Конспект уроку "Римська республіка"

Про матеріал
Оцінити навчальні досягнення школярів у ході вивчення теми шляхом проведення уроку-аукціону, підвищити пізнавальну активність шестикласників у вивченні історії стародавнього світу. Розширити кругозір, набути навичок застосування знань, отриманих під час уроків і роботи з додатковою літературою, у нетрадиційних обставинах. Удосконалювати вміння працювати в команді; підвищити пізнавальний інтерес в оволодінні історичними знаннями.
Перегляд файлу

  Урок узагальнення у формі аукціону  з Всесвітньої історії ( 6 кл)

   Урок-аукціон «Римська республіка»            

Мета: Оцінити навчальні досягнення школярів у ході вивчення теми шляхом проведення уроку-аукціону, підвищити пізнавальну активність шестикласників у вивченні історії стародавнього світу. Розширити кругозір, набути навичок застосування знань, отриманих під час уроків і роботи з додатковою літературою, у нетрадиційних обставинах.

Удосконалювати вміння працювати в команді; підвищити пізнавальний інтерес в оволодінні історичними знаннями.

Тип уроку: контроль знань, закріплення умінь і навичок.

Форма уроку: аукціон.

Обладнання: карта; реквізити аукціону: гонг, деревяний молоток, картка лотів.

Підготовка до уроку здійснюється за два тижні. Призначаються чотири "купці", які готують лоти, а також "банкір", який відповідає за підготовку аудиторії та зведеної таблиці результатів аукціону. Інші учні утворюють "акціонерні товариства" (АТ) по 6-7 учнів у кожному. Товариства обирають своїх "президентів".

Підготовка класу: столи розташувати у вигляді літери "Т", за якими будуть сидіти члени "акціонерних товариств". По середині класу ставиться стіл, за яким сидять "купці", перед кожним з них ставиться табличка з прізвищем. З боку сидить "банкір", перед ним аркуш паперу І таблиця для підведення підсумків. На столі гонг і деревянний молоток.

Хід уроку

О, Риме стародавній, місто вічне! Краса і гордість італійської держави На пагорбах семи стоїш велично, Здобувши у віках собі пошани й слави. Твій Пантеон і Колізей і Арки Тріумфальної— Це місто між давниною і сьогоденням.

Вступне слово.

 Ми з вами вивчили тему "Римська республіка" і сьогодні наш підсумковий урок проведемо у формі "аукціону" ( торгів ). Адже саме в Стародавньому Римі зародились аукціони на яких продавалось право збору з населення провінцій. Зараз я представлю вам учасників нашого "аукціону": " купці" (називаю кожного ), "банкір" ( називаю прізвище) та представляю 4 "акціонерні товариства" і називаю їх "президентів". Вони представляють свої назви, емблеми та гасла.

"Купці" оцінюють готовність АТ до уроку і результати передають "банкіру", котрий вписує їх в таблицю результатів аукціону.

Початок аукціону.

АТ представляють свої назви та гасла.

АТ 1 "Тріумф"

"Поділяй і володарюй"

АТ 2 "Тріарії"

"Ми переможемо всіх і кожного".

АТ 3 "Спартак"

"Краще смерть від заліза, ніж з голоду"

АТ 4 "Гладіатори"

   "Краще померти в боротьбі за свободу, ніж вбивати один одного для

       забави римлян".

"Купці" оцінюють готовність АТ до аукціону.

(Учитель-ведучий ударяє в гонг.)

 Ми розпочинаємо наш "аукціон". Слово надається першому "купцеві", який представляє перший лот. (дод.1). Після цього "купці" підводять підсумок і результати передають "банкіру", котрий заносить їх в таблицю "аукціону". Так, по черзі надається слово іншим "купцям", котрі представляють свої лоти. (дод.2,3,4). Кожний лот передбачає ускладнення завдань відповідно до чотирьох рівнів навчальних досягнень учнів з теми "Римська республіка". В ході уроку передбачений і сюрприз "чорна скринька". Потрібно відгадати, що у скриньці знаходиться. Вчитель-ведучий пропонує підказки, (дод.5).

( Ведучий ударяє в гонг ). Наш аукціон закінчився. Всі товари продані. На таблиці ми бачимо "платоспроможність" наступних АТ. ( Далі вчитель виставляє бали "купцям", "банкірам" і "членам АТ" за активну участь в "аукціоні" та дякує учням за цікавий урок). Домашнє завдання.

Підготувати кросворди до цієї теми.

   

Додаток 1. Лот № 1.

Пропонується 10 запитань, на які треба дати відповідь " так" чи "ні". Члени АТ на відповідь "так" піднімають руки, на відповідь "ні" - не піднімають. (3 бали).

1. Давня Римська держава була розташована на Апеннінському півострові.

2.      З усіх боків півострів омивають хвилі Чорного моря.

3.     3 півночі Апеннінський півострів відділяють від Європи гори Альпи

4.      На півдні розташований великий острів Сіцілія з вулканом Везувій

5.      Місто Рим заснували племена латинів.

 6.      Базарний майдан в Римі називався агора.

7.     Римською державою управляв Сенат, що складався з плебеїв

8.      В Римі правило 7 етруських царів.

9.      Назва "Італія" перекладається як "країна телят".

10.    Управління державою без царів римляни назвали словом "республіка".

 

Додаток 2 Лот №  2.

 

Завдання 1. Дайте визначення понять і термінів:

Консул -                                    Народний трибун-

Гладіатор -                                Плебеї-

Диктатор -                                 Патриції –

Республіка -                               Тріумф -

Кожному АТ пропонується конверт з двома термінами. АТ обговорюють терміни, які потім оцінюються по 2 бали за кожну правильну відповідь.

 

Завдання 2. Закінчити речення. ( 2 бали )

 

  1. Уздовж всього Апеннінського півострова простягається гірське пасмо, яке               називається ... (Апеннінські гори).
  2. Народний трибун обирався терміном на ... ( 1 рік ).
  3. Карфагенську армію в Другій Пунічній війні очолив ... (Ганнібал ).
  4. Рабів, що виступали в боях для розваги римських громадян називали ... (гладіаторами).
  5. Після перемоги карфагенців під Каннами на їхній бік перейшли ... (міста півдня Італії, захоплені Римом.).
  6. У 204р. до н.е. римське військо під проводом полководця Сціпіона ... (висадилось в Африці).
  7. У 201р .до н.е. закінчилась ... (Друга Пунічна війна).
  8. Перемоги у війнах зробили Рим ... ( найсильньїшою державою Середземномор'я ).

Додаток З Лот № 3.

Завдання 1. Перевірка знань історичної хронології. Кожному АТ дається по 3 історичні дати, до яких потрібно вказати подію, а також звернути увагу на правильність запису дат, якщо є помилки у записі, то їх потрібно виправити. ( Дати написані на папері у формі рибки і після правильної відповіді їх отримують в якості улову. Одна правильна відповідь - один бал.)

1. 241-264рр. до н.е.;      509р. до н.е.;     133р.до н.е.

2. 2901-218рр.до н.е.;     753р. до н.е.;     123р. до н.е.

3. 146-149рр. до н.е.;      216р. до н.е.;     107р. до н.е.

4. 71-74рр. до н.е.;         146р. до н.е.;     202р.до н.е.

Завдання 2. Пояснити крилаті вислови. ( За правильну відповідь З бали).

1. " Гуси Рим Врятували".

2. " Горе переможеним".

3. " Ганнібал біля воріт".

4.  " Мементо морі "

Завдання 3.  Визначіть особу (1 бал ) та складіть свій опис особи ( 5 балів).

1. Видатний полководець провів реформу армії, внаслідок якої вона стала професійною. (Марій).

2. Він був людиною з великою фізичною силою і відвагою, перевершив усіх своїм розумом та швидше був схожий на освіченого грека, а не на фракійця. (Спартак).

3. Це полководець ще в дитинстві разом з братом поклявся помотатися римлянам і 16 років вів війну в Італії, але перемогти Рим не зміг. Щоб уникнути ганебного полону прийняв отруту. (Ганнібал ).4. Видатний політичний діяч і полководець, який усе своє життя воював з Римом. Знав 22 мови, писав наукові трактати. Центром його держави було місто Пантікапей.(Мітридат VI Євпатор). Після цього кожне АТ складає свій опис особи.

Додаток 4. Лот № 4.

Завдання 1. Викресліть зайве і назвіть одним словом. ( 2 бали ).

1. Катапульта, таран, каліги, баліста, ворон.

2. Легіон, когорта, легат, центурія, маніпула.

3. Веліти, гастати, принципи, тріарії, квінксри.

4. Латини, етруски, умбри, іллірійці, самніти.

Завдання 2. " Чиє слово довше".

Скласти ланцюжок слів, кожне наступне слово довше від попереднього на одну літеру. Кількість слів відповідає кількості балів.

Завдання 3. " Історичний бій".

Кожне АТ готує запитання іншому АТ і називає того, хто має відповідати. Правильна відповідь - 2 бали.

Завдання 4, " Гість з минулого". Складання творчих розповідей у нестандартних ситуаціях. ( 5 балів ).

  1. Уявіть, що ви гладіатор—фракієць. Напишіть листа додому від його імені.
  2. Уявіть, що ви римський воїн, котрий брав участь у придушенні повстання Спартака. Напишіть розповідь про ці події.
  3. Складіть розповідь " Тріумф у Римі".
  4. Складіть розповідь на тему: " Доля математика Архімеда".

 Додаток 5.

 

«Чорна скринька».

Пропонуються картинки   і   АТ   повинні визначити, що знаходиться у "чорній скриньці". Даються підказки.

1 Ці споруди забезпечували місто питною водою. Вони були підземні та наземні. Вони були збудовані з великих блоків тесаного каменю у вигляді аркад. (Акведуки )

  1. Ці споруди прикрашалися барельєфами, колонами, статуями.   Зверху   встановлювались   бронзові скульптури, що зображували імператора на колісниці, запряженій четвіркою коней. Їх було збудовано 36. (Тріумфальні арки)
  2. Тут  влаштовувались  ігри,   цькування  дикими тваринами, морські бої. Висота будівлі сягала 48м, у ній розміщувалось 50 тис. глядачів. Раби побудували цю будівлю за 8 років. У перекладі термін означає "величезний". (Колізей )
  3. Ні до, ні після, в античному світі таке не споруджувалося. В діаметрі споруда дорівнювала висоті, товщина стін 6 м, 9-метрове вікно в куполі, храм усіх богів. ( Пантеон )

 Підведення підсумків аукціону.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мірчук Мар'яна Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Tokaruk Svitlana Ivanivna
Додано
21 березня 2021
Переглядів
724
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку