Контрольна робота № 5.
Аудіювання (письмово)
Зайці
- А мороз аж сміється, такий міцний, - розказував батько, вернувшись додому. - Ішов я через леваду, а заєць вискочив просто з-під ніг, і якби хоч злякався, якби дременув, а то ледь-ледь чеберяє лапами, хоч за вуха хапай. Тепер у полі все завіяно снігом, то зайці до села внадилися – на городах та в садках їм легше прогодуватися. Це ж можуть і молоді яблуні в нас пообгризати. Василько глянув крізь шибку на засніжений садок, одягнув кожушка, озув биті валянки – й надвір. Поки йшов до погреба, мороз веселенько так і співає під ногами.
У погребі Василько набрав моркви, з капусти наздирав листків і побрів городом до саду. Під стовбурами молодих яблунь він клав де морквину, а де капустяне листя. І радів: уночі зайці не стануть обгризати кору на деревах, матимуть смачнішу поживу.
Зосталося іще трохи моркви, то Василько перейшов до сусіднього садка.
Та тут під грушею хтось уже поклав моркву. А також майстерно прилаштував дротяне сильце. Василько, гамуючи хвилювання, відв’язав мудру пастку і шпурнув її подалі в дерезу.
А вранці сусід, прокидаючи від хати до воріт стежку, розказував Васильковому батькові:
- Ох і зайці у нас цієї зими! І, мабуть, здорові, бо вчора зірвали у мене біля груші пастку. А слідів не лишилося. За ніч усе снігом замело.
Василько прислухавсь до їхньої розмови. Він прив’язував шматочок сала на калині – для синичок – і хитро всміхався. (Євген Гуцало)
Контрольна робота № 5.
Аудіювання (письмово)
Зайці
1 варіант
1. У яку пору року відбуваються події у тексті?
А навесні
Б взимку
В восени
2. Які тварини внадилися до села?
А зайці
Б лисиці
В ведмеді
3. Хто врятував молоді яблуні від зайців?
А Андрійко
Б батько
В Василько
4. До якого жанру відноситься текст?
А вірш
Б казка
В оповідання
5. Чим Василько підгодовував тварин взимку? Запиши продовження речень.
Синичкам давав______________________________
Зайцям давав________________________________
6. Підкресли слова, якими можна охарактеризувати Василька.
Хоробрий, жадібний, добрий, ледачий, працьовитий, хитрий.
7. Пронумеруй послідовність розгортання подій у тексті.
□ Василь прислухався до їхньої розмови і хитро всміхався.
□ Тепер у полі все завіяно снігом, то зайці до села внадилися.
□ Зосталося іще трохи моркви, то Василько перейшов до сусіднього садка.
□ Хлопчик відв’язав пастку і шпурнув її подалі в дерезу.
□ У погребі Василько набрав моркви та капустяних листків.
8. Запиши відповідь на запитання.
Чому зайці внадилися до села? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота № 5.
Аудіювання (письмово)
Зайці
2 варіант
1. Кого побачив батько, повертаючись додому?
А зайця
Б лисицю
В вовка
2. Чому зайці внадилися до села?
А бо у полі все завіяно снігом
Б бо в селі їх підгодовують люди
В бо їм в садках легше прогодуватися
3. Які дерева могли обгризти зайці в садку?
А молоді сливи
Б молоді вишні
В молоді яблуні
4. Хто прилаштував у саду сильце для ловлі зайців?
А батько
Б сусід
В Василько
5. Кому належать вказані дії. З’єднай частини словосполучень.
злякався, дременув |
|
сусід |
набрав, наздирав |
|
заєць |
прилаштував, розказував |
|
Василько |
6. Прочитай складений до тесту план. Познач «˅» зайвий пункт плану.
□ Зустріч у саду.
□ Порятунок яблунь.
□ Сильце під грушею.
□ Підгодівля тварин у лісі.
□ Допомога синичкам.
7. Підкресли словосполучення, які вказують на добрі справи Василька.
Підгодовував синичок салом, носив до лісу сіль для лосів, рятував молоді яблуні, клав для зайців сіно в садку.
8. Запиши відповідь на запитання.
Чому Василько хитро всміхався, слухаючи розмову батька і сусіда?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________