Конспект уроку української мови для 3 класу на тему "Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні"

Про матеріал

Урок побудовано на народознавчому матеріалі.

Перегляд файлу

Комунальна науково-методична установа

«Володимирецький районний методичний кабінет»

Городецький НВК «ЗОШ І – ІІІ ст. – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           (Урок української мови 3 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Підготувала і провела

вчителька 3-го класу

Городецького НВК

«ЗОШ І – ІІІ ст. – ДНЗ»

Федчук Н. М.

 

 

 

Тема. Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні.

Мета: розширювати знання учнів про прикметник. Вчити визначати прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні. Розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення учнів. Прищеплювати любов до рідного краю, його краси, природи.

Обладнання: тематичні малюнки.

Хід уроку

І. Організація класу

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Ми з вами зробим ще один крок

У країну нову, зовсім невідому,

Де всіх нас чекають частини мови.

Та шлях в цю країну

Закрито поки що для нас –

Каліграфічне завдання виконає клас.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

 - Зараз ми згадаємо, як правильно пишуться букви Г г і з’єднання з цими літерами.

Г   г   Гг   Го   го   га

Городець, галас, гомін, господині.

Ми живемо в красивому селі Городець.

- У слові Городець назвіть голосні звуки!

- Скільки букв у цьому слові? А звуків?

Перше завдання виконано. Отже, замок відчинено. Сьогодні ми ознайомимося з однією з частин мови. А з якою, ви дізнаєтесь прослухавши казку, початок якої ми з вами чули.

2. Пригадування лінгвістичної казки про частини мови

… Отож, як усі іменники вишикувались, Цариця Граматика наказала словам, які вказують на ознаки предметів, вишикуватись в другий ряд.

Там красиво стали в ряд всі прикметники.

- Пригадайте, на які питання відповідають прикметники? Наведіть приклади.

3. Мозковий штурм

- Що у вас асоціюється із словом прикметники.

 

 

смак

 

форма

 

 

 

 

 

 

ознака

 

Прикметники

 

колір

 

 

 

 

 

якості

 

розмір

 

почуття

 

Кожне слово повинно бути обґрунтоване.

- Ми щойно склали павутинку зі словом прикметник. Як ви вважаєте, про що ми дізнаємося на уроці?

4. Планування очікуваних результатів

- На дошці у нас "росте" берізка. Але вона без листя. На ваших партах лежать паперові листочки. Напишіть на них, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

На цьому незвичайному уроці ми з вами подорожуватимемо країною Граматики. І сьогодні детальніше ознайомимося з частиною мови – прикметником, його значенням у мовленні. А подорожуватимемо ми нашим рідним селом. Здається, все таке в ньому знайоме. Але чи це так?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вибіркове опитування

- Випишіть з вірша іменники зв’язані з прикметниками.

Городець – село ти наше рідне,

де дитинство моє проліта.

Мальви тут цвітуть красиві й ніжні,

Й річечка вузенька протіка.

А ще, вулиць тут, що не злічити

Й мальовничі всі і гомінкі

І щодня милуюся я ними,

Все знаходжу більше я краси.

- Для чого використані прикметники у вірші?

- А, якщо їх викинути з вірша, яким стане він?

- Прочитайте вірш без них.

Висновок: Використання прикметників в усному та писемному мовленні робить його багатим, емоційним, образним.

2. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти –

Треба трошки відпочити!

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх у сторони,

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу все гаразд.

Зараз трішки відпочили і помандруємо далі. Для нас Цариці Граматика приготувала завдання.

3. Робота в групах

Група 1.

У кожному реченні на місці крапок поставте прикметники.

Наше село дуже …, воно має прекрасну назву Городець. Здавна село славиться … минулим, … людьми.

Воно розкинулося поблизу … річки Горинь. Через село протікає … річечка Вирка, яка, неначе ділить його навпіл.

В нашому селі є … церква, яка була побудована в 1836 році. Вона є перлиною нашого … минулого.

Група 2.

Списати вірш, підкреслити прикметники.

Село ти наше рідне,

куточок мальовничий.

І сонце завжди світить золоте.

Воно своїм промінням

дбайливо нас голубить,

і щастя посилає не на день.

 

Завжди я пам’ятаю цю вулицю простору,

Й село своє прекрасне Городець.

І річечку вузеньку, що Виркою зоветься,

І стежечку знайому навпростець.

- З завданнями ви справилися вправно. Продовжимо нашу мандрівку з Царицею Граматики нашим селом.

4. Колективне виконання завдання записаного на дошці  (Усі завдання виконуються в усній формі).

Одного … ранку я пішла на прогулянку. Іду … стежиною. Навколо про щось стиха шумлять … дерева. А он … школа. В ній - … класи. Біля неї протікає … річечка. Я милувалася красою … дерев, … будинків.

- Чи можна точно визначити в яку пору року відбувається подія? Чому?

- У кожному реченні на місці крапок вставте прикметники. Доберіть слова так, щоб було зрозуміло, в яку пору року відбувається подія.

- На які питання відповідають дібрані прикметники.

5. Розвиток зв’язного мовлення

А зараз подивіться на малюнки на дошці. Тут зображено наше рідне село в різні пори року. Доберіть прикметники, які ви могли б використати в своїй розповіді (Додаток).

 

V. Домашнє завдання.

Скласти усний твір про улюблений куточок свого села, використовуючи при цьому прикметники.

VІ. Підсумок уроку.

Наша подорож підходить до кінця.

  • Чи зрозуміли ви, що таке прикметник?
  • Для чого вони служать у мовленні?

Як ви засвоїли сьогоднішній матеріал зафарбуйте пелюсточку.

Думаю, Цариця Граматика задоволена нашою подорожжю. Але чи справдилися ваші очікування? (Відповіді дітей)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

зима 5.jpg

фотка-0005.jpg

фотка-0292.jpg

фотка-0265.jpg

 

М о м е н т и   у р о к у

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
8154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку