Інтегроване заняття
Я досліджую світ
Тема тижня: Подорожуємо в часі
Тема дня: Чи хотіли б ви подорожувати в часі?
Підготувала
вчитель початкових класів
Сваринівського НВК
"ЗОШ І-ІІ ст. ДНЗ"
Володимирецького району
Рівненської області
Мартинюк Галина Петрівна
Мета:
Завдання:
Очікуванні результати учіння:
Обладнання: заготовки листів Святому Миколаю, пісня-караоке «Святий Миколай».
Перебіг заняття
І частина
Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.
Зі снігом зимонька іде,
За собою день веде.
Станьмо разом, станьмо в коло!
Вірні друзі ми у школі!
Сьогодні ми будемо вітатися один з одним за руку з побажанням: «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».
(Першим розпочинає вітатися вчитель. Педагог звертає увагу на те, щоб діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі. Необхідно звернути увагу дітей на те, що настав останній тиждень року).
Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.
Учитель пропонує учням пограти в гру.
Хід гри:
Учитель: Пропоную вам пограти у гру «Учора, сьогодні, завтра». Я буду кидати м’яч. Той, хто його впіймає, продовжує речення: «Вчора ввечері я…» і повертає м’яч мені. Учитель продовжує кидати м’яч іншим дітям (4-5). Учні продовжують речення. Далі учитель пропонує продовжити інше речення: «Сьогодні я……». Учитель акцентує увагу дітей на тому, що сьогодні – це те, що відбудеться зараз. Далі вчитель просить продовжити речення: «Завтра я буду…..».
Бесіда:
• Чи можемо ми змінити те, що було вчора?
• Чи можемо ми змінити те, що буде сьогодні, завтра?
Висновок: все те, що вже відбулося змінити е можна.
Закінчується 2017 рік. Упродовж тижня ми будемо говорити про те, чого ви вже навчилися за чотири місяці, що вже вмієте робити. Ми пригадаємо кожен день у школі. Це все вже минуле і попереду цікавий, незвіданий, таємничий Новий рік та Різдво! А ще протягом тижня після навчальних занять ми будемо готуватися до театралізованих новорічно-різдвяних свят.
Вчитель назначає помічників дня.
Особливе – ПОДОРОЖ У ЧАСІ.
Учитель повідомляє, що для мандрівки в часі потрібна добра орієнтація. Тому передусім варто відповісти на запитання, з чого складається рік?
Хід гри
Учитель:
– Діти, сьогодні ми завітаємо в чарівну країну, яка називається Країна Часу. Якщо країна чарівна, то як туди можна дістатися? (в чоботах-швидкоходах, на летючому кораблі, на килимі-літаку).
– Я пропоную використати килим-літак. Бо саме такий у нас є. Сідайте зручно. Сіли? Тільки є одна проблема. Килим вже старий, нас сіло дуже багато. А потужність у нього слабка. Тож потрібно йому допомогти. Щоб злетіти вгору, треба повільно підняти руки вгору, повернути праворуч – нахилитися праворуч, повернути ліворуч – нахилитись ліворуч. А тепер руки тримаємо на рівні грудей, зігнувши в ліктях, стиснули пальці в кулачки і круговими рухами пробуємо завести килим-літак, при цьому промовляємо звуки, що подібні на гул двигуна літака.
– Ось ми і потрапили в гості до трьох братів і чотирьох сестер. А хто вони, вам потрібно здогадатись. Хто вони?
(Якщо учням важко одразу відповісти, можна пригадати який сьогодні день – «понеділок»)
– По-перше, треба знати їхні імена. Я буду читати вам вірш про дні тижня, а ви будете називати їхні імена.
Дні тижня
Днів у тижні рівно сім.
Це давно відомо всім.
Кожний свою назву має,
Один одного міняє.
Споконвіку так ведеться,
Перший – Понеділком зветься!
Кажуть, що цей день важкий!
І чому це він такий?
Другий день – Вівторком звати,
А за ним, потрібно знати
Третій день одразу йде,
Він нам Середу веде.
День четвертий в нас Четвер,
Пам’ятаймо відтепер.
П’ятий – П’ятницею звуть
І її зазвичай ждуть,
Бо попереду чекають
Дні коли відпочивають.
Шостий день у нас Субота,
Та ще хатня є робота.
Тому треба помагати
Батькам в хаті все прибрати,
На городі і в саду
Все привести до ладу.
Сьомий день у нас Неділя.
День святковий, день дозвілля.
Йдуть до церкви і гуляють,
Всі в цей день відпочивають!
Микола Вересюк
5.2. Логічні вправи.
- Якщо сьогодні четвер, то завтра ...
- Як одним словом можна замінити слова «ранок», «день», «вечір», «ніч»?
- Чи може дощ іти 2 дні підряд?
- Назвіть 5 днів підряд (1, 2, 3, ..., понеділок – позавчора).
- Діти поїхали до бабусі в п’ятницю, а приїхали через день. Коли вони повернулися?
- Якщо сьогодні вівторок, завтра – п’ятниця?
- Цей день вихідний, але це не неділя. Який це день?
6. Гра «Будь уважний».
Вчитель розставляє картки із назвами днів тижня. Учні читають і запам’ятовують назви по-порядку. Коли вчитель говорить6 «Ніч», учні закривають очі. Вчитель переставляє місцями картки. Коли говорить: «День», учні відкривають очі і виправляють помилки.
Вчитель читає вірш «Нова їдальня» О. Александрової.
Ми годівницю змайстрували,
Ми відкрили їдальню.
Горобець , снігур-сусід, буде взимку вам обід.
У гості у перший день тижня до нас прилетіли синиці,
А у вівторок подивися прилетіли снігурі.
Три ворони були в середу,
Ми не чекали їх до обіду
А в четвер з усіх сторін - зграя жадібних горобців.
У п’ятницю в нашій їдальні голуб ласував кашею.
А в суботу на пиріг прилетіло сім сорок.
У неділю прилетів гонець – весняний мандрівець – шпак.
Ось і пісеньки кінець!
(На дошці з’являються малюнки птахів, про яких розповідається у вірші).
В понеділок я купався (зображують плавання).
А у вівторок малював (зображують малювання).
А у середу довго вмивався (вмиваються).
А в четвер у футбол грав (біг на місці).
У п’ятницю я бігав, стрибав (стрибають),
Дуже довго танцював (кружляють на місці).
А в суботу та неділю цілий день відпочивав (сідають за парти).
От випав сніг. Яка обнова?
Зима тоді така (чудова)
Мороз у лід дерева кута –
Зима тоді всі кажуть (люта)
Вона буває і серйозна:
Суха, вітряна і (морозна)
А як насуне хмара сива,
Зима по-своєму (красива)
Снігом сіє в новий рік
Бравий січень-січовик.
Вслід за ним лютує лютий —
Холоднючий і надутий.
Ллють у березні берізки
Весняні солодкі слізки.
Бризне дощиком на квіти
Жартівливий місяць квітень.
П'ятий місяць косить трави,
Так і звати його — травень.
Починає червоніти
Червень ягідками, діти.
Спіє колос. Бджілки липнуть
До медових лип у липні.
Серпень серпика кладе
На межу і в сад іде.
Вересень не верескливий,
Він птахам сурмить про вирій.
Сіє дощик. Листя жовкне.
Це десятий місяць — жовтень..
Опадає мертве листя
В листопаді-падолисті.
Рік завершити прибуде
У снігах старенький грудень.
Л. Дяченко
Учитель пропонує учням зробити живий календар днів народження. Для цього учні утворюють 4 кола за порами року. Біля картинки «зима» збираються діти, які народилися взимку. Учитель пропонує їм об’єднатися за місяцями, а потім вишикуватись за днями народження. Аналогічно шикуються учні, що народилися навесні, влітку, восени. Кожне коло об’єднується біля відповідної картинки. Учитель допомагає кожній дитині зайняти своє місце. По завершенні пропонує утворити з чотирьох пір року рік. Учитель запитує дітей: «Коли починається Новий рік?» і пропонує очолити колону тій дитині, у кого день народження ближче до 1січня. За січнем шикуються всі місяці. Учитель разом з учнями перевіряє, чи правильно зайняли місця учні і допомагає зайняти кожному своє місце.
Учитель пропонує дітям розглянути плакати з фотографіями дітей класу [вік дітей – 1–6 років]).
Запитання:
(Учитель підводить учнів до усвідомлення того, що час не повертається назад. І людина не може поринути в майбутнє і змінити його).
(Учитель підводить дітей до усвідомлення того, що наука розвивається дуже швидко і, можливо, настане такий час, що людина навчиться керувати часом та навіть здійснювати подорожі).
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=hR3VCSaEOF8)
Кожна група озвучує своє продовження мультфільму. Всі колективно дивляться мультфільм. І обговорюють, чи справдилися їхні передбачення.
Обговорення:
Подорож у часі це диво, казковість. Чи знаєте ви, що є такий святий, який подорожує в часі? Саме сьогодні, коли з’являться на небі перші зіроньки, нас чекає чарівна, казкова ніч. Святий Миколай із давніх часів цієї ночі приходить на землю, щоб обдарувати кожного з нас подарунками. А чи всі вже написали листа святому Миколаю. Хто не написав, слід поспішити!
(Учні пишуть листа Святому Миколаю за допомогою піктограм, малюнків, символів на спеціальному бланку)
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=HoOo6tIwHak
Учитель пропонує учням сісти в коло на килимку і пригадати, що сьогодні протягом дня їх найбільше вразило? Що нового вони дізналися? Що розкажуть про день у школі своїм рідним?