Конспект уроку на тему: " Теорема Піфагора "

Про матеріал
План - конспект уроку на тему: " Теорема Піфагора " є орієнтованим. На уроціі можна використати груповий метод.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку в 8-а класі на тему:Теорема Піфагора

Мета:  засвоєння учнями різних способів доведення теореми; історії теореми; формування вмінь і навичок застосування теореми Піфагора.

Розвиваюча: розвиток міжпредметних зв’язків (математика та історія), логічного мислення, пам’яті, уваги та вміння аналізувати, робити висновки, знаходити оригінальні способи розв’язування задач.

Виховна: виховання відповідальності у навчанні, взаємодопомоги, самостійності.

Обладнання уроку: презентація вчителя; дидактичний матеріал у вигляді карток з навчальним матеріалом до уроку; буклети «Теорема Піфагора», підготовлені учнями.

Тип уроку: комбінований.

 

Епіграф «Геометрія володіє двома скарбами. Один з них – це теорема Піфагора, а другий – поділ відрізка в середньому та крайньому відношенні...Перший можна порівняти з мірою золота,другий більше нагадує коштовний камінь.»

Й.Кеплер

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Теорема Піфагора – основа евклідової геометрії. Завдяки їй можна довести більшість теорем геометрії. Тому її треба засвоїти.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Сучасне формулювання теореми Піфагора;
  2. Обернена теорема Піфагора;
  3. Означення, ознаки  і властивості прямокутного трикутника.

V.  Формування вмінь застосування теореми Піфагора у типових  випадках.

Інтерактивна технологія «Мозковий штурм»

Письмове розв'язування  вправ на застосування теореми Піфагора за готовими малюнками.

VІ. Засвоєння історичного матеріалу.

Доповідь учнів про історію цілочислових піфагорових трикутників.


VІІ. Колективне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

Розв'язуючи усні вправи, учні використовують надруковану таблицю піфагорових трикутників.

VІІІ. Ознайомлення учнів з різними способами доведення теореми Піфагора. Цікаві легенди, пов'язані з історією доведення теореми та її популярністю.

VІІІ. Підсумки уроку.

Сьогодні ви зробили ще один крок, щоб вважати себе людиною розумною... Навіть єгипетські жерці, віддаючи своїх дітей для навчання мистецтву,хотіли передусім,щоб вони вивчали геометрію. А Гіппократ вважав, що для того, щоб стати добрим лікарем і знати як розміщені органи, слід вивчати геометрію. Один із послідовників Сократа, опинившись на безлюдному острові та побачивши на піску накреслені геометричні фігури, радісно вигукнув: "Я бачу геометричні малюнки, отже,я бачу сліди людей розумних!" Недарма Паскаль сказав, що "серед рівних по розуму за однакових умов переважає той ,хто знає геометрію". Вам іти у світ, вам доводити ще не одну математичну і не одну життєву теорему. Можливо, з часом теорема Піфагора буде здаватися вам до сміху простою. Але сьогодні ви подолали певний рубіж, ви стали розумнішими на цілу теорему - на теорему Піфагора, цікаву, могутню і Вічну.Дякую вам за співпрацю. Ви всі були молодці, (оголошуються оцінки)

 

VIІІ. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку