КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА СУМСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 16 ІМЕНІ ОЛЕКСІЯ БРАТУШКИ «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Конспект уроку
«Тварини. Частини тіла»
у 2 класі
Підготувала Губар Оксана Михайлівна
Мета: навчальна: ознайомити учнів із новими словами і практикувати в їх вживанні: snake, animal, giraffe, body, neck, tail, short, long.
Ознайомити учнів і практикувати у вживанні запитання: What have you got? What has…got? І відповіді на них. Повторити граматику попередніх уроків: this/that. Увести буквосполучення ea;
розвиваюча: розвивати навички усного мовлення, пам’ять та увагу на уроці;
виховна: виховувати любов до природи(тваринного світу) засобами лексики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, записи на дошці, ілюстрації до уроку.
1) Greeting: Teacher: Stand up, please! Good morning, children!
The pupils answer the poem “Good morning”:
Good morning, good morning
Good morning to you!
Good morning, good morning
I am glad to see you!
T.: Sit down, please! I am glad to see you today! (P.: So we are!). Talk with on duty. How are you today, children? The children answer the poems and show the pictures: the sun, the cloud. Let’s start our English lesson now
T.: Dear children, today’s topics are “ Animals” and “Parts of the body”. Today you are going to learn new words, be able to ask questions “What have you got?”, “What has…got?” and read the words with ea.
Учні та учитель вітають один одного віршем:
My monkey is clever,
My rabbit is blue.
My rabbit says: “Good morning!”
And so do you!
Chain drill (ланцюжкова розминка).
T.: Have you got a pet?
P1: Yes, I have. No, I haven’t. P1 – P2: Have you got a…? (dog) і так далі.
T.: I spell the word. You name it. P-e-t.
Ps.: pet. T.: C-le-v-e-r, m-o-n-k-e-y, r-a-b-b-i-t.
Учитель вводить нові Л.О. Open your books at page 115. Listen and repeat; snake – a snake – a long snake – It is a long snake. Giraffe – a giraffe – It is a giraffe. Listen! A giraffe is an animal. A snake is an animal. A monkey is an animal. A rabbit is an animal. Look at the giraffe. This is its neck. This is its tail. This is its body. Look! (Учитель показує на малюнках інших тварин їхні тулуби і повторює: body – body). Repeat after me: body – my body – This is my body. Look at the pictures. Repeat after me: short – It is a short pencil. Long – it is a long pencil. Now open your vocabularies and write:
1.snake |
3.giraffe |
5.neck |
7.short |
2.animal |
4.body |
6.tail |
8.long |
Учні читають по черзі слова на дошці.
T.: Now you read.
6) Presenting Grammar. Reading
1.Підготовка до читання
T.: Let’s play the game “What animal is this?” (Учитель показує фрагмент малюнка, на якому зображена знайома тварина. За цим фрагментом учні повинні здогадатися, частину якої тварини вони бачать). What animal is this?
P.: It is a…
T.: Yes, it is a…/ No, it is not a…
2.Читання
T.: Page 115. Look, listen and repeat. Now act out the dialogue. (учні розігрують діалог за ролями).
3.Контроль розуміння
T.: Close your books. Answer my questions. What can you see? What has a snake got? What has a giraffe got?
4.Учні в парах розігрують діалог за зразком с.116. T.: Talk with your friend. Pair work.
T.: Let’s play the game “ Be careful!” (Гра проводиться з командами: Touch your nose/ face/ eyes/ ears/ neck/ body/ head/ hair/ toes/ legs/ feet).
Ознайомлення з правилами читання буквосполучення ea. Page 116. Сьогодні наші нові знайомі - це літери – подружки еа, які зазвичай вимовляються як [i:]. Read after me: teacher, tea, repeat, please, clean, read. Now you read.
Вивчити нові слова: snake, animal, giraffe, body, neck, tail, short, long. Читати слова та речення с.116. Прописати по рядку слова: teacher, please, clean, read. Індивідуально – намалювати малюнок тварини, що найбільше запам’яталась.
What do you remember from the lesson? The lesson is to the end. Good bye.