Конспект уроку "Пора гніздування. Облаштування птахами гнізд, насиджування та виведення пташенят " з природознавства у 2 класі

Про матеріал

Тема: Пора гніздування. Облаштування птахами гнізд, насиджування та виведення пташенят. Метою є уточнення знань учнів про весняні турботи перелітних птахів. Урок у форматі змішаного навчання. Модель: «перевернутий клас»

Перегляд файлу

Тема: Пора  гніздування. Облаштування птахами гнізд, насиджування та виведення пташенят

Мета: уточняти знання учнів про весняні турботи перелітних птахів; розвивати  мислення, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до птахів.

Обладнання: картки з завданням, картинки птахів, малюнки дітей, підручник.

Урок у форматі змішаного навчання.

Модель: «перевернутий клас»

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

        Дітям для самостійного опрацювання був запропонований  матеріал за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=z145Wxsj5M8

Читати підручник (с.102-103).

Малюнки птахів :

  •    які облаштовують гніздо на землі Макаренко Аліна і Дарина),
  •    які будують на дереві  та повідомлення про цього птаха Кривунь Каміла,
  •    які облаштовують гніздо в дуплі.(Коваленко Марія і Купріна Аліна),

       1. Виконання завдання

Встановіть відповідність між способом побудови гнізда пташкою навесні та його зображенням .

А   До будівництва гнізда багато зусиль не докладає. Складе  у розвилці дерева трохи гілок, гніздо й готове. Виглядає як решето. Часто просвічує наскрізь, якщо дивитися на нього знизу.

Б   Один з найкращих пернатих будівельників. По формі гніздо нагадує рукавицю, що майстерно підвішена на тоненькій пониклій гілочці. Висить цей будиночок майже над водою або високо над землею (до 10 метрів).

В   Самець і самка будують прості гнізда в ямках на землі, які чудово замасковані.

1. Горличка     2. Ремез  3. Жайворонок

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми поговоримо як птахи влаштовують свої гнізда.

— Які з лісових птахів облаштовують гнізда у дуплах? Які птахи будують  гнізда на землі?

— Як птахи турбуються про своїх пташенят?

IV. Закріплення знань, вироблення умінь і навичок.

 

ГНІЗДУВАННЯ

ПОРА ГНІЗДУВАННЯ

Макаренко Аліна показує малюнок гнізда на землі і вішає на дошку, а Макаренко Дарина розповідає про пташок, які будують гнізда на землі. Показ малюнка жайворонка та солов'я.

Кривунь Каміла розповідає і показує малюнок пташки ремез,  вішає малюнок

гнізда у вигляді рукавички.

Коваленко Марія показує малюнок гнізда у дуплі і вішає на дошку, а Купріна Аліна розповідає про пташок, які будують гнізда у дуплі. Показ малюнка дятла, синиці, шпака.

Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Індивідуальна  робота по карточкам

Прочитайте текст.

Після відкладання яєць починається їх висиджування, а потім — вигодовування пташенят. В цей період у лісі стає тихіше, тому що птахам не до співу, їм доводиться трудитися з ранку до вечора. Пташенята постійно голодні, їм потрібно багато їжі, тому що ростуть вони дуже швидко. Пташеня до вечора може важити вдвічі більше, ніж уранці. Птахам доводиться по 500—600 раз літати до гнізда, знищуючи тисячі комах. Найменша пташка наших лісів —золотомушка, яка важить усього близько 6 г, з'їдає стільки ж за масою комах. Зерноїдні птахи вигодовують своїх пташенят також комахами, але коли пташенята підростають, то вони живляться насінням бур'янів, приносячи величезну користь.

Знайдіть в тексті інформацію про висиджування та вигодовування пташенят..  Допишіть речення.

Після відкладання яєць починається їх __________, а потім — __________ пташенят.

2. Обговорення  здобутої інформації.

3. Слово вчителя 

Сезоном тиші називають період з кінця квітня до початку липня. В цей період треба якнайменше турбувати птахів, не заважати їм піклуватись про свою малечу.

Птахи, якщо їх наполохати, змушені покидати гнізда.

Сіра ворона не відлітає далеко від пташенят, навіть якщо їх разом з гніздом переносять з верхніх гілок дерева на нижні. Вона повертається до гнізда, тільки-но від нього відійдуть.

Та якщо кілька разів потурбувати дику гуску — вона покидає гніздо назавжди. Годинами не повертаються до гнізда зігнані з нього журавлі, глухарі, качки. Яєчка за цей час можуть охолонути, з них не вилупляться пташенята.

Навіть проста допитливість може призвести до трагічних наслідків. Здається, що там особливого: розсунув гілки або траву, помилувався голубенькими яєчками чи жовторотими пташенятами, та й пішов собі далі. Однак шлях до гнізда вже відкритий і вороні, й куниці, й тхору, і будь-якому іншому лісовому розбишаці.

Дорослих птахів не можна турбувати, коли вони линяють. У лебедів, гусей, качок, журавлів одночасно випадає все пір’я з крил, птахи втрачають здатність літати, ховаються чим подалі.

На узліссях, на лісових галявинах часто можна бачити пташенят, які ще не вміють літати. Нам здається, що малюки випали з гнізда і загинуть. Ми ловимо пташенят, несемо додому... Цього робити не слід. Пташенята непосидючі, вони не випали, а покинули гніздо. Батьки чують їх писк і носять їм їжу доти, доки ті не зможуть жити самостійно.

Охорона птахів.

  •                   Діти, а навіщо потрібні птахи?

— Птахи знищують шкідливих комах, личинок, гусениць, гризунів. Цим вони приносять велику користь людині, зберігаючи врожай. Птахи дають нам м’ясо, яйце, пух, пір’я. Птахи є окрасою природи. Людям подобається, як співають у лісі дрозди, в полях жайворонки, в садах і гаях — знаменитий соловей.

Співочий дрізд першим починає співати у весняному лісі, останнім замовкає ввечері. І, здається, усі інші лісові птахи тільки підспівують йому.

Кожен, хто слухав польового жайворонка, радів сріблястим трелям його прекрасної нескінченної пісні. Жайворонок — співак ранку, співак весни.

Соловей починає співати звечора і співає всю ніч. Немає у світі голосу багатішого, гнучкішого і прекраснішого, ніж голос цієї маленької пташки.

Спів птахів це не просто забава, це сигнал іншим птахам про те, що ця ділянка вже зайнята, тут є хазяїн. Іноді, якщо ще не прилетіла подруга, спів самця це заклик-сповіщення, що тут є гніздо.

Птахи наші друзі. Тож охоронятимемо їх і закликатимемо в наші сади, гаї і ліси! Птахи можуть гніздитися і там, де їх раніше не було, треба тільки заздалегідь підготувати й уміло розвісити для них пташині будиночки. Птахи потребують нашої допомоги у всі пори року.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Де будують собі гнізда птахи?

 — Чи можна чіпати гнізда птахів? Чому?

VII. Домашнє завдання:

      Скласти або знайти екологічну казку про взаємозв’язок у природі – Кривунь   Камілі.

Намалювати малюнки або знайти ілюстрації тварин, які відносяться до рослиноїдних – Макаренко Аліна і Дарина,  до хижих – Коваленко Марія, до всеїдних – Купріна Аліна)

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
4612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку