Конспект уроку .Тема. Вивчені частини мови, правопис їх.

Про матеріал
Мета: повторити й узагальнити вивчене про частини мови, удосконалювати вміння розрізняти слова різних частин мови; повторити основні вивчені буквені й небуквені орфограми, удосконалювати вміння визначати орфограми в словах та відповідними правилами обгрунтовувати вибір написання; виховувати любов до природи рідного краю; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Тип уроку: комбінований урок (повторення вивченого; систематизація й узагальнення вивченого).
Перегляд файлу

Тема. Вивчені частини мови, правопис їх.

Мета: повторити й узагальнити вивчене про частини мови, удосконалювати вміння розрізняти слова різних частин мови; повторити основні вивчені буквені й небуквені орфограми, удосконалювати вміння визначати орфограми в словах та відповідними правилами обгрунтовувати вибір написання; виховувати любов до природи рідного краю; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення.

Тип уроку: комбінований урок (повторення вивченого; систематизація й узагальнення вивченого).

Обладнання: роздавальний матеріал, таблиця “Орфограми буквені й небуквені”.

Хід уроку

І. Оргмоммент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Повторення ключових питань розділу.

*Бесіда.

·       Який розділ науки про мову вивчає частини мови?

·       Скільки частин мови є в українській мові?

·       Які з них є самостійними (повнозначними)?

·       Які частини мови є службовими?

·       Який розділ науки про мову вивчає правильне написання слів?

·       Як дослівно перекладається грецьке слово орфографія?

·       Визначити орфограми у словах осінній, м’ята, переливається.

1.Робота біля дошки. Записати речення, визначити в кожному частини мови. Назвати частини мови самостійні та службові. У чому полягає різниця між ними? Пояснити написання виділених слів.

І. Час фарбу на дерева насилає. Щедра осінь краще найзеленішої весни. Як вересніє, то дощик сіє. У вересні одна ягода, і та – горобина. Осінньої пори сім погод надворі. Що за осінь, якщо гусак вже на лід вийшов?

ІІ. Захопило літо вересень в полон. (І.Драч.) А сонце вересневе кришталеве. (Є.Гуцало.) У степ нечутною ходою медунку вересень приніс. (О.Довгий.) Прилетіли три синиці, впали, сіли при пшениці.(О.Пархоменко.) Хризантема тайну знає і під осінь зацвітає, щоб її красою ми милувались до зими. (А.Костецький.)

2.Словниковий диктант. Визначити орфограми, вказати з-поміж них буквені й небуквені. Якою частиною мови є кожне зі слів?

Берег, березовий, човен, рум’янець, В’ячеслав, Святослав, сузір’я, без’язикий, під’яр’я, осінній, безмежжя, роз’яснення, блакить, менший, учительчин, Маринці, веселці, премудрий, приміський.

*РОБОТА з карткою

Переписати, на місці крапок уставляючи пропущені букви. Виділити в словах орфограми.Підкреслити головні і другорядні члени речення .

Рождаєт..ся м..лодія осін..я і м’яко на пл..че кладе кр..ло. (Б.Олійник.) Сипл..т..ся, ос..па..т..ся листя, горблят..ся б..рези, плаче і посміха..т..ся крізь сл..ози осінь. (М.Стельмах.) Є щастя в кожній боро..ьбі, коли м..та бл..зька, ясна. (П.Воронько.)

ІУ. Підсумок

У. Д/З. Оцінювання

 

docx
Додано
31 серпня 2021
Переглядів
7517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку