Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект уроку "Тире між підметом і присудком"

Про матеріал
Конспект уроку "Тире між підметом і присудком" (українська мова, 8 клас) містить завдання, що сприятимуть мовленнєвих, комунікативних компетентностей учнів
Перегляд файлу

ТИРЕ МІЖ ПІДМЕТОМ І ПРИСУДКОМ  

Українська мова

8 клас

Мета: ознайомити восьмикласників з правилами вживання тире між підметом і присудком; формувати вміння знаходити та пояснювати вивчену пунктограму; розвивати вміння будувати речення з пропущеним дієсловом-зв’язкою, урізноманітнювати усне та писемне мовлення; вихо­вувати любов до життя, до своєї країни, повагу до оточуючих.

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент

 

II. Мотивація навчальної діяльності

Слайд 1 Уважно прочитайте текст. Про що йдеться в ньому?

Життя – це можливість,

Скористайся ним.

Життя – це краса,

Милуйся нею.

Життя – це мрія

Здійсни її.

Життя – це виклик,

Прийми його.

Життя – це повинність

Твоя насущна,

Виконай її.

Життя – це гра,

Стань гравцем.

Життя – це багатство,

Не розтрать його.

Життя – це кохання,

Насолоджуйся ним сповна.

Життя – це таємниця,

Пізнай її.

Життя – це король лиха

Побори все.

Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба

Стань борцем.

Життя – це прірва невідомого,

Ступи в неї, не боячись.

Життя – це фортуна,

Шукай цю мить.

Життя таке чудове,

Не згуби його,

Це твоє життя,

Борись за нього!

Визначте головну думку твору.  Життя багатогранне, треба любити його у всіх його проявах.

Життя – це пізнання світу (П. Загребельний). (на дошці написати)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Прийом "Продовж речення" Слайд 2
  •    Граматичну основу речення складають …
  •    Підмет – це…
  •    Підмети бувають…
  •    Простий підмет може бути виражений… (приклади з домашнього завдання)
  •    Складений підмет може бути виражений…(приклади з домашнього завдання)
  •    Присудок – це…
  •    Присудки бувають…
  •    Простий присудок  найчастіше виражається …, рідше…
  •    Складений іменний присудок складається з… приклади з домашнього завдання)
  •    Складений дієслівний присудок складається з… приклади з домашнього завдання)

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку

V. Засвоєння нового матеріалу

1.  Спостереження над мовою  Слайд 3

Підкреслити головні члени речення, вказати, якими частинами мови вони виражені

Природа – наймудріший співрозмовник.

Три на п’ять п’ятнадцять.

Добре працювати – багато хліба мати.

Зрадити душу – найнижче  рабство (М. Луків). 

Коровай – це щедрість нив.

Море тихе і спокійне.

2.Робота з підручником  (розповісти за таблицею, коли тире не ставиться)

3. Гра "Знайди правило" Слайд 4

Україна – країна смутку і краси (С. Васильченко).

Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова (Панас Мирний).

Життя прожити — потоптати сум, єством своїм прославити Людину!

 (А. М’ястківський).
Мова мамина свята (М. Адаменко).

Людське серце не камінь.

Найвище уміння — почати спо­чатку життя, розуміння, дорогу, себе (Л. Костенко).
у нього очі неначе волошки в житі (А.Головко).

4.Творче конструювання (для сильніших)

Скласти речення, у яких ставимо або не ставимо тире (яких прикладів ще не було)

(займенник, числівник)

5. Коментоване письмо (вправа 84 – поставити та пояснити розділові знаки)

6. Вибіркова робота

 (для груп:  І – тире ставимо, ІІ – тире можемо ставити, можемо не ставити)

Україна розкішний вінок із рути та барвінку.

Україна дорога й близька моєму серцю.

У пісні і в труді я частка Батьківщини.

Мої літа не монотонні будні.

Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм.

Сірим серпанком заслані поля.
Жити це лицедіяти: кожен з нас грає якусь роль.

Промені як вії сонячних очей.

Стояти над своїм життям  велика честь

Наше завдання розробити проект

Соя, риба, виноград ось здоров’я заряд.

Слайд 5 (для перевірки)

Україна – розкішний вінок із рути та барвінку.

Жити – це лицедіяти: кожен з нас грає якусь роль.

Стояти над своїм життям – велика честь

Наше завдання розробити проект

 

Соя, риба, виноград – ось здоров’я заряд.

Україна дорога й близька моєму серцю.

У пісні і в труді я частка Батьківщини.

Мої літа не монотонні будні.

Сірим серпанком заслані поля.
Промені як вії сонячних очей.

 

7. Вправа 86 (усно) Тире після займенників залежно від інтонації

8. Робота в парах

Складіть прислів’я. Назвіть речення, у яких тире між підметом і присудком не обов’язкове.

Діти

щастя заслужити.

З правдою дружити

не воювати. 

Сиротою жити

ясні зірки, світять і радують у темну ніч. 

Бджола

квіти життя.

Малі дітки

сльози лити.

Спати

не хліб.

Дощ у жнива

відома трудівниця.

Бублик

як п’яте колесо до воза.

 

Слайд 6 (для перевірки)

Діти – квіти життя.
З правдою дружити – щастя заслужити.
Сиротою жити – сльози лити.
Бджола – відома трудівниця.

Малі дітки ясні зірки, світять і радують у темну ніч. 
Спати не воювати. 
Дощ у жнива як п’яте колесо до воза.

Бублик не хліб.

9. Самоперевірний диктант

Добро і мудрість

У чому ж мета життя людини? Напевне, збільшувати добро на землі. А добро – це щастя всіх людей. Воно складається з багатьох чинників. Насамперед із бажання добра своїм рідним. Любов і дружба – найвищі моральні цінності, центром яких є людина. Любов не повинна бути несвідомою, сліпою. А має бути мудрою.

Мудрість – це розум, поєднаний з добротою. Розум без мудрості – лукавство. Мудрість же відкрита й надійна.

 

V. Підсумок уроку

  • Яка головна умова вживання тире між підметом і присудком?
  • У яких випадках тире ставимо обов’язково?

VІ. Домашнє завдання.

Параграф 8, вправи 89, 90 (на вибір учнів)

docx
Додано
3 грудня 2019
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку