Урок НУШ. "Бесіда за навчальними слайдами. Складаємо речення (розповідні, окличні, питальні). Знаки пунктуації (крапка, знак оклику, знак питання, кома)".

Про матеріал
Тема дня.Бесіда за навчальними слайдами. Складаємо речення (розповідні, окличні, питальні). Знаки пунктуації (крапка, знак оклику, знак питання, кома). Мета:розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне і питальне речення без введення понять; розвивати вміння інтонувати спонукальні і питальні речення; виховувати бережливе ставлення до книг.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Бесіда за навчальними слайдами.  Складаємо речення (розповідні,

окличні, питальні). Знаки пунктуації (крапка, знак оклику, знак питання, кома).

Мета: розширити знання учнів про речення; дати уявлення про спонукальне і

питальне речення без введення понять; розвивати вміння інтонувати спонукальні і питальні  речення; виховувати бережливе ставлення до книг.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, у якій брав участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

Ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого й побаченого

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи, ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Придумує іншу кінцівку твору або змінює місце подій

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту

Записує елементарні повідомлення за допомогою малюнкового письма, наприклад: піктограми з правилами поведінки в школі; лист із розповіддю про літні розваги; записка про очікувану класну подію

Записує елементарні повідомлення за допомогою умовних позначок для слів-назв предметів, дій, ознак

Підписує друкованими літерами своє ім’я та прізвище, назву на власних малюнках, на роботі, виконаній спільно у групі

Називає букви, із яких складається його ім’я та прізвище

Відтворює графічні знаки за зразком

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад

Розрізняє голосні (складотворчі) та приголосні звуки

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків

Розрізняє глухі та дзвінкі приголосні звуки

Розрізняє тверді та м’які парні приголосні звуки

Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Знаковий настрій»

  • Добрий день! Уважно розгляньте зображення на дошці. Чи знаєте ви що це таке? (знаки, розділові знаки)

https://3.bp.blogspot.com/-Jie-7R5QIkk/WDCd8QWnmAI/AAAAAAAAEM0/XdY0ZTmps2ICyFKbkfOEfBn9OiXoUXIJACLcB/s1600/A_Punctuation-Cover-Page.gif

Уважно розгляньте настрій кожного знаку і оберіть, той який відповідає вашому.

 

ІІ. Етап цілепокладання

Описание: Похожее изображениеОписание: Картинки по запросу питальне і спонукальне реченняБесіда за малюнком

 

 – Що кажуть люди на першому малюнку?

  • А про що запитує дівчинка на другому?

Складання схеми речення

 – Склади речення до зображень і складіть  схеми цих речень.

Описание: Картинки по запросу дети в библиотеке фотоСкладання речень за малюнком.

 – Подивись на дошку ти бачиш картинку, склади декілька речень до неї.

Кого ти бачиш?

Що вони роблять?

Де знаходяться діти?

Для чого люди ходять у бібліотеку?

Чи бував ти у бібліотеці?

Як часто ти ходиш у бібліотеку

Що цікавого можна там дізнатися?

Складання звуко-буквеного аналізу слів

Бібліотека, діти, книги, інформація.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 – Сьогодні, ми більш детально познайомимося з реченням, дізнаємося які бувають речення залежно від розділового знаку вкінці.

Чи потрібні розділові знаки?

Чоловік загубив кому й почав боятись складних речень, шукав фрази, щоб були простіші. За нескладними фразами прийшли нескладні думки.

Потім він загубив знак оклику й почав говорити тихо, рівно, з однією інтонацією. Його вже ніщо не бентежило, не тішило, він до всього ставився без емоцій.

Потім він загубив знак питання й перестав запитувати, жодні події не викликали його цікавості, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. Ще через кілька років він загубив двокрапку й перестав пояснювати людям свої вчинки.

Врешті у нього залишились самі лапки. Він не міг висловити жодної власної ідеї, весь час тільки когось цитував – так він зовсім розучився думати й дійшов до крапки.

Бережіть розділові знаки! (О. Каневський)

Описание: Картинки по запросу роздiловi знаки

ІІІ. Етап цілереалізації

Пояснення вчителя

– Як ми з вами знаємо, речення виражає закінчену думку. Воно складається з одного або декількох слів. Якщо в реченні про щось розповідається або повідомляється вкінці ставимо крапку.

Наприклад: Прийшла весна. Я з мамою, татом та Сашком поїхали у ліс

Вивчаємо розділові знаки з Лего

З-за допомогою маркера діти малюють на лего цеглинках розділові знаки.

-

!

?

:

,

Розділові знаки - презентація з української мови

Робота в зошиті.

Книга «Каліграфічні прописи. Робочий зошит. 1 клас» – Надежда Скороходова,  купить по цене 25.00 на YAKABOO: 978-966-178-952-3

  • Який розділовий знак нагадує паличка?

Робота над лічилкою

– Прочитайте лічилку. З якою інтонацією треба читати перше речення, а з якою — друге?

Діти, дітки, дітвора,

всі виходьте із двора.

Хто не заховався, кричіть «ура»!   Богдан Стельмах

– Перше речення має розповідну інтонацію, друге - окличну  інтонацію.

Бесіда

– Які лічилки ви ще знаєте?

  • Про що вони?
  •   Де використовуються лічилки?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

Складання речень

Діти, кущ, калини, посадили.

Вона, цвіла, цвітом, весною, білим.

Дарувала, ягід, кетяги, восени, червоних.Описание: Картинки по запросу дети и книгиОписание: Картинки по запросу дети и книги

Відеозагадки про розділові знаки

Відгадку діти не викрикують, а показують на лего цеглинках

https://www.youtube.com/watch?v=g4F5_YcD1yo

https://www.youtube.com/watch?v=R1btO8NxGH8

Пояснення вчителя

  •   Якщо в реченні про щось запитується,  ставиться знак питання. Якщо висловлюється захоплення, радість, –  оклику.

Пошукове завдання

  •   Поміркуй, у яких фразах та як часто ти вживаєш знак оклику та знак питання?

Робота з малюнками.

 – Склади речення до малюнків зі знаком питання та зі знаком оклику. Проінтонуй їх. Запиши у зошит.

ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно лічачи до 5. Повторити 4-5 разів.

2. Міцно заплющити очі. Полічити до 3, розплющити очі та поглянути вдалечінь. Полічити до 5. Повторити 4-5 разів.

3. У середньому темпі виконати 3-4 колових рухів очима в правий бік, так само — у лівий. Розслабивши очні м'язи, поглянути вдалечінь — на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Поглянути на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

Робота у зошиті

F:\Початкові класи\1 клас\Українська мова Тарнавська\Урок №6\494baf277443d8f76ed3b1c9709b5dfc.jpg

Досліджуємо речення з Лего

-

!

?

:

,

Учитель читає речення, а діти мають показати розділовий знак на Лего, який потрібно ставити в кінці речення.

Творча робота.

Знайдіть всі розділові знаки

Описание: G:\Початкові класи\1 клас\Навчання грамоти Пономарьова 1 клас\Письмо\Урок №54\001.gif

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Бесіда

  • Що нового ти дізнався на уроці?
  • Що було цікавим?
  • Чи було щось незрозуміле, що викликало утруднення?
  • Який настрій був в тебе на початку уроку?
  • З яким настроєм ти завершуєш урок?

Рефлексія

Презентація до уроку. "Які бувають потреби?"

  • Чи сподобався сьогоднішній урок?
  • Чого ви навчилися?
  • З чим виникли проблеми?

 

1

 

docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
1807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку