Конспект уроку української мови на тему:"Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників"

Про матеріал
Вчити учнів правильно вимовляти та писати найуживаніші у мовленні числівники; удосконалювати вміння розрізняти кількісні та порядкові числівники;розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу, уяву; виховувати орфографічну пильність.
Перегляд файлу

Урок 72

 

Тема: Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників

 

Мета: Вчити учнів правильно вимовляти та писати найуживаніші у мовленні числівники; розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу, уяву; виховувати  орфографічну пильність.

 

Обладнання: картки зі словами, таблиця «Числівник»

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою

  • Сьогодні видався погожий ранок. Сонечко посміхається нам.
  • Посміхнімося ж ми йому та один одному. Хай це дасть нам гарного настрою, бо від нього залежатиме продуктивність роботи на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань .

  1. Вірш-загадка
  • Прослухайте вірш-загадку і згадайте, яку нову частину мови ми почали вивчати!

Що тримає всьому лад,

Ще й полічить все підряд?

По порядку поскладає,

Бо тим числам лік він знає.

Один, два, три, чотири…

Певну кількість полічили.

Перший, другий, третій…

Рядочками поскладали…

Про що йдеться? Відгадали?

(числівник)

  • Про що йдеться у вірші?

«Мозковий штурм»

  • Що називається числівником?
  • Назвіть числівники, які почули у загадці.
  • На які дві групи можна поділити ці числівники?
  • Які ж числівники називають кількісними?
  • А які числівники називаються порядковими?

Гра « Футбол»

Сьомий, п’ять, одинадцять, шістнадцята, четверо, восьме, чотирнадцять, п’ятдесятий, дев’ятеро, дев’ятнадцятий, тисяча, мільйон, шістсотий,

  1. Хвилинка каліграфії.

Урок продовжим без зупинки

Пишемо каліграфічну стежинку!

(На дошці запис: В  д  і  о)

 

- Складіть з цих букв слова (Від, до)

До якої частини мови належать ці короткі слова? (Прийменники)

 

Наведіть  свої прийменники (На, в ,у, за, біля і т. д.)

- Як пишуться прийменники зі словами? ( Окремо)

Запам’ятайте це правило!

 

 Вправа на увагу

- Зараз я порахую десятками до ста. Слухайте уважно!

- 10, 20, 30, 40, 90, 100. Правда, я- молодець!

( Діти виправляють помилки)

-  До якої частини мови вони належать?

- Запишіть ці числівники в стовпчик. Поясніть їх правопис.

П’ятдесят - 

Шістдесят - 

Сімдесят - …

Вісімдесят - 

 

ІІІ.  Повідомлення теми уроку

 

1. Колективна робота

Утворіть словосполучення прийменників  ВІД, ДО з числівниками, запишіть їх через риску:

- від п’ятдесяти, до п’ятдесяти;

- від шістдесяти, до шістдесяти;

- від  сімдесяти, до сімдесяти;

- від вісімдесяти, до вісімдесяти

 

- Поставити наголоси.

- Зробити звуко- буквений аналіз  ШІСТДЕСЯТ

2.Гра «Запереч мені».

  • Є п’ятдесят грибочків у їжачка – немає…
  • Є у білочки шістдесят горіхів – немає…
  • Є сімдесят звуків в музиці – немає…
  • Є вісімдесят думок в учнів – немає…
  • А як правильно сказати – немає п’ятдесят, чи немає п’ятдесяти?
  • Ось це ми сьогодні на уроці і з’ясуємо.
  • Отже, прочитайте на дошці тему уроку.

«Вимова та правопис числівників»

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Для чого нам це потрібно? (щоб грамотно писати, правильно вимовляти).
  • А на якому уроці ще можна застосовувати ці знання? (на уроці математики)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з підручником

Виконання впр.258

  • Прочитайте і відгадайте загадки. Випишіть числівники, які відповідають на питання Скільки?
  • Змініть їх за питаннями скількох? Скільком? Скількома? На скількох?
  • Запишіть за зразком.

Перевірка

  1. Колективне виконання вправи 259

Читання і записування прикладів різними способами біля дошки за допомогою прийменників та без прийменників.

50 + 45 = 95

до п’ятдесяти додати сорок п’ять;

сума чисел п’ятдесят і сорок п’ять;

перший доданок п’ятдесят, а другий сорок п’ять;

п’ятдесят збільшити на сорок п’ять.

60 – 18 = 42

від шістдесят відняти вісімнадцять;

різниця чисел шістдесят і вісімнадцять;

зменшуване шістдесят, а від’ємник вісімнадцять;

шістдесят зменшити на вісімнадцять.

V. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі

Летимо до каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

 

VІ. Творче застосування набутих знань

 1.  Робота з таблицею вправи 259

- Рогляньте таблицю  і запамятайте, як вимовляються і пишуться числівники 50, 60, 70, 80

2.  Робота зі словниковими словами:

шістдесят, шістсот, шістдесяти, вісімдесяти

Запис слів у зошити.

Складання речень.(робота в парі)

3.Робота з рубрикою «Спілкуймося красно»

4. Виконання вправи 260.

VІ. Підсумок уроку.

  1. Що нового вивчили сьогодні на уроці?

Чим сподобався урок?

Про що потрібно розповісти дома батькам?

  1. Вправа « Сенкан»
  1. Числівник
  2. Кількісний, порядковий.
  3. Рахує, обчислює.
  4. Числівники найчастіше вживається в математиці.

Числівники використовують люди у повсякденному житті

  1. Самооцінювання
  2. Гра «Вгадай число».

+ 20 = 70

- 70 = 50

- 40 = 20

+ 10 = 80

До якого числа потрібно додати двадцять, щоб дістати сімдесят?

Від якого числа потрібно відняти тридцять, щоб дістати п’ятдесят?

Від якого числа потрібно відняти сорок, щоб дістати двадцять?

До якого числа потрібно додати десять, щоб дістати вісімдесят?

 

VІІІ. Домашнє завдання

вправа 261 , вивчити словникові слова

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Frantsuh Nataliya
    Дякую за урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
11562
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку