Тема: Степенева функція.
Мета уроку: ознайомити з поняттям та властивостями степеневої функції та формувати вміння будувати ескізи графіків степеневих функцій;
показати застосування властивостей степеневої функції до розв’язування ірраціональних рівнянь;
сприяти розвитку вміння виділяти головну думку виучуваного, вміння її відтворити і застосувати; розвивати навики колективної і самостійної роботи;
виховувати точність і акуратність побудови.
Тип уроку: засвоєння нових знань. Метод: комбінований.
План уроку 1. Організаційний момент. 2. П’ятихвилинка для життя. 3. Активізація пізнавальної діяльності учнів: а) вправи на увагу; б) усні вправи; б) «Мозковий штурм». 4. Мотивація навчання. 5. Вивчення нового матеріалу. 6. Закріплення нових знань і вмінь учнів. 7. Підсумок уроку. 8. Домашнє завдання. Хід уроку 1. Організаційний момент. 2. П’ятихвилинка для життя (слайди 1-5). 3. Активізація пізнавальної діяльності учнів.
Для того, щоб добре працювати на уроці, потрібний відповідний настрій. Почнемо із вправи на увагу.
Дивимось і запам’ятовуємо.
Декілька секунд учні дивляться на рисунок, а потім відповідають на запитання: 1. Перерахувати всі корені, які ви бачили. 2. У якій геометричній фігурі розміщений ? 3. Якого кольору це коло? 4. Квадратний корінь з якого числа знаходиться у квадраті? 5. Якого кольору цей квадрат?
Усні вправи (слайди 6-8). 1. Знайти значення виразу:
2. Винести множник з-під знака кореня
3. Представити у вигляді многочлена а) (а-5)^2; (а^2+4в)^2; (2а-3)^2; (-х-7)^2
«Мозковий штурм» (слайди 9-12). 1. Які рівняння називають ірраціональними? Чому дані рівняння не мають розв’язків? При х 3 сума двох невід’ємних чисел не може дорівнювати від’ємному числу. 2. Чому дане рівняння не має розв’язків? 3) Система розв’язків не має. 3.Назвати основні способи розв’язання таких ірраціональних рівнянь:
4. Мотивація навчання. Останнє ірраціональне рівняння неодноразово пропонувались на Зовнішньому тестуванні,яке легко можна розв’язати, використовуючи означення та властивості степеневої функції.
5. Вивчення нового матеріалу. План
Розповідь вчителя за слайдами (13-30).
6. Закріплення нових знань і вмінь учнів.
Розв’язування усних вправ (слайди 31-38). Робота з підручником «Алгебра і початки аналізу»,В.Кравчук, стр.202, учні читають §25 , П.2, та відповідають на питання13, 14,стр.209.
Виконання вправ №728,729,732,738. Ескізи графіків будуються і на дошці і в зошитах, про етапи побудови графіків функцій та властивості функцій учні розповідають усно.
Розглянемо рівняння, запропоноване під час зовнішнього тестування. Робота в парі. Учні працюють разом, допомагаючи один одному; допомога вчителя надається тим учням, які її потребують.Роботи здаються на перевірку.
7. Домашнє завдання: 25, №733, 739,747, додатково №761.
|