Урок 72
Тема: Вимова та правопис найуживаніших у мовленні числівників
Мета: Вчити учнів правильно вимовляти та писати найуживаніші у мовленні числівники; розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу, уяву; виховувати орфографічну пильність.
Обладнання: картки зі словами, таблиця «Числівник»
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного настрою
ІІ. Актуалізація опорних знань .
Що тримає всьому лад,
Ще й полічить все підряд?
По порядку поскладає,
Бо тим числам лік він знає.
Один, два, три, чотири…
Певну кількість полічили.
Перший, другий, третій…
Рядочками поскладали…
Про що йдеться? Відгадали?
(числівник)
«Мозковий штурм»
Гра « Футбол»
Сьомий, п’ять, одинадцять, шістнадцята, четверо, восьме, чотирнадцять, п’ятдесятий, дев’ятеро, дев’ятнадцятий, тисяча, мільйон, шістсотий,
Урок продовжим без зупинки
Пишемо каліграфічну стежинку!
(На дошці запис: В д і о)
- Складіть з цих букв слова (Від, до)
До якої частини мови належать ці короткі слова? (Прийменники)
Наведіть свої прийменники (На, в ,у, за, біля і т. д.)
- Як пишуться прийменники зі словами? ( Окремо)
Запам’ятайте це правило!
Вправа на увагу
- Зараз я порахую десятками до ста. Слухайте уважно!
- 10, 20, 30, 40, 90, 100. Правда, я- молодець!
( Діти виправляють помилки)
- До якої частини мови вони належать?
- Запишіть ці числівники в стовпчик. Поясніть їх правопис.
П’ятдесят - …
Шістдесят - …
Сімдесят - …
Вісімдесят - …
ІІІ. Повідомлення теми уроку
1. Колективна робота
Утворіть словосполучення прийменників ВІД, ДО з числівниками, запишіть їх через риску:
- від п’ятдесяти, до п’ятдесяти;
- від шістдесяти, до шістдесяти;
- від сімдесяти, до сімдесяти;
- від вісімдесяти, до вісімдесяти
- Поставити наголоси.
- Зробити звуко- буквений аналіз ШІСТДЕСЯТ
2.Гра «Запереч мені».
«Вимова та правопис числівників»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Виконання впр.258
Перевірка
Читання і записування прикладів різними способами біля дошки за допомогою прийменників та без прийменників.
50 + 45 = 95
до п’ятдесяти додати сорок п’ять;
сума чисел п’ятдесят і сорок п’ять;
перший доданок п’ятдесят, а другий сорок п’ять;
п’ятдесят збільшити на сорок п’ять.
60 – 18 = 42
від шістдесят відняти вісімнадцять;
різниця чисел шістдесят і вісімнадцять;
зменшуване шістдесят, а від’ємник вісімнадцять;
шістдесят зменшити на вісімнадцять.
V. Фізкультхвилинка.
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Всі веселі
Летимо до каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.
VІ. Творче застосування набутих знань
1. Робота з таблицею вправи 259
- Рогляньте таблицю і запам’ятайте, як вимовляються і пишуться числівники 50, 60, 70, 80
2. Робота зі словниковими словами:
шістдесят, шістсот, шістдесяти, вісімдесяти
Запис слів у зошити.
Складання речень.(робота в парі)
3.Робота з рубрикою «Спілкуймося красно»
4. Виконання вправи 260.
VІ. Підсумок уроку.
Чим сподобався урок?
Про що потрібно розповісти дома батькам?
Числівники використовують люди у повсякденному житті
+ 20 = 70
- 70 = 50
- 40 = 20
+ 10 = 80
До якого числа потрібно додати двадцять, щоб дістати сімдесят?
Від якого числа потрібно відняти тридцять, щоб дістати п’ятдесят?
Від якого числа потрібно відняти сорок, щоб дістати двадцять?
До якого числа потрібно додати десять, щоб дістати вісімдесят?
VІІІ. Домашнє завдання
вправа 261 , вивчити словникові слова