Конспект уроку на тему: Як мед та ще й ложкою. О.Пушкін «Казка про рибака та рибку» та «Обов’язки у сім’ї».

Про матеріал

Як один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах використовують проведення на їх основі інтеграції навчального матеріалу з кількох предметів, об'єднаних навколо однієї теми.

Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів завдяки залученню цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягнути цілісності знань, розкрити творчі здібності.

Інтеграція – це процес і результат створення нерозривно пов'язаного, єдиного, суцільного. У навчанні вона здійснюється шляхом злиття в одному синтезованому курсі елементів різних навчальних предметів.

Я вирішила спробувати викоритстати свої знання та скаласти самостійно інтегрований урок, адже за НУШ саме цей урок береться за основу. урок на тему "Як мед та ще й ложкою. О.Пушкін «Казка про рибака та рибку» та «Обов'язки у сім'ї».

Цей урок має таку мету: продовжити роботу над «Казкою про рибака та рибку»; вдосконалювати навички правильного й усвідомленого виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати характер героїв, доводити свою відповідь, ґрунтуючись на тексті твору; виховувати потребу виробляти позитивні якості характеру для успішного існування в соціумі та виховувати бажання допомагати батькам, тішити їх своїми успіхами.

Урок пройшов надзвичайно цікаво. Дітям дуже сподобалося, коли наприкінці уроку до них завітала справжня рибка, яка попрохала їх записати своє бажання Вони з задоволенням писали. Працювали також дружньо та плідно. Цец урок інтегрований. Спочатку здавалося, що важко поєднати Я у світі та читання з цією темою. Але приступивши до роботи швидко все скала. Єдине, що винесла після уроку, те що діти на уроці мало приділили уваги читанню. вони більше працювали усно. Це єдине зауваження до самої себе. Але використала на уроці багато видів роботи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОНАЛА:

ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

КУЦЕНКО НАТАЛІЯ ОЛЕГІВНА

 

 

 

ТЕМА: Як мед та ще й ложкою. О.Пушкін «Казка про рибака та рибку» та «Обовязки у сімї».

МЕТА: продовжити роботу над «Казкою про рибака та рибку»; вдосконалювати навички правильного й усвідомленого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати характер героїв, доводити свою відповідь, ґрунтуючись на тексті твору; виховувати потребу виробляти позитивні якості характеру для успішного існування в соціумі та виховувати бажання допомагати батькам, тішити їх своїми успіхами.

ОБЛАДНАННЯ: наочність; презентація; рибки; мікрофон; невід; кольорові литсочки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Стаємо з дітками в коло, беремося за руки, та за допомогою рухів, промовляємо вірш.

Я вірю в силу доброти

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти,

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу,

Що хоче, щоб і я , і ти,

І все було у світі кращим.

  • Діти, а почнемо ми наш з вами урок із девізу нашого класу:

У класі нас багато,

Ми всі одна сім’я.

Ми ростемо і дружимо

І ти, і я!

  • Я бажаю сьогодні нашій класній родині доброго дня і плідної роботи. Готові працювати? Тож почнемо.
  • До нашого класу хотіла сьогодні завітати ось ця жителька синього моря. Хто здогадався хто вона? (Чарівна рибка)
  • Молодці. А де ми з вами з нею познайомилися? («Казка про рибака та рибку)

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  • Хто написав цю казку? (О.Пушкін)
  • А чи хотіли б ви ,щоб вона здіснила вам 1 бажання? (Так)
  • От сьогодні ми з вами спробуємо зловити чарівну рибку, щоб вона і для нас виконала хоч одне бажання. А які ж інструменти нам знадобляться? (Невід)
  • Тоді ж закидаємо нашу вудочку. Приготувалися. На раз, очі заплющуємо, і чекаємо. От і все. (Раз, два, три)
  • Що ж ми бачимо? На гачку нам впіймалися три стрічки. Вони і у вас на парті є. Всі знайшли? Це наш перший улов.
  • А тепер очима виберіть один колів, але ж нікому не говоріть, тільки очима. Діти, кожен із нас неповторний і єдиний, але у вас є спільні риси, той хто вибрав червоний колір, свідчить про бажання бути найкращим, цей колір за повір’ям має цілющі властивості. Зелений колір – колір трави і листя, він діє заспокійливо. Для багатьох народів це символ надії та веселощів. Той хто обрав цей колір – людина уперта. Жовтий колір – справляє тепле й приємне враження. Цей колір золота і осені. Людина яка вибрала цей колір сонячна і цілеспрямована.
  • Поклали свої улови. Діти, але який би ви колів не обрали нас усіх з вами об’єднує бажання щоб нас любили, цінували і оберігали. Правда? У кожного з нас є найдорожчі люди. Хто ж це? (Відповіді дітей)
  • Звичайно це тато, мама, сестричка, братик – це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять, і є членами єдиної сім’ї. Сім’я мов сонечко зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Сім’я це гніздечко любові і тепла для кожного з нас.
  • А яка ще є у людини сім’я? (Група близьких родичів)
  • Хто до неї відноситься? (Дідусь, бабуся)
  • А в кого є дідусь, підніміть руку.
  • А бабуся?
  • Так, от як раз про одну із таких родичів ми сьогодні продовжуємо говорити. Ану, хто здогадався про кого? (Казка про рибака та рибку)
  • Дід та баба. А чи дружно вони жили?
  • От і перед уроком вони також встигли посваритися. Не можуть розгадати прислів’я. Можливо у нас вдасться? Як раз примиримо їх.

 

КАКАЗ ТЬВЧИ ЯК НА ТІСВІ ТЬЖИ

 

  • Молодці. А тепер спробує 1-й ряд прочитати це прислів’я з інтонацією радості. 2-й ряд з інтонацією суму. А 3-й з питальною інтонацією.
  • А що ж означає це прислів’я?
  • Діти, казки дуже прості, зрозумілі, цікаві, які місять в собі дуже багато народної мудрості, вчать життю, засуджують людські вади. А чи вам подобається читати казки?

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Аналіз змісту казки  з  елементами вибіркового читання.
  • А хто ж написав казку про Рибака та Рибку? (О.С. Пушкін)
  • Що ви знаєте про нього? Важко знайти людину, яка б не знала і не любила цього чудового поета.

 

ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 1: На­родився поет 6 червня 1799 р. у Москві. З раннього дитинства був оточений тур­ботою й увагою своїх батьків.

ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 2: Батько його, Сергій Львович, любив літературу, був знайомий з багатьма літера­торами, зібрав велику бібліотеку

ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 3: Батько дозволяв користуватися синові своєю бібліотекою. І маленький Сашко захопився читанням книг і пере­читав їх безліч. Він любив книги. Вони були його вірними друзями

ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 4: . У дитин­стві поруч із ним були бабуся — Марія Олексіївна Ганнібал і няня — Матвєєва Аріна Родіонівна. Ці дві чудові казкарки пода­рували Саші мудрість, утілену в чарівних образах. Образи перейшли в казки.

     Казки Пушкіна це таємниця, читаючи його твори ми стаємо багатшими душею, щедрішими і щасливішими.

Ну що, спробуємо знову впіймати улов? Хочеться ж рибку зловити? Але перші ніж почнемо, думаю, нам треба набратися сил.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  • Раз, заплющили очі, закидуємо вудочку. От дістали мікрофон із бумаго на якій питання:
  1. Де жили старий і стара?
  2. Скільки років були одружені?
  3. Чим займався дід?
  4. Чим займалася баба?
  5. З чим перший раз прийшов невід?
  6. З чим другий раз прийшов невід?
  7. З чим третій раз прийшов невід?
  8. Що пропонувала рибка діду, аби він її відпустив?
  9. Чому дід відпустив рибку?
  10. Чи розповів дід бабі про пригоду?
  11. Що на це сказала баба?
  12. Що баба забажала перший раз?
  13. Що баба забажала другий раз?
  14. Що баба забажала третій раз?

 

  •  Які ж обов’язки в цій сім’ї виконував кожний із них?
  • А чи є у вас обов’язки вдома?
  • Зараз підготували свої лодоньки, спробуємо зловити комарика, який нам заважає ловити чарівну рибку. Якщо ви виконуєте вдома обов’язок плескаємо в долоні, якщо ні – піднімаємо руки до гори.
  • Полити квіти
  • Відремонтувати стілець
  • Підмести подвіря
  • Зварити обід
  • Спекти періг
  • Вимити підлогу
  • Купити в магазині хліб
  • Розповісти казку
  • Старанно вчитися
  • Дотримуватися правил поведінки
  • Якщо ви ще не навчилися підтримувати чистоту і порядок, то треба навчитися цьому, адже це не складна робота, і виконуючи її ви допомагаєте батькам.
  1. Характеристика дійових осіб
  • Давайте з’ясуємо, який характер у кожного нашого героя?

Клас ділиться на групи.

Перша група плескає в долоні на слова-характеристики старого.

Друга група – старої.

Третя група – рибки.

  • Мякий, добрий, терплячий, безвольний, смиренний, ввічливий (Старого)
  • Чи є позитивними такі якості як у діда?
  • Діти, дід був безвольний – а це негативна риса, смиренність, податливість – позитивні риси тільки в тому випадку, якщо вони виправдані, але в казці Пушкіна у старого бракувало сміливості протистояти старій, заперечити їй, вказати на її неправоту, зупинити жадібність. У житті бувають такі моменти, коли просто необхідно проявити свій характер, твердо сказати – НІ.
  • Наприклад: якщо друзі або знайомі просять зробити те, що на твою думку є поганим вчинком.
  • Владна, зла, груба, жадібна, ненаситна, сварлива, невдячна. (Стара)
  • Вдячна, добра, великодушна, терпляча. (Рибка)
  • Як була покарана стара за свою жадібність?
  • Вона знову залишилася біля розбитого корита. А хто ж з героїв вам найбільше сподобався?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Визначення  основної думки твору.

  • Давайте визначимо основну думку казки, що хотів нам донести автор?
  • Щоб відповісти на це питання, виберіть найбільш точне формулювання казки.
  1. Як здорово зловити рибку
  2. Як погано бути сварливим, жадібним, жорстоким
  3. Якщо ти сварливий та жадібний ти можеш утратити своє щастя
  4. Рибалити дуже корисно
  • Так, ну рибку ми майже зловили. Ми з вами жадібні? Жорстокі? Значить можемо тепер загадати бажання. (Під шум моря діти пишуть бажання)
  • Ось вона наша золота чарівниця, яка виконає нам бажання. Кидаємо їх в коробочку для здійснення.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

До казки дібрати 5 запитань та виразно читати казку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

Картинки по запросу казка про рибака та рибку розмальовки 


У КЛАСІ НАС БАГАТО,

МИ ВСІ ОДНА СІМЯ

МИ РОСТЕМО І ДРУЖЕМО І ТИ, І Я!

КАЗКА ПРО РИБАКА ТА РИБКУ

ОЛЕКСАНДР ПУШКІН

КАКАЗ

ТЬВЧИ

ЯК НА ТІСВІ ТЬЖИ

МЯКИЙ

ДОБРИЙ

ТЕРПЛЯЧИЙ

БЕЗВОЛЬНИЙ

ВВІЧЛИВИЙ

СЛУХНЯНИЙ

ВИХОВАНИЙ

ВЛАДНА

ЗЛА

ГРУБА

ЖАДІБНА

НЕНАСИТНА

СВАРЛИВА

НЕВДЯЧНА

ВДЯЧНА

ДОБРА

ВЕЛИКОДУШНА

ТЕРПЛЯЧА

 

 

 

 

 

 

ЯК ЗДОРОВО ЛОВИТИ РИБКУ!

ЯК ПОГАНО БУТИ СВАРЛИВИМ, ЖАДІБНИМ,

ЖОРСТОКИМ!

ЯКЩО ТИ СВАРЛИВИЙ,

ЖАДІБНИЙ,ТИ МОЖЕШ УТРАТИ СВОЄ ЩАСТЯ!

РИБАЛИТИ ДУЖЕ КОРИСНО!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Секарева Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1991
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку