1 клас . Українська мова (навчання грамоти). Письмо. 21.10.22
( За букварем та прописами І.В. Цепової, Н.О. Воскресенської.)
Тема: Закріплення вмінь зображувати вивчені писемні букви. Навчання списування з друкованого тексту.
Мета: закріплювати вміння учнів орієнтуватися на сторінці зошита, вправляти учнів у письмі вивчених елементів, букв, вчити списувати з друкованого тексту. Удосконалювати навички звукового аналізу слів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, фонематичний слух. Виховувати старанність, охайність.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Всі ми сідаємо.
До роботи приступаємо.
Щоб помилок уникати,
Треба пильність розвивати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Букви пропонують нам випробування, закликають бути уважними і старанними.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми повторимо написання вивчених букв.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Бесіда.
-Які бувають звуки?
-Наведіть приклади голосних звуків, приголосних звуків.
-Чим звуки позначаються на письмі?
-Які букви ми вже вивчили?(а, о, у, и, я, ю.)
-Буква Аа пропонує пограти. Гра «Дід-буквоїд».
Жив був Дід-Буквоїд,
Їв він букви на обід…
Поміркуй, яке слово можна скласти ?
|
а |
|
|
и |
|
а |
( Рак ,мак, дар,сад)
( Риба)
Ось завдання вам малята!
Що за слово? Відгадайте.
О – О – О – = О – О
2. Звуковий аналіз слів (журавель, криниця).
Довгі ноги, довгий ніс, прилетів — обід приніс:
Смачних жабеняток, для своїх маляток.(Журавель)
3.Розповідь про журавля.
Подивись відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=NeIJKlaMqXo
Криниця-журавель
Жили на світі хлопчик та дівчинка. У них не було нікого. Дівчинка була старшою, тому поралась по господарству. А хлопчик був маленьким та ще й неслухняним. Усі жаліли малих сиріток і допомагали чим могли.
Одного разу хлопчик без дозволу пішов у ліс і заблудився. Довго блукав він лісом та й натрапив на глибоку криничку. Але він зовсім знесилів і не зміг дістати з криниці води. Де не візьмись у небі з’явився журавель. Він опустився біля криниці і, нагнувши свою довгу шию, дістав води з неї. Хлопчик подякував журавлеві. У дитини прибуло сили, і вона знайшла стежку додому. Вдома хлопчик розповів про свою пригоду сестричці і пообіцяв більше не ходити до лісу одному.
З того часу в пам’ять про доброго птаха люди почали лаштувати біля криниць пристрої, схожі на журавля, за допомогою яких дістають воду. А назвали таку криницю — криниця-журавель.
V.Повторення вивченого матеріалу. Повторюємо написання вивчених літер.
1.Повторення гігієнічних правил письма.
2. Повторення назв ліній сітки зошита.
3.Диктант вивчених букв.
(у зошит пишемо писемні, звертаємо увагу, де велика буква , а де маленька рядкова)
ю, А, о, И, у, О, а,У,я
4. Повторюємо з’єднання .
аю,юа,юу,Ая,Оа,Оу,оя,ао,Ау,Уа,Ии
У цьому завданні букви поєднуємо між собою.
Розминка для очей за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM
5.Запиши вигуки.
-У-у-у! -О-о-оо-! -А-а-а! -И-и-и-и!
6.Тренуємося: прописуємо зразки на стор. 23 у прописах.
VІ. Підсумок уроку
Тренуємося у вільний час.
1.Пропиши зразки.
2. Пропиши букви Ии у поєднанні.
Друковані букви заміни писемними буквами та напиши на рядочку.