21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Конспект уроку на тему:​ Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів

Про матеріал

Тема. Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів

Мета:дати учням уявлення про поняття злочину, його ознаки, склад, види; формувати вміння характеризувати ознаки злочину, описувати елементи складу злочину, називати види злочинів, наводити приклади; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв'язання; формувати непримиренне ставлення до порушення законодавства.

Перегляд файлу

Тема.  Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів

Мета: дати учням уявлення про поняття злочину, його ознаки, склад, види; формувати вміння характеризувати ознаки злочину, описувати елементи складу злочину, називати види злочинів, наводити приклади; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв’язання; формувати непримиренне ставлення до порушення законодавства.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття: злочин, склад злочину.

Обладнання: підручник, картки, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання учнів.

Емоційне налаштування:

девіз уроку «Вчити право, щоб знати, знати, щоб жити достойно!».

Допоможе нам визначити якість ваших знань перевірка домашнього завдання.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Експрес- опитування:

Запитання

1.  Що таке правопорушення?

2.  Що таке  проступок?

3. Назвати і охарактеризувати види правопорушень

4. Що таке юридична відповідальність? Види юридичної відповідальності.

5. Робота з ситуаціями.

Ваше завдання визничити до якого виду юридичної відповідальності буде притягнуто правопорушника

 

1.Іваненко С., працюючи фрезерувальником на підприємстві, внаслідок необережного поводження пошкодив робочий інструмент, який був наданий йому в користування (адміністратив.)

 

2. Невігласний М., працюючи водієм на підприємстві, ухилився від призову на строкову військову службу (адміністратив.)

 

3. Неспішний Т., працюючи слюсарем на підприємстві, був відсутній на робочому місці протягом чотирьох годин без поважної причини.(дисциплінарне)

 

4. Волинко Є., запізнюючись на роботу, перейшов дорогу у невстановленому місці.(адміністратив.)

 

5.Задорожний Д., поспішаючи на роботу, сів у переповнений тролейбус та ненароком порвав куртку громадянці Невтішній С.,коли водій тролейбуса зробив лівий поворот.(адміністратив.)

 

6. Громадянин Карпенко відмовився оплачувати комунальні послуги(цивільно – правове)

Постановка проблемного питання

  Якими є наслідки адміністративних правопорушень для особи, оточуючих, суспільства?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

Оголошення теми і мети уроку

Мета уроку: розкрити поняття злочину, його ознаки, склад, види, усвідомити ті страшні наслідки від скоєння злочинів та їх негативний вплив на суспільство.

 

План уроку:

 

1. Що таке злочин? Ознаки та види злочинів.

2. Склад злочину.

3.Наслідки злочину для особи і суспільства.

Евристична бесіда

У ч и т е л ь.

У Кримінальному кодексі визначені ознаки і види злочинів та покарання, які можуть бути застосовані до осіб, що скоїли злочин.

Злочин — це передбачене Кримінальним Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (або бездіяльність), що відрізняється від адміністративного проступку.

  Використовуючи визначення злочину, вкажіть його ознаки.

Ознаки злочину: робота з класом. Ст.178

1. Суспільно небезпечне діяння: воно спричиняє шкоду чи створює загрозу спричинення такої шкоди(картка на дошці)

2.Протиправне діяння: це діяння є порушенням особою кримінально – правової норми

3. Винне діяння: це таке діяння , що вчинене умисно чи з необережності

4. Каране діяння : за це діяння Кримінальним кодексом України передбачено певний вид покарання.

У ч и т е л ь. Залежно від тяжкості злочини поділяються на:робота с підручником.

  злочини невеликої тяжкості, тобто ті, за які передбачене покарання у вигляді позбавлення волі не більше двох років або інше, більш м’яке покарання;

  середньої тяжкості — такі, покарання за які передбачається у вигляді позбавлення волі не більше п’яти років;

  тяжкі — такі злочини, покарання за які передбачається у вигляді до десяти років;

  особливо тяжкі — злочини, за які передбачається покарання у вигляді понад десять років або довічного ув’язнення.

 Дидактична гра «Чи має місце злочин»

Клас розподіляється на групи (2). Кожна група отримує картку із ситуативною задачею й визначає ступінь тяжкості злочинів вправових ситуаціях.

Ситуації

1Громадянин країни Г. займався на території України збором інформації, що становила державну таємницю.( особливо тяжкий злочин).

 

2. Група осіб із 5 чоловік протягом двох років здійснювала викрадення людей( тяжкий злочин)

 

3. Стоматолог зареєстрував приватне підприємство і відкрив стоматологічний кабінет, не вказавши в реєстраційних документах рішення суду про заборону займатися медичною практикою.(злочин невеликої тяжкості)

 

4. Медсестра пологового будинку на прохання громадянки Н., яка народила дитину з фізичними вадами, підмінила її дитину на іншу (злочин середньої тяжкості)

 

5. Лікар в інтерв»ю газеті повідомив про захворювання на СНІД громадянина Н.( злочин невеликої тяжкості)

 

6. Група осіб з трьох чоловік, скориставшись повінню та відсутністю господарів, що були евакуйовані, забирали цінні речі в залишених будинках.( особливо тяжкий злочин)

Учні працюють у групах, створених для виконання попереднього завдання.

Порядок роботи:

1)  Кожна група демонструє свою ситуацію;

2)  користуючись відповідними статтями Кримінального кодексу, по черзі перед усім класом обговорює свою ситуацію;

3)  метою обговорення має бути визначення виду злочину;

4)  інші групи в обговорення не включаються, немовби спостерігаючи за діями через скло акваріуму;

5)  група, ситуація, порушення в якій не мало складу злочину, виступає в ролі експертів, що наприкінці оцінюють роботу всіх груп.

Експерти підводять підсумки та оцінюють роботу груп: обидві групи добре впоралися зі своєю роботою, під час розгляду ситуації опиралися на відповідні статті Кримінального кодексу та вірно визначили вид злочину.

Робота з правовим документом ( роздатковий матеріал)

Перша група – працює над поясненням суб’єкту злочину

Друга група – над об’єктом злочину.

У ч и т е л ь. Окрім ознак, наявність злочину визначається за його складом. ( визначення записується в зошит)

Склад злочину – це сукупність встановлених у кримінальному законі об’єктивних і суб’єктивних ознак, що визначають вчинене суспільно небезпечне діяння( дію чи бездіяльність) як злочинне. (на дошці)

Кримінальний кодекс України

Ст. 18. Суб’єкт злочину.

Суб’єктом злочину  є фізична осудна особа, яка скоїла злочин у віці, з якого, згідно з цим кодексом, має наставати кримінальна відповідальність.

Відповідальність настає з 16, за окремі види — з 14 років.

 

Об’єктом злочину є порушені цінності (матеріальні та нематеріальні (життя та здоровя)), що охороняються Кримінальним кодексом.

Об’єктивна сторона — протиправні діяння або бездіяльність.

Суб’єктивна сторона — наявність вини у формі умислу, або через необережність.

Завдання для груп:

1.Групи наводять приклади злочинів, по два злочина один одному:

Перша група:

А) Назар з дитинства мріяв стати пілотом. Але тільки – но пройшов медичну комісію, як по дорозі додому його збив п’яний водій. Скло пошкодило очі.

Б)Бабуся – 70 років. Коли вона пішла в магазин, її пограбували двоє молодиків. Тепер у неї немає грошей на їжу та ліки. Родичів у неї немає.

Друга група:

А) Тимур пізно повертався додому. Хтось ударив його по голові та обікрав . У нього дуже серйозна травма, потрібна операція. У нього троє малих дітей.

Б) Марія поверталася зі школи у новій модній куртці. Двоє дівчат зупинили її й силоміць забрали куртку. Упродовж усіх літніх канікул Марія важко працювала, аби заробити на неї грошей. Зараз у неї немає ані куртки, ані роботи.

2.  Які наслідки матиме злочин, який ви запропонували, для:

а)  потерпілої особи;

б)  суспільства?

Група експертів робить загальний висновок, чому злочин є найбільш серйозним правопорушенням.

Учитель пропонує групам обрати злочин, який, на їх погляд, трапляється найчастіше, і розробити пам’ятку «Як уникнути злочину» (не більше 3–5 пунктів).

Приклади злочинів можуть бути запропоновані вчителем (квартирні пограбування, пограбування на вулиці та в громадському транспорті, побиття і т. ін.).

ІV. Підсумки уроку

Підвести підсумок уроку хочеться такими словами.:

Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити,

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

Бесіда

1.  Що таке злочин?

2.  Чому злочин є одним з найнебезпечніших правопорушень?

V. Домашнє завдання

1.  Опрацювати пар. 25

2.  Повторити тему «Юридична відповідальність»

3.  Підібрати у інформацію про скоєні злочини. Проаналізувати отриманий матеріал.

 

 

 

 

 

1.Іваненко С., працюючи фрезерувальником на підприємстві, внаслідок необережного поводження пошкодив робочий інструмент, який був наданий йому в користування (адміністратив.)

 

2. Невігласний М., працюючи водієм на підприємстві, ухилився від призову на строкову військову службу (адміністратив.)

 

 

3. Неспішний Т., працюючи слюсарем на підприємстві, був відсутній на робочому місці протягом чотирьох годин без поважної причини.(дисциплінарне)

 

4. Волинко Є., запізнюючись на роботу, перейшов дорогу у невстановленому місці.(адміністратив.)

 

 

 

5.Задорожний Д., поспішаючи на роботу, сів у переповнений тролейбус та ненароком порвав куртку громадянці Невтішній С.,коли водій тролейбуса зробив лівий поворот.(адміністратив.)

 

6. Громадянин Карпенко відмовився оплачувати комунальні послуги(цивільно – правове)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Злочин — це передбачене Кримінальним Кодексом суспільно небезпечне винне діяння(або бездіяльність), що відрізняється від адміністративного

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознаки злочину:

 

 

 

 

 

 

«Вчити право, щоб знати, знати, щоб жити достойно!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Суспільно небезпечне діяння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Протиправне діяння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Винне         діяння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Каране діяння 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1Громадянин країни Г. займався на території України збором інформації, що становила державну таємницю.( особливо тяжкий злочин).

 

 

2. Група осіб із 5 чоловік протягом двох років здійснювала викрадення людей( тяжкий злочин)

 

 

3. Стоматолог зареєстрував приватне підприємство і відкрив стоматологічний кабінет, не вказавши в реєстраційних документах рішення суду про заборону займатися медичною практикою.(злочин невеликої тяжкості)

 

 

 

 

 

 

4. Медсестра пологового будинку на прохання громадянки Н., яка народила дитину з фізичними вадами, підмінила її дитину на іншу (злочин середньої тяжкості)

 

 

5. Лікар в інтерв»ю газеті повідомив про захворювання на СНІД громадянина Н.( злочин невеликої тяжкості)

 

 

6. Група осіб з трьох чоловік, скориставшись повінню та відсутністю господарів, що були евакуйовані, забирали цінні речі в залишених будинках.( особливо тяжкий злочин)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склад злочину – це сукупність встановлених у кримінальному законі об’єктивних і суб’єктивних ознак, що визначають вчинене суспільно небезпечне діяння( дію чи бездіяльність) як злочинне.

 

 

Ст. 18. Суб’єкт злочину.

Суб’єктом злочину  є фізична осудна особа, яка скоїла злочин у віці, з якого, згідно з цим кодексом, має наставати кримінальна відповідальність.

Відповідальність настає з 16, за окремі види — з 14 років.

 

Суб’єктивна сторона — наявність вини у формі умислу, або через необережність.

 

 

 

 

 

 

Об’єктом злочину є порушені цінності (матеріальні та нематеріальні (життя та здоровя)), що охороняються Кримінальним кодексом.

Об’єктивна сторона — протиправні діяння або бездіяльність.

 

 

Перша група:

А) Назар з дитинства мріяв стати пілотом. Але тільки – но пройшов медичну комісію, як по дорозі додому його збив п’яний водій. Скло пошкодило очі.

Б.) Коли вона пішла в магазин, її пограбували двоє молодиків. Тепер у неї немає грошей на їжу та ліки. Родичів у неї немає.

 

 

 

 

Друга група:

А) Тимур пізно повертався додому. Хтось ударив його по голові та обікрав . У нього дуже серйозна травма, потрібна операція. У нього троє малих дітей.

Б) Марія поверталася зі школи у новій модній куртці. Двоє дівчат зупинили її й силоміць забрали куртку. Упродовж усіх літніх канікул Марія важко працювала, аби заробити на неї грошей. Зараз у неї немає ані куртки, ані роботи.

 

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
3867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку