23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Конспект уроку української мови, 5 клас "Закріплюючі вправи з теми "Словосполучення. Граматична основа речення. Види речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням"

Про матеріал
Урок містить вправи закріплюючого характеру з теми "Словосполучення. Граматична основа речення. Речення за метою висловлювання та емоційним забарвленням". Обрані методи : руханка, робота в групах, коментована відповідь, кодований диктант, інтерактивні завдання, коментоване письмо
Перегляд файлу

Тема:  Закріплюючі вправи. Граматична основа речення. Речення за метою

           висловлювання та емоційним забарвленням

Мета: забезпечити засвоєння  учнями про граматичну основу та  види речення за

           метою висловлювання та інтонацією;

           продовжити роботу над  формуванням вмінь і навичок визначення граматичної

           основи, видів речення за метою висловлювання та інтонацією;

           розвивати вміння працювати в команді, самостійність;

           виховувати  любов до рідної мови

 

 

                                                   Хід уроку

І. Організація класу

ІІ Мотивація навчальної діяльності:  висловити побажання самому собі на цей урок

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІV. Актуалізація опорних знань:

      Руханка:

  • Що вивчає синтаксис?
  • Що таке словосполучення?
  • Яке слово називаємо головним, залежним?
  • Що таке речення?
  • Що таке граматична основа речення?
  • Що ми називаємо підметом?
  • Що таке присудок?
  • Які речення називаються односкладними , двоскладними?
  • Які є речення за метою висловлювання?
  • Які є речення за емоційним забарвленням?

V. Застосування вмінь і навичок

     1. Об’єднання учнів у групи:

          - які сполучення слів не називають словосполученням?

            визначити, чи є сполучення слів словосполученням. Учні , аналізуючи

            отримане завдання, об’єднуються у групи.

          Українська і англійська,   звучить пісня,   в поезії,  читати поезію

          Танцювати і співати, в Україні, народ говорить, любити мову

          Співуча і милозвучна, про мову,  діти вивчають, рідна мова  

           Українська мова,  любити і шанувати, у школі, ми пишаємося

     2. Робота в групах : визначити граматичні основи речень

          - Рідна мова!

          - Кожний може знати декілька мов.

          - Та обов’язок громадянина – знати державну мову.

          - Любіть, цінуйте рідну мову!

   3. Кодований диктант:

Все, що живе на світі, 
Уміє розмовляти. 
Уміють говорити зайці і зайченята, 
По-своєму говорять і риби серед моря,
І у садочку пташка, і у траві комашка... 
Говорять навіть квіти з блискучими зірками...
— А як говорять діти?
— Так, як навчила мама!
 Прийми ж, матусю, 
Слово подяки від дитини 
За нашу рідну мову, 
За мову України.
Л. Полтава

(розповідні речення –Р, питальні – П, спонукальні –С, окличні – О,

неокличні –Н)

4.     Інтерактивні вправи ( за наявності  Інтернет-мережі)

         Коментоване читання:  Визначити вид речення за наявністю головних членів.  

        Індивідуальна робота: Визначити вид речення за метою висловлювання

       Або          

4.  Коментоване письмо: визначити ГО, встановити вид речення.

   - У школі  усі готуються до свята рідної мови.

   - Не лінуйся рано встати та змолоду більше знати.

   -  Милуймося   красою  української мови.

   -  День рідної мови – свято для всіх.

VІ. Підсумок уроку

      Рефлексія: визначити , чи здійснилися ваші побажання протягом уроку та обрати  смайлик.

VІІ. Домашнє завдання :

         Впр. 385  ( підручник Заболотного)Підготуватись до контрольної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку