.Дизайн і технології
Тема. Аплікація з паперу.Рвання і скручування паперу.Створення аплікації “Кучерявий баранець»
Мета: вчити дітей виготовляти предметні аплікації, ознайомлювати з естетикою й культурою аплікаційних робіт; розвивати образне мислення; виховувати точність та акуратність у ході виконання аплікації.
Обладнання: cерветки, прості олівці, ножиці, клей, пензлики, картон, зразки виробів.
Хід уроку
I. Підготовка робочих місць (перед початком уроку).
II. Організаційний момент.
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
А тепер тихенько поверніться,
Один-одному всміхніться,
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
Із майстром Папірчиком будемо працювати,
Над серветками будемо чарувати.
III. Повідомлення теми і мети уроку. Нас чекає урок у майстерні Папірчика . З Папірчиком ми будемо виготовляти аплікацію.
Сьогодні ми пригадаємо, що аплікація - це вид художньої діяльності, коли зі шматочків шкіри, тканини або паперу вирізують фігурки, а потім наклеюють на основу (дерево, щільний папір, картон) і створимо власну аплікацію.
Відгадайте, хто буде героєм сьогоднішнього уроку?
(Загадка про вівцю.)
Отже, сьогодні ми будемо виготовляти :
Веселу чарівну
Пухнасту і м’яку вівцю.
IV. Розгляд зразка виробу.
IV. Опрацювання нового матеріалу.
V. Планування наступних трудових дій.
Відбір матеріалів та інструментів.
. Відгадайте, які інструменти й матеріали будуть необхідні для роботи.
Дерев'яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю
І всіх діток потішаю. (Олівець)
Чисте поле, мудрий на нім оре. (Папір, письмо)
На праці я не нудьгувала,
Я квіточки вирізала,
Різнокольорові сніжинки,
Пташок, зірочки, картинки.
Я - майже художниця.
Допомогли мені... (Ножиці.)
Хоч він рук своїх не має
І лещат не має теж,
Та коли він щось з’єднає,
То нічим не відірвеш. (Клей.)
Покочуся на поміст,
Залишився довгий хвіст.
Хто за хвіст хапоне –
Той покотить ще мене. (Клубок.)
VI. Технологія виготовлення виробу.
1. .Відривати довгі смужки паперу
2. Поскручувати їх у клубочки.
3. Намастити основу клеєм.
4. Розкласти скручені клубочки по клейові основі і притиснути злегка
VII. Повторення правил техніки безпеки. Нагадування правила користування ножицями,
як працювати з клеєм.
VIII. Самостійна робота.
Фізкультхвилинка.
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трохи притомились
Тепер настав час відпочинку
Ми почнемо фізкультхвилинку.
Станьмо, дітки рівненько (з-за парти)
Отак! Отак!
Вклоніться низенько (нахил тулуба вперед)
Отак! Отак!
Далі руки отак в боки
Веселенько підем в скоки (стрибки)
Отак усі стриб! Стриб!
А ніжками диб! Диб!
Станьмо знов гарнесенько
І сідаємо за парти тихесенько.
IX. Продовження самостійної роботи. Вчитель повинен нагадати учням, що в кожного з них повинна вийти свій баранець, не схожий один на одного.
(Під час самостійної роботи діти переглядають мультфільм «Баранчик Шон»)
-Готового баранця можна укріпити.Для цього використаємо картон,і пригадаємо правила користування ножицями.
-Ну ось, наші баранці готові.
X. Аналіз дитячих виробів. Оформлення виставки робіт.
XI. Підсумок уроку.
- Який настрій був у вас під час роботи? Чому?
-Позначте свій успіх вашої роботи у куточку «Мій успіх»
XII. Прибирання робочих місць.