда, розкрити авторське ставлення до краси зовнішньої і внутрішньої; розвивати усне мовлення, уяву та образне мислення учнів; прищеплювати учням поняття про справжню красу.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
МЕТОДИ ТА МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ:
словесні (пояснення, бесіда, робота з книгою);
наочні (метод демонстрацій та ілюстрацій).
ОБЛАДНАННЯ: портрет О.Уайльда; ілюстрації до казки “Хлопчик-зірка”;
картки для словникової роботи.
СЛОВНИЧОК:
Етнографія – галузь історичної науки, що вивчає побут, матеріальну та духовну культуру народів світу.
^ Еліта – вищий прошарок пануючого класу; “обране”, “вишукане” коло людей.
Неординарний – незвичайний.
Пихатий –зарозумілий; той, що не складе собі ціни.
Бездушний – позбавлений співчутливого ставлення до людей; байдужий, холодний.
Аргумент – докази, які наводяться для підтвердження думки.
Прокажений – хворий на проказу , дуже небезпечну інфекційну хворобу.
Попихати – підпорядковувати своїй волі.
“Благо, що дарує нам мистецтво, не в тому, чому ми в нього навчились, а в тому, якими ми завдяки йому стаємо...”
О. Уайльд.
ХІД УРОКУ.
1.Вступне слово учителя.
Звучить музика П.Чайковського “Пори року” (“Зима”). Музика стихає і вчитель починає розповідь (таємничо).
Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою покривав землю й гілля дерев, і коли двоє бідних Лісорубів продиралися крізь хащі, навкруги, потріскуючи, ламались перемерзлі галузки, а коли вони підійшли до Гірського водоспаду, то побачили, що він нерухомо завис, бо його поцілувала Крижана Королева. Був такий холод, що навіть звірі й пташки не знали, як його перебути.
І ось такої морозної ночі сталося диво. З неба впала зірка, і Лісоруби кинулись на її пошуки.
^ Що ж трапилось далі? Цікаво? Про це ми дізнаємось, коли прочитаємо казку О. Уайльда “Хлопчик-зірка”. Та спочатку давайте пригадаємо дещо.
Розповідь учителя.
Оскар Уайльд – видатний англійський письменник 19 століття. Його творча спадщина складається з різножанрових творів (оповідань, віршів, п’єс, роману). Особливе місце займають казки (“Щасливий Принц”, “Зоряний Хлопчик”, “Соловей і Троянда” та інші).
У творах О. Уайльда відкривається дивовижний світ, сповнений краси, любові й милосердя.
Письменник любив все вишукане й прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.
^ Читання статті підручника про О. Уайльда.
Робота над епіграфом уроку.
Як ви розумієте вислів О. Уайльда?
Словникова робота.
Бесіда.
(В класі учитель починає, а вдома учні закінчують читати казку самостійно).
Не зобидь ні старця, ні дитину,
Поділись останнім сухарем,
Тільки раз ми на землі живем,
У могилу не бери провину.
Зло нічого не дає, крім зла,
Вмій прощати, як прощає мати,
За добро добром спіши воздати,
Мудрість завше доброю була.
Витри піт солоний із чола
І трудись, забувши про утому,
Бо людина ціниться по тому,
Чи вона зробила, що могла,
Скільки сил у неї вистачало,
Щоб на світі більше щастя стало.