Конспект уроку "Утворення трицифрових чисел. Читання і запис трицифрових чисел. Розрядний склад числа. Задачі на 2-3 дії різних ступенів."

Про матеріал

Навчити дітей лічбі в межах другої сотні, розкладати трицифрові числа на розрядні доданки, познайомити учнів з утворенням і назвою числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел, вчитися розв'язувати задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого зменшуваного, вчитися працювати в парах;розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, на основі диференційованих завдань – самоаналіз, самоконтроль, самооцінку;виховувати любов до математики та бережливе ставлення до природи; формувати цікавість до повчальних казок, історій, бажання наслідувати позитивних героїв.

Перегляд файлу

3-А клас                                                            11.12.2013 р.

Тема. Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, які включають знаходження невідомого зменшуваного

Мета уроку. Навчати дітей лічбі в межах другої сотні, розкладати трицифрові числа на розрядні доданки, познайомити учнів з утворенням і назвою числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел, вчитися розв’язувати задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого зменшуваного, вчитися працювати в парах;

 розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, на основі диференційованих завдань – самоаналіз, самоконтроль, самооцінку;

 виховувати любов до математики та бережливе ставлення до природи; формувати цікавість до повчальних казок, історій, бажання наслідувати позитивних героїв.

Обладнання: навчальна презентація, мікрофон, сніжинки, ялинка

Очікувані результати: навчити утворювати число 200; вивчити назви чисел 3 розряду, ознайомити із числом 1000; вчитися розв’язувати задачі на дві дії; повторити назви чисел при відніманні; вчити працювати творчо, самостійно.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.  

- Подивіться один на одного, посміхніться. Від чого на краплинку щастя збільшилося в світі? Від чого на краплинку сонця збільшилося в світі? Від чого на краплинку радіснішим стало наше життя? Лише від одного доброго слова, від однієї посмішки стає краще на душі! А зараз візьміться за руки і потиском долонь передайте тепло своїх сердець один одному.

Я починаю! .. Те тепло, яке ви подарували один одному зігріє сердечко герою нашого уроку, якому дуже потрібна ваша допомога. Зараз я розповім вам уривок з відомої казки. Ви уважно послухайте і скажіть як називається казка, хто її автор і кому з героїв потрібна наша допомога.

Жила на світі Снігова королева. Вона була дуже люта, як сама зима. Кожний день вона кидала декілька крижаних скалочок у повітря. Вони, завбільшки як піщинка, літали скрізь по світу і, якщо потрапляли в серце людини, то воно перетворювалося на маленьку крижинку.

Учні називають казку «Снігова королева», автор – Ганс Християн Андерсен, допомога потрібна Каю .

Ви правильно відгадали. Отож вирушаємо в подорож на допомогу Каю.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. На екран проектується Слайд 1.

Тема уроку.

2. Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про тисячу, як утворюються числа тисячі, зокрема число 200. Будемо вчитися називати числа третього розряду та розв’язувати задачі на дві дії.

3. На екран проектується Слайд 2.

План уроку.

Будемо працювати за таким планом. Щоб визволити Кая з полону Снігової королеви, нам доведеться пройти ряд випробувань.  

Вправа «Очікування». Діти,чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? (хочу навчитися утворювати число 200; правильно називати числа; правильно записувати числа; розв’язувати задачі і приклади )

Кай відчув нашу допомогу. Рушаймо далі.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Усний рахунок. «Мікрофон».

Слайд 3 Гра «Мікрофон».

Назвіть число, в якому:

 1 сотня, 4 десятки, 5 одиниць;

1 сотня і 3 десятки;

 1 сотня і вісім одиниць.

  1. Усний рахунок. «Математичні вузлики». Слайд 4 .

Складіть такий числовий ряд, у якому кожне наступне число буде більше від попереднього на 1, і прочитайте слово

Назвіть числовий ряд, що утворився. А слово? (ДОПОМОГА).

На екран проектується слайд 5 із правильною відповіддю. Ми знову допомогли Каю.

3. Робота з підручником.  

Наша подорож триває. І у нас наступне завдання у підручнику № 469, ст. 70. Попрацюємо в парах. Один з вас повинен полічити від 95 до 105, другий від 157 до 165. Далі міняєтеся ролями.

Перевірка. На екран проектують ряд чисел із заданих проміжків (слайд 6). Підніміть руки, кому було важко виконувати це завдання. Молодці! Кай оцінив вашу чесність.

 

  1. «Інтерв’ю». На світі є багато чудових професій. І серед них – журналіст та кореспондент. Діти, можливо хтось із вас хоче обрати таку професію?

Необхідно назвати сусідів трицифрового числа. (160, 121, 199). Дякую…

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Слайд 7. Утворення числа 200. Діти подивіться уважно на малюнок. …

Коли до 199 додати 1 ми отримаємо число 200, тобто 200 є наступним після числа 199.

2. Створення проблемної ситуації. Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким способом можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т. д.  

- Як ви думаєте, це зручний спосіб? (ні)

- А чому? (бо це забере багато часу)

- Так, дітки, чудово, далі ми будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.

- Кай оцінив вашу турботу

3. Назви чисел третього розряду.

Слайд 8

Одноцифрові числа від 1 до 9 називаємо числами першого розряду від десяти до дев’яноста - числами другого розряду. До чисел третього розряду належать ті, що складаються з однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти, шести, семи, восьми і дев’яти сотень. А якщо до числа 900 додати 100, то одержимо число, яке називається тисяча. 1000 – це перше число четвертого розряду.

Давайте разом прочитаємо ці назви.

- То як називаються числа другого розряду? (десятки)

- А першого розряду? (одиниці)

- Третього? (сотні)

- До якого розряду належать одиниці? (до першого розряду)

- А десятки? (до другого розряду)

- Сотні? (до третього розряду)

- Яке перше число четвертого розряду? (1000)

Ви гарно засвоїли новий матеріал. І показали, які ви розумники. Наш герой задоволений нами.

V. Первинне закріплення вивченого матеріалу

1. «Каліграфічна хвилинка».

Розгорніть зошити. Запишемо число. Класна робота. - Діти, напевно у кожного з вас є цифра, яку ви пишете не зовсім правильно. Якщо така цифра у вас одна, пропишіть рядок цієї цифри. Якщо таких цифр у вас дві – утворіть з них двоцифрове число і пропишіть його. А якщо три – утворіть трицифрове число і пропишіть їх.

- Підніміть руку хто написав число першого розряду, другого розряду, третього.

- Ви охайно виконали завдання.

2. Обчислення виразів. Коментоване письмо.

А зараз ми будемо виконувати приклади з коментуванням. Вправа 470. записує приклади на дошці, всі інші у зошитах.

Фізкультхвилинка.

Слайд 9

Молодці. Сіли. Продовжуємо роботу.

4. Самостійна робота. За вправою 471 із взаємоперевіркою. Перший стовпчик з поясненням чи коментарем вчителя.

- зверніть увагу на зразок, запишіть у зошити приклади тільки другого та третього стовпчиків. В кінці роботи виконайте взаємоперевірку.

- На екрані ви бачите правильні відповіді (Слайд 10).

- Я переконана, що ви не помилились. Це говорить про вашу уважність. І ми зробили ще один крок до своєї мети – розтопити крижане серце Кая.

VI. Розвиток математичних знань

1. А зараз ми попрацюємо над задачею 475 .

Запишіть у зошити «Задача 475». Прочитайте уважно умову задачі.

Прочитай ще раз умову задачі уголос. «Хвилинка –цікавинка». У похід туристи завжди беруть продукти герметично запаковані, щоб вони не зіпсувалися. Після використання продуктів, консервні банки прибирають за собою. Бо ліси це наше багатство .

- Хто впевнений у своїх силах виконує завдання 475, 476 самостійно. Інші – працюють зі мною.

- То скільки банок консервів витратили туристи? (9 банок)

- А скільки залишилося? (у 3рази більше, ніж витратили)

- Про що запитують у задачі? (Скільки банок купили?)

- Подивіться на короткий запис (слайд 11)

- Який висновок можемо зробити з цього запису? (невідомим є зменшуване)

- Як його знайти? (Щоб знайти невідоме зменшуване, потрібно додати до різниці від’ємник)

- До тих банок, які залишилися додати ті, які витратили.

- Скільки витратили? (9 банок)

- Скільки залишилося, як взнати? (щоб знати скільки залишилося, потрібно 9 помножити на 3, дорівнює 27)

- То можемо ми знайти невідоме зменшуване? (так)

- Як? (потрібно до тих банок, що залишилися додати ті, які витратили: 27+9=36 (б.))

- Запишіть розв’язок задачі у зошиті.

Я і Кай побачили вашу кмітливість.

VIІ. Самостійна робота за номером 476 

Уважно прочитайте завдання і приступайте до роботи.

- Хто з вас вже виконав це завдання? Отримайте додаткові вправи.

- Перевірте свою роботу(звірити із відповідями на слайді).

- Підніміть руки ті, хто зробив правильно. Я роблю висновок, що ви вмієте працювати самостійно.

- Ми близькі до перемоги!

VIІІ. Домашнє завдання.

- Вдома виконаєте такі завдання: № 477, 478, зверніть увагу на задачу. Я вам трішки допоможу, щоб у вас залишилися гарні спогади про мене.

Ось на екрані структурний запис – він вам допоможе.

ІХ. Підсумок уроку

- У вас на столах лежать сніжинки. Напишіть, чи здійснилися ваші очікування і чого ми досягли на уроці. (діти записують на свої сніжинки)

1. Навчилися утворювати число 200; 199+1

2. Вивчили назви чисел 3 розряду

3. Числа 3 розряду: 100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900

4. Ознайомилися із числом 1000

5. Число 1000 є перше число 4 розряду

6. Вчилися розв’язувати задачі на дві дії

7. Повторили назви чисел при відніманні

8. Повторили правила поведінки під час походів

9. Працювали самостійно

10. І головне – ми визволили Кая Ура! Ми перемогли!

- Кай вільний і буде зустрічати Новий рік вдома, так як і ви. А який Новий рік без ялинки! Давайте прикрасимо її сніжинками. Що ж ви написали на них? (діти кріплять на ялинку свої сніжинки, зачитавши свої відповіді)

Оцінювання

Погладьте себе по голівці і похваліть себе.  

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
2538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку