Як один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах використовують проведення на їх основі інтеграції навчального матеріалу з кількох предметів, об'єднаних навколо однієї теми.
Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів завдяки залученню цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягнути цілісності знань, розкрити творчі здібності.
Інтеграція – це процес і результат створення нерозривно пов'язаного, єдиного, суцільного. У навчанні вона здійснюється шляхом злиття в одному синтезованому курсі елементів різних навчальних предметів.
Я вирішила спробувати викоритстати свої знання та скаласти самостійно інтегрований урок, адже за НУШ саме цей урок береться за основу. урок на тему "Як мед та ще й ложкою. О.Пушкін «Казка про рибака та рибку» та «Обов'язки у сім'ї».
Цей урок має таку мету: продовжити роботу над «Казкою про рибака та рибку»; вдосконалювати навички правильного й усвідомленого виразного читання; розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння аналізувати характер героїв, доводити свою відповідь, ґрунтуючись на тексті твору; виховувати потребу виробляти позитивні якості характеру для успішного існування в соціумі та виховувати бажання допомагати батькам, тішити їх своїми успіхами.
Урок пройшов надзвичайно цікаво. Дітям дуже сподобалося, коли наприкінці уроку до них завітала справжня рибка, яка попрохала їх записати своє бажання Вони з задоволенням писали. Працювали також дружньо та плідно. Цец урок інтегрований. Спочатку здавалося, що важко поєднати Я у світі та читання з цією темою. Але приступивши до роботи швидко все скала. Єдине, що винесла після уроку, те що діти на уроці мало приділили уваги читанню. вони більше працювали усно. Це єдине зауваження до самої себе. Але використала на уроці багато видів роботи.
ВИКОНАЛА:
ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
КУЦЕНКО НАТАЛІЯ ОЛЕГІВНА
ТЕМА: Як мед та ще й ложкою. О.Пушкін «Казка про рибака та рибку» та «Обов’язки у сім’ї».
МЕТА: продовжити роботу над «Казкою про рибака та рибку»; вдосконалювати навички правильного й усвідомленого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння аналізувати характер героїв, доводити свою відповідь, ґрунтуючись на тексті твору; виховувати потребу виробляти позитивні якості характеру для успішного існування в соціумі та виховувати бажання допомагати батькам, тішити їх своїми успіхами.
ОБЛАДНАННЯ: наочність; презентація; рибки; мікрофон; невід; кольорові литсочки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Стаємо з дітками в коло, беремося за руки, та за допомогою рухів, промовляємо вірш.
Я вірю в силу доброти
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти,
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу,
Що хоче, щоб і я , і ти,
І все було у світі кращим.
У класі нас багато,
Ми всі одна сім’я.
Ми ростемо і дружимо
І ти, і я!
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
КАКАЗ ТЬВЧИ ЯК НА ТІСВІ ТЬЖИ
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 1: Народився поет 6 червня 1799 р. у Москві. З раннього дитинства був оточений турботою й увагою своїх батьків.
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 2: Батько його, Сергій Львович, любив літературу, був знайомий з багатьма літераторами, зібрав велику бібліотеку
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 3: Батько дозволяв користуватися синові своєю бібліотекою. І маленький Сашко захопився читанням книг і перечитав їх безліч. Він любив книги. Вони були його вірними друзями
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЕЦЬ 4: . У дитинстві поруч із ним були бабуся — Марія Олексіївна Ганнібал і няня — Матвєєва Аріна Родіонівна. Ці дві чудові казкарки подарували Саші мудрість, утілену в чарівних образах. Образи перейшли в казки.
Казки Пушкіна це таємниця, читаючи його твори ми стаємо багатшими душею, щедрішими і щасливішими.
Ну що, спробуємо знову впіймати улов? Хочеться ж рибку зловити? Але перші ніж почнемо, думаю, нам треба набратися сил.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Клас ділиться на групи.
Перша група плескає в долоні на слова-характеристики старого.
Друга група – старої.
Третя група – рибки.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Визначення основної думки твору.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
До казки дібрати 5 запитань та виразно читати казку.
ДОДАТОК
У КЛАСІ НАС БАГАТО,
МИ ВСІ ОДНА СІМЯ
МИ РОСТЕМО І ДРУЖЕМО І ТИ, І Я!
КАЗКА ПРО РИБАКА ТА РИБКУ
ОЛЕКСАНДР ПУШКІН
КАКАЗ
ТЬВЧИ
ЯК НА ТІСВІ ТЬЖИ
М’ЯКИЙ
ДОБРИЙ
ТЕРПЛЯЧИЙ
БЕЗВОЛЬНИЙ
ВВІЧЛИВИЙ
СЛУХНЯНИЙ
ВИХОВАНИЙ
ВЛАДНА
ЗЛА
ГРУБА
ЖАДІБНА
НЕНАСИТНА
СВАРЛИВА
НЕВДЯЧНА
ВДЯЧНА
ДОБРА
ВЕЛИКОДУШНА
ТЕРПЛЯЧА
ЯК ЗДОРОВО ЛОВИТИ РИБКУ!
ЯК ПОГАНО БУТИ СВАРЛИВИМ, ЖАДІБНИМ,
ЖОРСТОКИМ!
ЯКЩО ТИ СВАРЛИВИЙ,
ЖАДІБНИЙ,ТИ МОЖЕШ УТРАТИ СВОЄ ЩАСТЯ!
РИБАЛИТИ ДУЖЕ КОРИСНО!