5 клас
Українська мова
Тема: Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Мети:
Освітні: повторити вивчене про словосполучення і реченні, правилах постановки розділових знаків в кінці речення, в простому ускладненому реченні, між частинами складного речення, в пропозиціях з прямою мовою; продовжувати розвиток вміння формулювати визначення понять; поповнювати словниковий запас учнів; удосконалювати орфографічні та пунктуаційні вміння.
Розвиваючі: розвиток вміння формулювати і доводити свою точку зору;
розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати;
розвиток творчих, мовних здібностей учнів;
формування лексичних умінь;
розвиток вміння спиратися на вже відоме;
розвиток вміння групової роботи.
Виховні: виховання інтересу і поваги до російської мови;
виховання ціннісного ставлення до слова;
створення сприятливої атмосфери підтримки та зацікавленості, поваги та співпраці;
взаємодія учнів у груповій роботі;
розвиток поваги один до одного.
До підручнику: Українська мова, 5 клас (Автори: О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.
Видавництво 2018 року).
Розробку підготував: Попов Дмитро Сергійович.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
– Добрий день, діти! З яким настроєм ви прийшли на урок?
Слухаю відповіді учнів.
– Сподіваюся, що ви збережете його протягом уроку.
ІІ. Аналіз контрольної роботи.
Видаю учням зошити для контрольних робіт, в яких на минулому уроці був написаний диктант, для того щоб вони провели роботу над помилками.
ІІІ. Повідомлення теми уроку, постановка мети.
– Відкрийте зошити, запишіть сьогоднішнє число. Тема нашого уроку звучить так: «Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою».
– Виходячи з даної теми, сформулюйте цілі і завдання нашого сьогоднішнього заняття:
– Що ми повинні згадати? Дізнатися?
– Чому повинні навчитися?
ІV. Вивчення теоретичного матеріалу.
На дошці записані речення:
1) Іван Михайлович говорив, що потрібно пишатися своєю Батьківщиною.
2) "Потрібно пишатися своєю Батьківщиною", - говорив Іван Михайлович.
3) Бабуся казала, що буде добра каша.
4) Бабуся казала: "Буде добра каша!"
– У чому різниця між 1 і 2 реченнями? 3 і 4?
– Прочитайте правило на сторінці 179.
– Що таке пряма мова?
Виконання вправи 487 разом з вчителем.
V. Фізкультхвилинка
Сірий зайчик сів і жде, (присідання)
Спритно вушками пряде
(приклавши кисті до вух, то
розгинають, то згинають їх)
Зимно зайчику стояти
Треба трішки пострибати (стрибки)
Скік-скік, скік-скік.
Треба трішки пострибати,
Пострибавши, відпочити
Й (назва предмету) учити (сісти за парти )
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Виконування вправи від вчителя
Розставте пропущені розділові знаки:
1. Все це вірно погодився будівельник
2. А як ви думаєте звернувся голова до залу
3. От би мені покататися на такому кораблі мрійливо вигукнув молодик
4. Максим Горький говорив хороша книга-свято
5. А. С. Пушкін писав що за красу ці казки
6. Учитель запитав Ви читали байки Л.І. Глібова
2. Робота в групах
Клас ділиться на 3 групи. Кожній групі видаються картки:
Назва групи ___________________________________ Запишіть в колонки номери речень з прямою мовою, відповідні даними схемами. Розставте розділові знаки.
1. Сіра шийка питала адже ви навесні повернетеся |
VІ. Підсумки уроку
– Що дізналися сьогодні на уроці?
– З яких двох частин складаються речення з прямою мовою?
– Як пишеться пряма мова?
– Як ставляться розділові знаки в реченнях з прямою мовою?
VІІ. Домашнє завдання