Конспект уроку "Подорож у часі"

Про матеріал
Інтегроване заняття з предмету я досліджую світ. Тема тижня " Подорожуємо у часі". Тема дня "Чи хотіли б ви подорожувати в часі?". Мета: дати поняття «рік»; вчити орієнтуватися у днях тижня; закріплювати знання про назви днів тижня, назви місяців; закріплювати вміння розрізняти перелітних, осілих та зимуючих птахів; вчити висловлювати припущення про зміни, які можуть статися у майбутньому; закріплювати вміння ділити слова на склади, аналізувати звуки в словах, читати вивчені букви; закріплювати порядкову та кількісну лічбу; розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, фантазію, дрібну моторику руки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: Подорожуємо в часі

Тема дня: Чи хотіли б ви подорожувати в часі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Сваринівського НВК

"ЗОШ І-ІІ ст. ДНЗ"

Володимирецького району

Рівненської області

Мартинюк Галина Петрівна

 


Мета:

  • дати поняття «рік»;
  • вчити орієнтуватися у днях тижня; 
  • закріплювати знання про назви днів тижня, назви місяців;
  • закріплювати вміння розрізняти перелітних, осілих та зимуючих птахів;
  • вчити висловлювати припущення про зміни, які можуть статися у майбутньому;
  • закріплювати вміння ділити слова на склади, аналізувати звуки в словах, читати вивчені букви;
  • закріплювати порядкову та кількісну лічбу;
  • розвивати зв’язне мовлення дітей, увагу, фантазію, дрібну моторику руки.

 

Завдання:

  • вправа «Покажи настрій»;
  • заповнення щоденних новин;
  • гра з м’ячем «Учора, сьогодні, завтра»;
  • розв’язання проблемного запитання дня: Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому?;
  • математична гра. «Календар. Дні тижня. Місяці. Пори року»;
  • вправа «Календар»;
  • відгадування загадок;
  • логічні вправи;
  • гра «Будь уважний»;
  • гра «Додай слово»;
  • хвилинка відпочинку «Живий календар днів народження»;
  • фотовиставка «Подорож у часі»;
  • перегляд уривка мультфільму «Годинник» («Фіксики»);
  • робота в групах «Складаємо продовження мультфільму»;
  • написання листа Святому Миколаю;
  • виконання пісні-караоке «Святий Миколай».

 

Очікуванні результати учіння:

  • з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
  • сприймає монологічне висловлення;
  • ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;
  • ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення;
  • розповідає про те, що його вразило;
  • уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова;
  • спілкується з однокласниками та з вчителем;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу для спільної діяльності;
  • читає вголос короткі тексти з метою отримання інформації; обмінюється елементарними письмовими повідомленнями;
  • називає учасників спілкування (мультфільм), їхні дії та ознаки дій, робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування;
  • розгадує загадки;
  • складає слова з вивчених букв;
  • вправляється в правильній вимові й наголошуванні слів;
  • відтворює у різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що нас оточують;
  • знає порядкову та кількісну лічбу;
  • застосовує різні стратегії виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах;
  • знаходить помилки у математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії;
  • вирізняє зовнішні ознаки об’єктів, що свідчать про вплив часу;
  • пояснює, як змінюється людина впродовж життя;
  • висловлює припущення про зміни, які можуть статися у майбутньому;
  • усвідомлює можливі небезпеки, що можуть очікувати на людину в довкіллі;
  • рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи зі співом.

 

Обладнання:  заготовки листів Святому Миколаю, пісня-караоке «Святий Миколай».

Перебіг заняття

І частина

 

  1. Ранкова зустріч.
    1.           Привітання.

 Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання.

Зі снігом зимонька іде,

За собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в коло!

Вірні друзі ми у школі!

Сьогодні  ми  будемо  вітатися  один  з  одним  за  руку  з  побажанням:  «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».

(Першим  розпочинає  вітатися  вчитель.  Педагог  звертає  увагу на  те,  щоб  діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі. Необхідно звернути увагу дітей на те, що настав останній тиждень року).

  1.           Вправа «Покажи настрій».

Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.

  1.           Гра з м’ячем «Учора, сьогодні, завтра».

Учитель пропонує учням пограти в гру.

Хід гри:

Учитель: Пропоную  вам  пограти  у  гру  «Учора,  сьогодні,  завтра». Я  буду  кидати  м’яч. Той, хто його впіймає, продовжує речення: «Вчора ввечері я…» і повертає м’яч мені. Учитель продовжує кидати м’яч іншим дітям (4-5). Учні продовжують речення. Далі  учитель  пропонує  продовжити  інше  речення:  «Сьогодні  я……».  Учитель акцентує увагу дітей на тому, що сьогодні – це те, що відбудеться зараз. Далі вчитель просить продовжити речення: «Завтра я буду…..».

Бесіда:

  Чи можемо ми змінити те, що було вчора?

  Чи можемо ми змінити те, що буде сьогодні, завтра?

Висновок: все те, що вже відбулося змінити е можна.

  1.           Оголошення теми тижня та дня.

  Закінчується  2017 рік.  Упродовж  тижня  ми  будемо  говорити  про  те,  чого  ви вже навчилися за чотири місяці, що вже вмієте робити. Ми пригадаємо кожен день  у  школі.  Це  все  вже  минуле  і  попереду  цікавий,  незвіданий,  таємничий Новий рік та Різдво! А ще протягом тижня після навчальних занять ми будемо готуватися до театралізованих новорічно-різдвяних свят.

  1.           Заповнення щоденних новин.
  • Дата …
  • Місяць…
  • Сьогодні…(день тижня).
  • Який день тижня за порядком?
  • Яка сьогодні погода?
  • Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

Особливе – ПОДОРОЖ У ЧАСІ.

 

  1. Розв’язання проблемного запитання дня: Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому?
  2. Математична гра. «Календар. Дні тижня. Місяці. Пори року».

Учитель  повідомляє,  що  для  мандрівки  в  часі  потрібна  добра  орієнтація.  Тому передусім варто відповісти на запитання, з чого складається рік?

Хід гри

Учитель:

  Діти, сьогодні ми завітаємо в чарівну країну, яка називається Країна Часу. Якщо країна  чарівна,  то  як  туди  можна  дістатися?    чоботах-швидкоходах,  на летючому кораблі, на килимі-літаку).

  Я  пропоную  використати  килим-літак.  Бо  саме  такий  у  нас  є.  Сідайте  зручно. Сіли?  Тільки  є  одна  проблема.  Килим  вже  старий,  нас  сіло  дуже  багато.  А потужність  у  нього  слабка.  Тож  потрібно  йому  допомогти.  Щоб  злетіти  вгору, треба повільно підняти руки вгору, повернути праворуч – нахилитися праворуч, повернути ліворуч – нахилитись ліворуч. А тепер руки тримаємо на рівні грудей, зігнувши  в  ліктях,  стиснули  пальці  в  кулачки  і  круговими  рухами  пробуємо завести  килим-літак,  при  цьому  промовляємо  звуки,  що подібні  на  гул  двигуна літака.

  Ось ми і потрапили в гості до  трьох братів і  чотирьох сестер. А хто вони, вам потрібно здогадатись. Хто вони?

(Якщо  учням  важко  одразу  відповісти,  можна  пригадати  який  сьогодні  день  – «понеділок»)

  По-перше, треба знати їхні імена. Я буду читати вам вірш про дні тижня, а ви будете називати їхні імена.

  1.               Читання вірша.

 

Дні тижня

Днів у тижні рівно сім.

Це давно відомо всім.

Кожний свою назву має,

Один одного міняє.

Споконвіку так ведеться,

Перший – Понеділком зветься!

Кажуть, що цей день важкий!

І чому це він такий?

Другий день – Вівторком звати,

А за ним, потрібно знати

Третій день одразу йде,

Він нам Середу веде.

День четвертий в нас Четвер,

Пам’ятаймо відтепер.

П’ятий – П’ятницею звуть

І її зазвичай ждуть,

Бо попереду чекають

Дні коли відпочивають.

Шостий день у нас Субота,

Та ще хатня є робота.

Тому треба помагати

Батькам в хаті все прибрати,

На городі і в саду

Все привести до ладу.

Сьомий день у нас Неділя.

 День святковий, день дозвілля.

Йдуть до церкви і гуляють,

Всі в цей день відпочивають!

Микола Вересюк

  1. Розвиток математичних знань.
    1.           Порядковий номер.
  • Який за порядком понеділок (вівторок)?
  • Назвіть третій (четвертий) день тижня.
  • Яким днем тижня є п’ятниця?
  • Який день іде за п’ятницею?
  • Назвіть останній день тижня.
  • Який день тижня буде за порядком третім; п’ятим; сьомим?
  • Який день передує неділі; середі; вівторку?
  • Назвіть хором назви днів тижня.

5.2. Логічні вправи.

-   Якщо сьогодні четвер, то завтра ...

-   Як одним словом можна замінити слова «ранок», «день», «вечір», «ніч»?

-   Чи може дощ іти 2 дні підряд?

-   Назвіть 5 днів підряд (1, 2, 3, ..., понеділок – позавчора).

-   Діти  поїхали  до  бабусі  в  п’ятницю,  а  приїхали  через  день.  Коли  вони повернулися?

-   Якщо сьогодні вівторок, завтра – п’ятниця?

-   Цей день вихідний, але це не неділя. Який це день?

  •                   У Тетянки день народження в понеділок, а в її подруги
  •                   Софійки — через 4  дні. У який день тижня день народження у Софійки?

6. Гра «Будь уважний».

Вчитель розставляє картки із назвами днів тижня. Учні читають і запам’ятовують назви по-порядку. Коли вчитель говорить6 «Ніч», учні закривають очі. Вчитель переставляє місцями картки. Коли говорить: «День», учні відкривають очі і виправляють помилки.

  1. Розвиток природничих понять. Повторення про перелітних, осілих, зимуючих  птахів.

Вчитель читає вірш «Нова їдальня» О. Александрової.

  • Будьте уважні, запам’ятайте які птахи і в який день прилітали до годівнички.

Ми годівницю змайстрували,

Ми відкрили їдальню.

Горобець , снігур-сусід, буде взимку вам обід.

У гості у перший день тижня до нас прилетіли синиці,

А у вівторок подивися прилетіли снігурі.

Три ворони були в середу,

Ми не чекали їх до обіду

 А в четвер з усіх сторін  - зграя жадібних горобців.

У п’ятницю в нашій їдальні голуб ласував кашею.

А в суботу на пиріг прилетіло сім сорок.

У неділю прилетів гонець – весняний мандрівець – шпак.

Ось і пісеньки кінець!

(На дошці з’являються малюнки птахів, про яких розповідається у вірші).

  • Хто прилетів у понеділок (вівторок, середу, четвер, п’ятницю, суботу, неділю)?
  • Назвіть перелітних (осілих, зимуючих) птахів.
  • Порахуйте про скількох птахів розповідається у вірші.
  1. Фізкультхвилинка.

В понеділок я купався (зображують плавання).

А у вівторок малював (зображують малювання).

А у середу довго вмивався (вмиваються).

А в четвер у футбол грав (біг на місці).

У п’ятницю я бігав, стрибав (стрибають),

Дуже довго танцював (кружляють на місці).

А в суботу та неділю цілий день відпочивав (сідають за парти).

  1. Вправа «Календар» (вводиться поняття «рік», «місяці»).
  • Яка зараз пора року?
  • Яка була пора року, коли ви прийшли до школи?
  • Який тепер місяць на календарі? Які місяці осені ви знаєте? Скільки їх?
  • А як називаються зимові місяці? Скільки їх?
  • Яка пора року буде після зими?
  • А після весни?
  1. Розвиток зв’язного мовлення дітей. Гра «Додай слово».

От випав сніг. Яка обнова?

Зима тоді така (чудова)

Мороз у лід дерева кута –

Зима тоді всі кажуть (люта)

Вона буває і серйозна:

Суха, вітряна і (морозна)

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму (красива)

  1. Вивчення назв місяців.

Снігом сіє в новий рік
Бравий січень-січовик.

Вслід за ним лютує лютий —
Холоднючий і надутий.

Ллють у березні берізки
Весняні солодкі слізки.

Бризне дощиком на квіти 
Жартівливий місяць квітень.
П'ятий місяць косить трави,
Так і звати його — травень.

Починає червоніти 
Червень ягідками, діти.

Спіє колос. Бджілки липнуть
До медових лип у липні.

Серпень серпика кладе 
На межу і в сад іде.

Вересень не верескливий,
Він птахам сурмить про вирій.

Сіє дощик. Листя жовкне.
Це десятий місяць — жовтень..

Опадає мертве листя
В листопаді-падолисті.

Рік завершити прибуде
У снігах старенький грудень.
Л. Дяченко

 

  1. Хвилинка відпочинку «Живий календар днів народження».

Учитель  пропонує  учням  зробити  живий  календар  днів  народження.  Для  цього  учні  утворюють  4  кола  за  порами  року.  Біля  картинки «зима»  збираються  діти,  які  народилися  взимку.  Учитель  пропонує  їм  об’єднатися  за місяцями,  а  потім вишикуватись  за  днями  народження.  Аналогічно  шикуються  учні,  що  народилися навесні, влітку, восени.  Кожне коло об’єднується біля відповідної картинки. Учитель допомагає кожній дитині зайняти своє місце. По завершенні пропонує утворити з чотирьох пір року рік. Учитель  запитує  дітей:  «Коли  починається  Новий  рік?»  і  пропонує  очолити колону тій дитині, у кого день народження ближче до 1січня. За січнем шикуються всі місяці. Учитель разом з учнями перевіряє, чи правильно зайняли місця учні і допомагає зайняти кожному своє місце.

  1. Узагальнююча бесіда.
  • Скільки пір має рік?
  •   Скільки місяців у році?
  • Яка пора року починає рік? Закінчує?
  •  Який перший місяць року?
  • Скільки місяців ми вже школярі?
  • Незабаром прийде Новий рік. Що зміниться для нас? Ми станемо молодшими?  Старшими? На скільки років?
  • Скільки  вам  років  зараз?  А  скільки  було  в  минулому  році?  Скільки  буде  наступного року? А скільки було п’ять років тому?
  1. Фотовиставка  «Подорож  у часі».

Учитель пропонує дітям розглянути плакати з фотографіями дітей класу [вік дітей – 1–6 років]).

Запитання:

  • Як  час  вплинув  на  нас?  Скільки  років  пройшло  між  першою  і  останньою фотографією? На фотографіях, де вам 6 років, ви старші, чи молодші?
  • Які зміни сталися з вами? Що ви вміли, коли вам був1 рік, 6 років?
  • Чого навчилися ви за півроку в школі?
  • А чи могли б ми повернутися в той час, коли були зовсім маленькими?
  • А чи можемо ми поринути на років 10 уперед, а на годину?

(Учитель  підводить  учнів  до  усвідомлення  того,  що  час  не  повертається  назад.  І людина не може поринути в майбутнє і змінити його).

  • Як  ви  думаєте,  чи  можливими  будуть  у  майбутньому  подорожі  в  часі?  А  чи може людина зупинити час чи пришвидшити його?

(Учитель  підводить  дітей  до  усвідомлення  того,  що  наука  розвивається  дуже швидко  і,  можливо,  настане  такий  час,  що  людина  навчиться  керувати   часом  та  навіть здійснювати подорожі).

 

  1. Перегляд уривка мультфільму «Годинник» («Фіксики») (6 хв).

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=hR3VCSaEOF8)

  1. Робота в групах «Складаємо продовження мультфільму».

Кожна група озвучує своє продовження мультфільму. Всі колективно дивляться  мультфільм. І обговорюють, чи справдилися їхні передбачення.

Обговорення:

  • Чи збіглися ваші сценарії з тим, що ви бачили у мультфільмі? Що збіглося? Що ні?
  • Чи можна спинити час? А стати володарем часу?
  • Про які годинники розповіли герої мультфільму?
  • Чи може людина керувати часом?
  • А чи існує «машини часу»?
  1. Написання листа Святому Миколаю.

            Подорож  у  часі  це  диво,  казковість.  Чи  знаєте  ви,  що є  такий  святий,  який подорожує в часі? Саме сьогодні, коли з’являться на небі перші зіроньки, нас чекає чарівна,  казкова  ніч.  Святий  Миколай  із  давніх  часів  цієї  ночі  приходить  на  землю, щоб обдарувати кожного з нас подарунками. А чи всі вже написали листа святому Миколаю. Хто не написав, слід поспішити!

(Учні пишуть листа Святому Миколаю за допомогою піктограм, малюнків, символів на спеціальному бланку)

 

D:\моя работа\НУШ\дидактичні ігри\23244499_1988195131452382_4691110309237733591_n.jpgD:\моя работа\НУШ\дидактичні ігри\23376462_1988194438119118_8862507948916681774_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виконання пісні-караоке «Святий Миколай».

Посилання:

https://www.youtube.com/watch?v=HoOo6tIwHak

 

  1. Підсумок заняття. Рефлексія.

Учитель  пропонує  учням  сісти  в  коло  на  килимку  і  пригадати,  що  сьогодні протягом дня їх найбільше  вразило? Що нового  вони дізналися? Що розкажуть про день у школі своїм рідним?

 

docx
Додано
18 грудня 2022
Переглядів
2020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку