Тема. Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Леонід Глібов « Коник – стрибунець»
Мета. Ознайомити учнів з новим літературним жанром – байкою, з її особливостями; вчити аналізувати події, що відбуваються в природі, вміти переносити їх у реальну дійсність життя, оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; розвивати навички читання (швидкість, виразність, правильність), уміння передавати при виразному читанні стан, характер, настрій; формувати мовленнєві вміння; виховувати любов до праці.
Обладнання. Портрет Л. Глібова, Ілюстрації до байки « Коник – стрибунець», фотографії комах коника – стрибунця і мурашки, картки для вправ на розвиток читацьких навичок, картки для позначення груп, презентація.
Хід уроку
І.Організація класу до уроку (Слайд1)
Девіз уроку:(Слайд 2)
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
ІІ. Мовленнєва розминка
1.Робота над скоромовкою (Слайд 3)
Скаче коник – стрибунець
З кукурудзи на чебрець,
З конюшини на бузок,
Подає свій голосок.
3. Гра «Знайди “зайве” слово» (Слайд 4)
Казка каска казка казка казка |
п’єса п’єса п’ята п’єса п’єса |
байка байкар байка байка байка |
4.Вправляння у виразному читанні слів (за картками – блискавками)
Життя, травиця, радіє, мурашка, широкий, злючая
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
Байка – це невеликий найчастіше віршований твір повчального змісту. Дійовими особами байок найчастіше є тварини, але іноді – людські істоти чи неживі предмети. Байка служить зразком життєвої мудрості.
В Україні байки писали Петро Гулак – Артемовський, Левко Боровиковський, але найвидатнішими байкарями стали Євген Гребінка та Леонід Глібов.
Леонід Іванович Глібов народився 5 березня 1827р. на Полтавщині. У дитинстві його називали Льоликом. Він дуже любив квіти, доглядав за ними. Через це дорослі говорили «Наш Льолик – квітчастий королик»
Початкову освіту він здобув дома – його навчала мама, а в13 років став писати вірші. Багато років свого життя прожив у Чернігові.
В останні роки життя він хворів, майже втратив зір. Проте саме в той час написав багато віршованих загадок, пісеньок, акровіршів для дітей. Однак найбільшим доробком Л. Глібова стали байки, їх написано 107. Ці твори принесли йому славу.
(Слайд 8)
Стрибає пружинка:
Зелена в неї спинка –
З трави на стеблинку
З гілки на стежинку.( Коник )
Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається…( Мураха )
, ХИ ( Комахи ) (Слайд 9)
Мурахи : (Слайд 10)
Коник: (Слайд 11)
а)Словникова робота (Слайд 12)
Проворний – швидкий, спритний.
Не вгаваючи – не перестаючи.
Досхочу – вволю .
Вдача – характер.
(Слайд 13)
Вдатний
Співучий
Проворний
Веселий
Розкошував
Розгулявся
Співав
Байдуже
а)Читання байки за особами.
б)Читають дві, три групи учнів.
Коник
|
Розумний Веселий Байдужий Співучий Хвалькуватий Працьовитий Лінивий Проворний Сміливий
|
Мурашка |
V. Домашнє завдання
VI. Підсумок уроку (Слайд 15)