Конспект уроку .Тема. Повторення й систематизація вивченого з теми « Дієприкметник»

Про матеріал
Мета: розвивати логічне мислення, вміння оперувати лінгвістичними термінами; соціальну, інформаційно – комунікаційну, естетичну компетентності; повторити, узагальнити й систематизувати вивчене про дієприкметник та дієприкметниковий зворот; навчитися виконувати морфологічний розбір дієприкметника у процесі пошукової діяльності;виховувати потребу пізнавати мовні глибини, зацікавленість модними тенденціями. Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого
Перегляд файлу

Тема. Повторення  й систематизація вивченого з теми « Дієприкметник»

Мета: розвивати логічне мислення, вміння оперувати  лінгвістичними термінами; соціальну, інформаційно – комунікаційну, естетичну компетентності;

повторити, узагальнити й систематизувати вивчене про дієприкметник та дієприкметниковий зворот; навчитися виконувати морфологічний розбір  дієприкметника у процесі пошукової діяльності;виховувати потребу пізнавати мовні глибини, зацікавленість модними тенденціями.

Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого

Хід уроку

І. Оргмомент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Коментоване письмо . Записати текст, вставити пропущені букви. Виписати дієприкметник, провідміняти за відмінками.

Андре́ Тан (справжнє ім’я - Андрій Тищенко, народився 26 жовтня 1982 року в сел…щі (К,к)омсомольське (Х,х)арківської області) —(У,у)країнський модел..єр і д…зайнер одягу.

     Закінчив  факультет моделювання (Х,х)арківського т…кстильного технікуму, потім (К,к)иївський університет т…хнології та д…зайну. Винахідник стилю СМАРТ КУТЮР.

Андре Тан, нагороджений  в номінації «Дизайнер року» на ц…р…монії конкурсу «Фаворити Успіху – 2008», зараз входить у десятку кращих модел…єрів України.

2.Вправа « Виправ помилку»: запиши речення, розстав розділові знаки, зроби синтаксичний розбір речень. Познач дієприкметник.

Усе рідше нас радує сонечко    а так хочеться свята. Не дивлячись на сірі сумні вулиці   замерзле  опале  листя   так хочеться бути веселими і неперевершеними.


3. Завдання: розподілити подані сполуки слів з дієприкметниками на дві колонки:

 а) ті, що з НЕ пишуться окремо; б) ті, що з НЕ пишуться разом. З виділених букв, якщо  запишите правильно слова за стовпчиками, ви  отримаєте початок відомої фрази Коко Шанель:« … … - стиль залишиться». ( Мода пройде …)
Ніким /не/ пошита сукня; /не/викроєна спідниця; /не/організований показ; модель /не/ підготована вчасно; /не/зшита сорочка; /не/ завершений нами дизайн; /не/дошитий костюм; /не/ пофарбована заздалегідь тканина; /не/закінчена деталь, /не/допрацьований елемент.

ОКРЕМО

РАЗОМ

Ніким /не/ пошита сукня

модель /не/ підготована вчасно

не/ завершений нами дизайн

не/ пофарбована заздалегідь тканина

не/викроєна спідниця

не/організований показ

не/зшита сорочка

не/дошитий костюм

не/закінчена деталь

не/допрацьований елемент


З виділених букв, якщо  запишите правильно слова за стовпчиками, ви  отримаєте початок відомої фрази Коко Шанель:« … … - стиль залишиться». ( Мода пройде …)

4. Розподільний диктант з творчим завданням

Записати дієприкметники у дві колонки: у першу — активні, у другу — пасивні.

Знеможений, приречений, вміщений, пропахлий, чаруючий, спечений, знайдений, погаслий, захаращений, доспілий.

До кожного дієприкметника дібрати дієслово, від якого він утворений.

 

5. 5. Розкрийте дужки у поданих прикладах.      

         (Не)закінчене діло покривається снігом.  Якщо справа (не)закінчена, не берися за іншу.   (Не)закінчене вчасно діло не дає спокійно спати. (Не)закінчена, а відкладена справа непокоїть душу.

 

ІУ. Підсумок

У. Д/З. Оцінювання

 

docx
Додано
31 серпня 2021
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку