Конспект уроку проєкту " Т.Г. Шевченко"

Про матеріал

Додаю матеріал по уроку проєкту про Т.Г. Шевченка. 1 розробка - це конспект самого уроку. Є презентація. Далі будуть окремі презентації для кожної окремої групи дослідників.


Тема. Вчитайтеся, вслухайтеся в Шевченкове слово!

Мета : розкрити художню красу Шевченкового слова; передати любов до рідної землі через відтворення величі її природи; формувати вміння визначати співзвучність картин природи з настроєм людей удосконалювати вміння виразного читання поезій; образного бачення зображеного поетом і відтвореного художником, уміння знаходити образні вислови. Виховувати любов до рідної землі, естетичні смаки учнів.

Об'єкт пізнання: Т.Г. Шевченко.

Проблема: залучити учнів до пошуку інформації про Т.Г. Шевченка; виготовлення дитячих книжок з віршами, малюнків; підготовка презентацій.

Спосіб вирішення проблеми: збір інформації в бібліотеках, вдома, в інтернеті.

Обладнання: збірки поезій Шевченка для дітей, ілюстрації, збірка творів Шевченка

«Кобзар», портрет Т. Г. Шевченка, карта України, таблиці, тематичний словник школяра.

Тип уроку. Урок-проект.

Тривалість: 2 тижні.

Предмет: Літературне читання.

План виконання проекту

І етап. Підготовка.

Визначення теми, мети проекту, його тривалості.

ІІ етап. Планування.

  • 1.Визначення джерела інформації.
  • 2.Розподіл на творчі групи.

ІІІ етап. Реалізація проекту.

ІV етап. Оцінювання роботи учасників проекту.

Презентація проекту

І. Організаційний момент.

1)Пролунав уже дзвінок,

починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день».

2) Сядьте діти всі рівненько

Усміхніться гарненько

Настрій на урок візьміть

Працювати всі почніть.

  • -Отож посміхнемося, передамо тепло своїх долоньок один одному, а разом з ним і гарний настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • 1. Вправа «Очікування»
  • 2.Робота в парах.
  • -На дошці ви бачите склади у фігурах. Тут зашифрований девіз нашого уроку. Завдання перше – прочитайте його.

Девіз (слайд фігури) «Учітеся брати мої, думайте, читайте»

(Перевірка)

3. Вступна бесіда.

  • -Як ви гадаєте, кому належать ці слова?
  • -До чого закликають?
  • -Тож, за заповітом поета ми будемо на уроці читати, думати, вслухатись в Шевченкове слово!
  • -А зараз давайте на деякий час заглибимося в історію. З давніх-давен людям відомо: дерево життя − це гілочка з трьома листочками. Перший листочок − символ минулого, другий − сучасного, а третій − майбутнього. Щоб бути освіченою людиною, треба добре знати минуле свого народу, його історію. Сторінки рідної історії хвилюють і наповнюють нас гордістю.
  • -Все навколишнє – це наслідок минулих подій, а в тому, що відбувається зараз, народжується майбутнє.
  • -Отже, щоб бути освіченою людиною треба вивчати минуле свого народу.

III. Оголошення теми уроку.

  • -На уроках читання, мови, Я і Україна та інших ми часто зустрічалися з ім'ям і творчістю Т. Г. Шевченка. І нас зацікавило питання :
  • -Чому вже більше 200 років Т. Шевченка знають і шанують в усьому світі? Щоб знайти відповідь на це питання, ми вирішили провести пошукову, дослідницьку роботу і дізнатися якомога більше про життя і творчість великого Кобзаря. Ви шукали інформацію і в домашній, й в шкільній, і в бібліотеках, користувалися інтернетом, в цьому вам, звичайно, допомагали батьки. В результаті у нас вийшла ціла збірка відомостей про життя та творчу діяльність Т.Г. Шевченка.
  • -Сьогоднішній урок буде присвячений життю і творчості славетному генію України – Т. Г. Шевченку. (Слайд)
  • -Обличчя Шевченка знає кожен з нас ще змалечку й відчуває в ньому щось батьківське. Тому й Шевченка називають батьком свого народу. Про видатного українця написано багато віршів, оповідань, прислів'їв. Попрацюємо з вами на дошці з прислів'ями.
  • (Робота на дошці). Читання вірша про Шевченка.

IV. Виступ груп.

  • -До роботи приступає 1 група дослідників «Знавці біографії Шевченка» (Показ презентації)
  • -2 Група «Декламатори» запропонують до вашої уваги вірші напам'ять.
  • -Багатьох композиторів творчість Шевченка надихнула покласти вірші поета на музику. До Вашої уваги я пропоную послухати пісню «Реве та стогне Дніпр Широкий». (Прослуховування пісні.)(Відеозапис)
  • -Ще я хочу вам запропонувати послухати пісню на слова Т.Г. Шевченка «Зацвіла в долині червона калина» в сучасній обробці. Цю пісню виконує гурт «Гайдамаки» (Показ презентації)
  • -Яка з композицій вам сподобалась більше і чому?
  • - 3 група «Літератори» виготовили власні книжки з віршами Т.Г. Шевченка, які нам продемонструють.
  • -4 група «Читачі» буде розповідати які книжки Шевченка читали, і про те, звідки ж з'явились у них ці книжки.
  • -5 група «Художники» презентують малюнки, намальовані до творів Шевченка. Розкажуть які саме вірші надихнули їх на цю творчість.
  • Не випадково ми підійшли до цієї частини нашого уроку. Адже у всьому світі Шевченка знають не тільки як поета, а як і художника.
  • -6 група «Мистецтвознавці» вони представлять Шевченка Художника. (Показ презентації)
  • - І є ще в нас одна група – «Допитливі пошуковці», які шукали цікаву інформацію про видатного Кобзаря. (Показ презентації)

V. Підсумок уроку.

- З сьогоднішнього уроку, ми зрозуміли, діти, що люди пам'ятали, пам'ятають і будуть пам'ятати та вшановувати Т.Г. Шевченка – видатного письменника, художника. Сьогоднішній урок є доказом цього. В наступні роки ви продовжите знайомитись з творчістю нашого Кобзаря. А можливо його творчість надихне когось написати чи намалювати щось своє, по своєму видатне.

Куди б не закидала доля Шевченка, він завжди пам'ятав і любив свій рідний край – Україну.

Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди і прадіди. Читайте його твори. Ваша мова буде від цього такою ж гарною та барвистою.

Я вам бажаю творчого натхнення і бажання творити щось нове, неповторне, при цьому, не забувати минулих здобутків нашого народу.

Перегляд файлу

Тема. Вчитайтеся, вслухайтеся в Шевченкове слово!

Мета : розкрити художню красу Шевченкового слова; передати любов до рідної землі через відтворення величі її природи; формувати вміння визначати співзвучність картин природи з настроєм людей удосконалювати вміння виразного читання поезій; образного бачення зображеного поетом і відтвореного художником, уміння знаходити образні вислови. Виховувати любов до рідної землі, естетичні смаки учнів.

Об’єкт пізнання: Т.Г. Шевченко.

Проблема: залучити учнів до пошуку інформації про Т.Г. Шевченка; виготовлення дитячих книжок з віршами, малюнків; підготовка презентацій.

Спосіб вирішення проблеми: збір інформації в бібліотеках, вдома, в інтернеті.

 Обладнання:  збірки поезій Шевченка для дітей, ілюстрації, збірка творів Шевченка 

«Кобзар», портрет Т. Г. Шевченка, карта України, таблиці, тематичний словник школяра.

Тип уроку. Урок-проект.

Тривалість: 2 тижні.

Предмет: Літературне читання.

План виконання проекту

І етап. Підготовка.

Визначення теми, мети проекту, його тривалості.

ІІ етап. Планування.

  1. Визначення джерела інформації.
  2. Розподіл на творчі групи.

ІІІ етап. Реалізація проекту.

ІV етап. Оцінювання роботи учасників проекту.

Презентація проекту

F:\сертифыкацыя\фото урок Шевченко\DSC_3414.JPGІ. Організаційний  момент.

1)Пролунав уже дзвінок,

починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо:  «Добрий день».

2) Сядьте  діти  всі  рівненько

Усміхніться  гарненько

Настрій  на  урок  візьміть

Працювати  всі  почніть.

  • Отож посміхнемося, передамо тепло своїх долоньок один одному, а разом з ним і гарний настрій.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. F:\сертифыкацыя\фото урок Шевченко\DSC_3416.JPGВправа «Очікування»
  2. Робота в парах.
  •    На дошці ви бачите склади у фігурах. Тут зашифрований девіз нашого уроку. Завдання перше – прочитайте його.

Девіз (слайд фігури) «Учітеся брати мої, думайте, читайте»

(Перевірка)

3. Вступна бесіда.

  •    Як ви гадаєте, кому належать ці слова?
  •    До чого закликають?
  •    Тож, за заповітом поета ми будемо на уроці читати, думати, вслухатись в Шевченкове слово!
  •    А зараз давайте на деякий час заглибимося в історію. З давніх-давен людям відомо: дерево життя − це гілочка з трьома листочками. Перший листочок − символ минулого, другий − сучасного, а третій − майбутнього. Щоб бути освіченою людиною, треба добре знати минуле свого народу, його історію. Сторінки рідної історії хвилюють і наповнюють нас гордістю.
  •    Все навколишнє – це наслідок минулих подій, а в тому, що відбувається зараз, народжується майбутнє.
  •    Отже, щоб бути освіченою людиною треба вивчати      минуле свого народу.

III. Оголошення теми уроку.

  •    На уроках читання, мови, Я і Україна та інших ми часто зустрічалися з ім'ям і творчістю Т. Г. Шевченка. І нас зацікавило питання :
  •    Чому вже більше 200 років Т. Шевченка знають і шанують в усьому світі? Щоб знайти відповідь на це питання, ми вирішили провести пошукову, дослідницьку роботу і дізнатися якомога більше про життя і творчість великого Кобзаря. Ви шукали інформацію і в домашній, й в шкільній, і в  бібліотеках, користувалися інтернетом, в цьому вам, звичайно, допомагали батьки. В результаті у нас вийшла ціла збірка відомостей про життя та творчу  діяльність Т.Г. Шевченка.
  •    Сьогоднішній урок буде присвячений життю і творчості славетному генію України – Т. Г. Шевченку. (Слайд)
  •    Обличчя Шевченка знає кожен з нас ще змалечку й відчуває в ньому щось батьківське. Тому й Шевченка називають батьком свого народу. Про видатного українця написано багато віршів, оповідань, прислів’їв.  Попрацюємо з вами на дошці з прислів’ями. 

(Робота на дошці). Читання вірша про Шевченка.

C:\Users\User\Desktop\сертифыкацыя\фото урок Шевченко\DSC_3421.JPGIV. Виступ груп.

  • До роботи приступає 1 група дослідників «Знавці біографії Шевченка» (Показ презентації)
  • 2 Група «Декламатори» запропонують до вашої уваги вірші напам’ять.
  •    Багатьох композиторів  творчість Шевченка надихнула покласти вірші поета на музику. До Вашої уваги я пропоную послухати пісню «Реве та стогне Дніпр Широкий».  (Прослуховування пісні.)(Відеозапис)
  •    Ще я хочу вам запропонувати послухати пісню на слова Т.Г. Шевченка «Зацвіла в долині червона калина» в сучасній обробці. Цю пісню виконує гурт «Гайдамаки» (Показ презентації)
  •    Яка з композицій вам сподобалась більше і чому?
  • C:\Users\User\Desktop\сертифыкацыя\фото урок Шевченко\DSC_3423.JPG3 група «Літератори» виготовили власні книжки з віршами Т.Г. Шевченка, які нам продемонструють.
  • 4 група «Читачі» буде розповідати які книжки Шевченка читали, і про те, звідки ж з’явились у них ці книжки.
  •    5 група «Художники» презентують малюнки, намальовані до творів Шевченка. Розкажуть які саме вірші надихнули їх на цю творчість.

Не випадково ми підійшли до цієї частини  нашого уроку. Адже у всьому світі Шевченка знають не тільки як поета, а як і художника.

  • 6 група «Мистецтвознавці» вони представлять Шевченка Художника. (Показ презентації)
  • C:\Users\User\Desktop\сертифыкацыя\фото урок Шевченко\DSC_3429.JPGІ є ще в нас одна група – «Допитливі пошуковці», які шукали цікаву інформацію про видатного Кобзаря. (Показ презентації)

V. Підсумок уроку.

- З сьогоднішнього уроку, ми зрозуміли, діти, що люди пам’ятали, пам’ятають і будуть пам’ятати та вшановувати Т.Г. Шевченка – видатного письменника, художника. Сьогоднішній урок є доказом цього. В наступні роки ви продовжите знайомитись з творчістю нашого Кобзаря. А можливо його творчість надихне когось написати чи намалювати щось своє, по своєму видатне.

Куди б не закидала доля Шевченка, він завжди пам’ятав і любив свій рідний край – Україну.

Любіть і ви Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди і прадіди. Читайте його твори. Ваша мова буде від цього такою ж гарною та барвистою.

Я вам бажаю творчого натхнення і бажання творити щось нове, неповторне, при цьому, не забувати минулих здобутків нашого народу.

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку