Конспект уроку української мови в 5 класі за темою:«Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою»

Про матеріал
Тема: Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою Мети: Освітні: повторити вивчене про словосполучення і реченні, правилах постановки розділових знаків в кінці речення, в простому ускладненому реченні, між частинами складного речення, в пропозиціях з прямою мовою; продовжувати розвиток вміння формулювати визначення понять; поповнювати словниковий запас учнів; удосконалювати орфографічні та пунктуаційні вміння. Розвиваючі: розвиток вміння формулювати і доводити свою точку зору; розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвиток творчих, мовних здібностей учнів; формування лексичних умінь; розвиток вміння спиратися на вже відоме; розвиток вміння групової роботи. Виховні: виховання інтересу і поваги до російської мови; виховання ціннісного ставлення до слова; створення сприятливої атмосфери підтримки та зацікавленості, поваги та співпраці; взаємодія учнів у груповій роботі; розвиток поваги один до одного. До підручнику: Українська мова, 5 клас (Автори: О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. Видавництво 2018 року). Розробку підготував: Попов Дмитро Сергійович.
Перегляд файлу

5 клас

Українська мова

Тема: Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою

Мети:

Освітні: повторити вивчене про словосполучення і реченні, правилах постановки розділових знаків в кінці речення, в простому ускладненому реченні, між частинами складного речення, в пропозиціях з прямою мовою; продовжувати розвиток вміння формулювати визначення понять; поповнювати словниковий запас учнів; удосконалювати орфографічні та пунктуаційні вміння.

Розвиваючі: розвиток вміння формулювати і доводити свою точку зору;
розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
розвиток творчих, мовних здібностей учнів;
формування лексичних умінь;
розвиток вміння спиратися на вже відоме;
розвиток вміння групової роботи.

Виховні: виховання інтересу і поваги до російської мови;
виховання ціннісного ставлення до слова;
створення сприятливої атмосфери підтримки та зацікавленості, поваги та співпраці;
взаємодія учнів у груповій роботі;
розвиток поваги один до одного.

До підручнику: Українська мова, 5 клас (Автори: О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.
           Видавництво 2018 року).

Розробку підготував: Попов Дмитро Сергійович.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

– Добрий день, діти! З яким настроєм ви прийшли на урок?

Слухаю відповіді учнів.

– Сподіваюся, що ви збережете його протягом уроку.

ІІ. Аналіз контрольної роботи.

Видаю учням зошити для контрольних робіт, в яких на минулому уроці був написаний диктант, для того щоб вони провели роботу над помилками.

ІІІ. Повідомлення теми уроку, постановка мети.

– Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число. Тема нашого уроку звучить так: «Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою».

– Виходячи з даної теми, сформулюйте цілі і завдання нашого сьогоднішнього заняття:
  Що ми повинні згадати? Дізнатися?
– Чому повинні навчитися?

ІV. Вивчення теоретичного матеріалу.

На дошці записані речення:

1) Іван Михайлович говорив, що потрібно пишатися своєю Батьківщиною.
2) "Потрібно пишатися своєю Батьківщиною", - говорив Іван Михайлович.
3) Бабуся казала, що буде добра каша.
4) Бабуся казала: "Буде добра каша!"

– У чому різниця між 1 і 2 реченнями? 3 і 4?
– Прочитайте правило на сторінці 179.
– Що таке пряма мова?

Виконання вправи 487 разом з вчителем.

V. Фізкультхвилинка

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

Спритно вушками пряде

(приклавши кисті до вух, то

розгинають, то згинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати (стрибки)

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

Пострибавши, відпочити

Й (назва предмету) учити (сісти за парти )

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Виконування вправи від вчителя
Розставте пропущені розділові знаки:
1. Все це вірно погодився будівельник
2. А як ви думаєте звернувся голова до залу
3. От би мені покататися на такому кораблі мрійливо вигукнув молодик

4. Максим Горький говорив хороша книга-свято
5. А. С. Пушкін писав що за красу ці казки
6. Учитель запитав Ви читали байки Л.І. Глібова

2. Робота в групах

Клас ділиться на 3 групи. Кожній групі видаються картки:

Назва групи ___________________________________
Склад групи (учні) _______________________________________________
                                    ______________________________________________

Запишіть в колонки номери речень з прямою мовою, відповідні даними схемами. Розставте розділові знаки.

1. Сіра шийка питала адже ви навесні повернетеся
2. Ти Тримайся геть біля того берега, де в річку збігає ключик радила стара качка.
3. Невже Річка замерзне думала сіра шийка.
4. Ах, як ти мене налякала, дурна промовив заєць.
5. Лисичка сказала Я тебе з'їм

 

VІ. Підсумки уроку

– Що дізналися сьогодні на уроці?

– З яких двох частин складаються речення з прямою мовою?

– Як пишеться пряма мова?

– Як ставляться розділові знаки в реченнях з прямою мовою?

VІІ. Домашнє завдання

  • підібрати 6 речень з прямою мовою з народних казок;
  • вправа 488.
docx
Додано
21 березня 2022
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку