Конспект уроку "Узагальнюючий урок за темою «Усна народна творчість. Українські народні казки»"

Про матеріал

Мета. Систематизувати знання дітей про народні казки, загадки, прислів’я; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати любов до народної творчості, книги, на матеріалі казок виховувати у дітей працелюбність, гостинність, дружелюбність.

Перегляд файлу

 

 

Маленькі казки, а розуму в них багато

Узагальнюючий урок за темою «Усна народна творчість. Українські народні казки»

 

Мета. Систематизувати знання дітей про народні казки, загадки, прислівя; розвивати увагу, мислення, память; виховувати любов до народної творчості, книги, на матеріалі казок виховувати у дітей працелюбність, гостинність, дружелюбність.

 

 

 

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  1. Вступне слово вчителя.

 

  • Сьогодні я хочу запросити вас у мандрівку, в далеке-далеке минуле, коли народжувалася казка. Поспостерігаємо за її народженням.
  • Ось хатинка, де буде народжуватися наша казочка. Тут живе матуся з своїми чудовими діточками. День, повний роботи, скінчився. Темніє… Дітлахи в хатині галасують, бешкетують. Заходить матуся і запалює свічку (вчитель запалює свічку). Ось, і починаються дива. Мама запалила свічу, взяла рушник і сіла вишивати. А діти не дають спокою.

                   -  Сядьте, малеча, послухайте цікаву дивину!

     Діти сідають, кладуть голівки на кулачки (учні теж так сідають), і уважно

        слухають.

 

  1. Інсценізація уривку казки «Лисичка і Журавель» (учнями).

 

  1. Фронтальне опитування.

 

  • Ось так і народжувались різні фантастичні пригоди.
  • Як називаються ці пригоди?
  • Що таке казка?
  • Чим казка відрізняється від інших жанрів?
  • Чому казки, які ми прочитали в цьому розділі називаються народними?
  • Уривок з якої казки ви зараз переглянули?
  • Розкажіть, будь ласка, чим закінчилася ця казка?
  • Чому вона вас навчила?

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

  1. Робота на індивідуальних картках.
  • Ми з вами прочитали багато казок, познайомилися з різними героями. З одних героїв нам треба брати приклад, інших героїв ми можемо дечого навчити. Зараз ви отримаєте картки з іменами казкових персонажей, нижче будуть записані риси характеру. Ви повинні знайти і підкреслити ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні цьому герою.
  •  

Зразок картки

 

Півник Голосисте Горлечко

  • Роботящий
  • Розумний
  • Лінивий
  • Трудолюбивий
  • Невдячний

 

2. Робота над казкою «Дрізд і Голуб». Перевірка читацьких вмінь.

 

  • Вдома ви готували казку «Дрізд і Голуб». Хто головні герої?
  • Що ви знаєте про цих птахів?
  • Виразне читання казки в особах.
  • Чого вчить ця казка?

 

 

Фізкультхвилинка

  • Діти, давайте навчимо Голуба, як треба гніздо мостити.

Під музику учні виконують вправи, імітуючи відповідні рухи.

 

 ІІІ. Робота над загадками.

 

  1. Слово вчителя.

 

  • Тихіше, тихіше, вже й гніздо змостили, а ви ніяк не заспокоїтеся. Чим же вас вгамувати?

Учень читає запис з дошки:

Я вам нею натякаю, нею думать спонукаю,

Щоб кмітливий врахував, що я в неї приховав.

Вас морочаю навмисне, і тоді відгадка зблисне!

 

Учні роблять висновок, що зараз буде йти мова про загадки.

 

-  Що таке загадки? (відповіді дітей)

 

  1. Конкурс загадок.

 

А) Діти загадують свої улюблені загадки про героїв прочитаних казок.

До цього конкурсу на дошці зроблено запис:

Як не знаєш – розпитаєш,

 Якщо мудрий – відгадаєш!

Нижче записані відгадки до загадок (правильні і неправильні). Діти обирають потрібну відгадку.

 

Б) Вчитель пропонує загадки, які можна покласти до осіннього кошика. Відгадки  на малюнку (на дошці малюнок- натюрморт з овочами і фруктами) .

 

ІV. Робота над прислівями.

 

  1. Слово вчителя.

 

  • Трішечки перепочили, але нам знову час повернутися до нашої казки. Прочитайте, будь ласка, речення яким ми записали тему нашого уроку. (Казки маленькі, а розуму в них багато).
  • Чи звичайне це речення? Чи правда в ньому записана? Поясніть.(Пояснення вислову учнями).
  • Ось, яку велику кількість ваших відповідей записали одним коротким висловом. Пригадайте, як називаються такі влучні вислови?

 

  1. Конкурс «До якої казки це прислівя»

 

  • Отже, прислівя – це правила, якими ми повинні користуватися в нашому житті. З кожної казки, яку  вивчали протягом теми, ми засвоїли для себе такі правила. Я вам читаю прислівя – правило, ви кажете до якої воно казки.

Як підеш, так і найдеш.

Яка робота, така й нагорода.

Терпіння і труд все перетруть.

Хоч не пишно, аби затишно.

Словом, як листом, стеле, а ділом, як голками коле.

Добре того вчити, хто хоче навчатися.

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Що найбільше вам сподобалося на уроці?
  • Яка в кого улюблена казка?
  • У кого з вас зявився улюблений герой, з якого ви будете брати приклад? Чому?
  • Я хочу, щоб з цього уроку ви забрали з собою велике бажання – читати. Під шелест сторінок ви перенесетесь у казковий світ. Вивчайте казки, переказуйте! Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, вчать, як треба по правді жити.

- Яким би прислівям ми закінчили наш урок? (Кінець –ділу вінець)

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку