Конспект уроку розвитку мовлення для 2 класу " Складання опису синички за деформованим текстом."

Про матеріал

Урок розвитку мовлення допомагає збагачувати активний та пасивний словник учнів 2 класу, добирати слова на задану тему, розвивати мовлення дітей та виховує любов до природи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тема уроку.    Урок розвитку мовлення. Складання опису синички за                                                                             деформованим текстом. Птахи взимку.

 

 

Мета уроку. Вчити учнів добирати слова на задану тему, збагачувати     активний та пасивний словник учнів, формувати комунікативну компетентність на основі граматичної теми уроку; поглиблювати знання про пернатих друзів – птахів ; повторити назви кольорів у послідовності, в якій вони розташовані у веселці; виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до птахів, бажання їм допомагати.

 

 

 

Обладнання:  малюнки      птахів,      

                          малюнки райдуги,      

                        індивідуальні     картки    з деформованим кольоровим    текстом.

 

 

 

Тип уроку.     Інтегрований урок з  розвитку звязного мовлення та

 « Я у світі»

 

 

 

 

 

 

Вчитель          Литовченко Світлана  Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організація класу.

         1. Привітання

Пролунав дзвінок - починаємо урок.

 

А на урок до нас завітали гості, тож повернімося до них, привітаємо

посмішкою й миром.

Привіталися, усміхнулися і до мене повернулися.

Сідайте. На урок з собою гарний настрій не забудьте взяти.

 

Холодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайцям, лисичкам, птахам.

Затишно, тепло у класі у нас.

Отже, до праці, не гаємо час.

- Відкриваємо зошити, записуємо число , класна робота.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети   уроку

 

         Ще зовсім недавно гуляли з вами в осінньому парку. Під ногами шурхотіло опале листя. Сумну пісню співали пташки. А сьогодні сплять дерева і травинки, і не чути співу пташок.

- Чому не чути співу пташок ?

- Яка пора року зараз?

 

2.Аналітична робота.

     - Прочитайте слова , характерні для зими.

Віхола, сніг, заметіль, іній, райдуга, мороз.

  • Яке слово зайве? Чому?
  • Яким іншим  словом можна замінити? (Веселка)
  • Які кольори у веселки?( діти називають)
  • Всі сім кольорів  веселки розташовані в певному порядку. Цей вислів допоможе вам їх запамятати.

Чарівна Осінь Жар-птиця Закликає Бабусину Скриню Фарбувати.

  • Порядок кольорів веселки допоможе скласти текст ось про кого.

 

3. Загадка.

     - Здавна їх називали санітарами лісів, союзниками землероба і садівника.  Вони знищують шкідливих комах, гризунів. Хто це? ( Птахи)

 

 

 

 

4.Девіз уроку.

                         Пташечку кожну, кожну травинку

                         Плекай, бережи.

                         Іншим малятам, усім своїм друзям

                         Теж накажи !

- До чого закликає девіз уроку?

 

 

5.Хвилинка – цікавинка.

-А зараз учні довідкового бюро повідомлять  цікавинки  про птахів.

 

Шпак тільки на сніданок поїдає 50-60 комах.

 

Ластівка за літо з’їдає до мільйона комах.

 

     - Молодці! Дякуємо.

     - Чи побачите ви зараз на вулиці цих пташок?

     -  А яких пташок ми бачимо зараз у дворах, парках, садах?

     -  Саме ці пташки потребують зараз найбільшої уваги, турботи, любові.

 

6.Розгляд малюнків птахів, стислі описи.

 

   - Хто це? ( Горобчик)

   - Який він? Відповідь шукайте за кольоровими квадратиками.

   Горобчик – сіренький, метушливий.

 

  • Хто це?( Дятел)
  • Що про нього вам розкаже колір веселки?

 Дятел має довгий хвіст, міцний дзьоб, червону шапочку на голові та біля хвостика.

 

    -А це хто? ( Сорока)

    - Яка вона?

  Сорока-білобока, чорні хвостик і голівка.

 

 

ІІІ. Опис синички за кольоровим деформованим текстом.

1.Загадка.

- А який це птах, ви узнаєте, коли відгадаєте загадку.

 

 

 

 

Я пташечка маленька,

Фартушок маю жовтенький.

Чорну шапку надіваю

Й голоском тонким співаю.(Синичка)

 

- Так, це синичка.

- Про неї нам розкажуть учні з довідкового бюро.

 

  • Синичка зїдає за день комах стільки, скільки важить сама. Пара синиць оберігає плодовий сад на 40 дерев.
  • Всі синиці – друзі людині і заслуговують на дбайливе та уважне ставлення до себе, особливо у важкий для них зимовий час.

 

 

2. Фізкультхвилинка.

 

Дуже добре працювати,

Саме час потанцювати.

Що ж найкраще для малят?

Танок жвавих каченят.

 

3.Мотивація роботи.

- Діти! Ми отримали телеграму . Прочитаємо її.( Зробіть нам годівниці!)

- Як ви думаєте, від кого вона?

 

- По селу мете сніжниця, розгулялася зима.

  У сусідів годівниця, а у нас її нема.

 

- Якщо ми правильно складемо текст, то зрадіємо гуртом:

 Буде в нас хороша годівниця під вікном.

 Це буде подарунок від веселки.

 

  • Кожне речення записане кольором веселки. Розташуйте ці речення за кольорами райдуги. Біля кожного речення поставте цифру.
  • Який перший колір? Отже, це перше речення.( Перегортаю кольорові смужки)

 

 

 

 

 

 

   2. Тільце у неї крихітне.

   7. Вона така весела, все пісні співає.

   4. Грудка у синички жовтенька, а спинка синенька.

   1.  Синичка – маленька пташка.

   5. Дзьобик гостренький.

   3.   На маленькій голівці чорна шапочка.

   6. Ніжки тоненькі, але міцно тримається за гіллячко.

 

  • Якого  кольору друге речення? Прочитайте, позначте цифрою.

( Останні речення розбираються аналогічно)

 

 

-Молодці, ось і годівничка від веселки, щоб не гинули пташки.

А дома ,разом з батьками, зробіть справжню годівницю.

- Який текст про синичку допомогла скласти нам веселка, ми зараз прочитаємо.

 

4. Робота в зошиті.

- Запишіть 1, 2 та 4 речення.

 

 

 

 

  V. Підсумок уроку.

- Як  же треба дбати про пташок взимку?

( Діти, дбайте про пташок!)

 

  -Всі ви, дітки, молодці. Гарно працювали. На згадку про наш урок нехай у кожного з вас залишиться ця перша сніжинка. Вона чарівна, бо допоможе вам виявити ваш настрій в кінці уроку. Намалюйте обличчя, яке відповідає вашому настрою.

- Дивовижний перший сніг у нас в класі на парти ліг.

 

- Якщо вам урок приніс задоволення, ваша сніжинка буде посміхатися.

 

- Якщо цей урок був для вас звичайним, не порадував вас, намалюйте ротик ось так.

 

- А якщо урок вам не сподобався з тієї чи іншої причини, то ваш ротик буде таким. А ви своїм нещастям обов’язково поділіться зі мною після уроку.

 

 

 

 

Ось і дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати

Треба йти відпочивати.     

 

- Спасибі вам, діти, за уважність, активність, емоційність.

 

doc
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку