конспект уроку"Виготовлення шаблонів для виготовлення іграшки за ескізом М’яка іграшки у сучасному декоративно- ужитковому мистецтві. Плоскі та об’ємні іграшки. Матеріали для

Про матеріал
Виготовлення шаблонів для виготовлення іграшки за ескізом М’яка іграшки у сучасному декоративно- ужитковому мистецтві. Плоскі та об’ємні іграшки. Матеріали для виготовлення .
Перегляд файлу

 Проект   М'яка плоска та  об’ємна іграшка

 

Тема уроку.

Виготовлення шаблонів для виготовлення іграшки за ескізом

М’яка  іграшки  у  сучасному  декоративно- ужитковому  мистецтві. Плоскі та об’ємні іграшки.

Матеріали  для виготовлення  м’якої іграшки  та  їх властивості.

Інструменти та пристосування для  шиття м’якої іграшки.

Мета уроку.

Ознайомити учнів з видами іграшок, місцем іграшки в сучасному інтер’єрі. Навчити правильно добирати матеріали для виготовлення іграшки. Вдосконалювати практичні навички  учнів у виконанні ручних швів, виховувати свідоме дотримання учнями правил безпечної праці.

.Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів.

Виховувати любов до праці.

Методичне забезпечення.

Шаблони «валентинок», зразки  та фотографії м’яких іграшок, презентація, інструкційні карти виконання ручних швів зі зразками, технологічна послідовність виконання іграшки,

Обладнання, матеріали.

Голка, нитки, шпильки, ножиці, олівці, швацька крейда (мило), тканина.

Мультимедійне обладнання.

Основні поняття.

Іграшка народна, декоративна, ритуальна, театральна, колекційна, авторська. Шов петельний.

Тип уроку.  Комбінований.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

  • Яких правил потрібно дотримуватись під час практичної роботи?
  • Які дії потрібно виконати по закінченню роботи?

 

3. Мотивація навчальної діяльності.

Серед дитячих подарунків іграшка займає провідне місце. Дорослі також дарують один одному іграшки, часто авторські. Саморобна іграшка набула останнім часом величезної популярності – влаштовуються виставки саморобної іграшки, проводяться майстер класи виготовлення іграшки, створюються спільноти за інтересами. Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення іграшки.

4. Повідомлення теми уроку.

5.  Постановка завдань перед учнями.

Учні повинні називати і розрізняти види м’яких іграшок;

характеризувати матеріали, які використовуються для виготовлення  іграшки;

Учні повинні вміти добирати  матеріали,  інструменти та пристосування для роботи; виконувати ручні шви, дотримуючись правил безпеки праці.

6. Вивчення нового матеріалу. (виділені в тексті пояснення фрази даються під запис)

6.1.Іграшки  у  сучасному  декоративно- ужитковому  мистецтві.

Іграшка споконвіку була невід’ємною складовою життя людини – в історичних музеях всього світу демонструють глиняні, металеві, дерев’яні іграшки різних часів та народностей, за ними вивчають культуру та побут людей.

Основне призначення іграшки – бути забавою для дитини, одночасно розвивати  інтелект та привчати до певних практичних дій (брязкальце для немовляти, зменшені  копії машин, побутових речей та приладів, інструментів, ляльки, іграшкові тваринки, тощо).

Але й дорослі теж не забули про іграшки.

 Сучасні іграшки мають різне призначення:

  • Розвиваючі іграшки для дітей (різноманітні машинки, ляльки,лялькові меблі та посуд, іграшкові побутові прилади; набори іграшкових інструментів, електронні іграшки).
  • Декоративні іграшки для прикраси житла (глиняні, фарфорові, металеві статуетки, кухонні іграшки-грілки, ляльки в оригінальному чи народному одязі, копії машин, літаків, кораблів, великі яскраві та пухнасті м’які іграшки, іграшки-саше,тощо).
  • Колекційні іграшки ( будь які іграшки, що мають свою історію або виготовлені в обмежено невеликій кількості для колекцій, часто з дорогих матеріалів або відомими особами).
  • Народні іграшки ( ляльки , маленькі предмети побуту, зображення тварин та птахів, виготовлені з природних підручних матеріалів, що склались історично для кожної народності).
  • Ритуальні іграшки (часто народна іграшка несе ритуальне навантаження – оберіг – фігурки коней чи птахів, лялька-берегиня;

у східній культурі – різноманітні статуетки богів і тварин, підвіски; фігурки з воску використовують у містичних обрядах.

  • Ляльки для театральних вистав  (пальчиковий театр, ляльки-рукавички, ляльки-маріонетки, тощо)
  • Іграшки-сувеніри.

(Під  час пояснення продемонструвати учням іграшки чи їх зображення).

Останні роки авторська іграшка набула неабиякої популярності. Матусі виготовляють

Ми вже шили  прості плоскі м’які іграшки  - це нескладно. Плоска іграшка складається з двох однакових деталей – просто одна деталь призначається  животиком і обличчям – вишиваємо  очі, ротик і носик, другу називаємо спинкою і пришиваємо хвостик.

Об’ємна м’яка іграшка більш складна у виконанні, бо складається з багатьох об’ємних частин; але така іграшка більш точно відтворює фігуру (продемонструвати об’ємні іграшки).

6.2. Матеріали  для виготовлення  м’якої  іграшки  та  їх властивості.

В сучасних мультиках та на прилавках магазинів безліч іграшок фантазійних кольорів – зелені, рожеві, жовті та сині коти, песики, ведмедики …Тож, колір тваринки залежить від наявних матеріалів та вашої фантазії.

Для м’якої іграшки «сердечко «  знадобляться наступні матеріали :

Основні матеріали для деталей іграшки.

  • Різноманітна тканина – з натуральних та хімічних волокон, різна за будовою та оздобленням; бажано, щоб зрізи тканини не сильно осипалися. Розмір клаптиків залежить від розміру деталей – іноді шматочки тканини із сірникову коробочку стають у нагоді.
  • Шматочки червоної шкіри  натуральної чи штучної – згодиться пара від загубленої пальчатки, місцями потертий широкий пояс, уцілілі шматочки старої сумки,

Оздоблювальні матеріали .

  • Відрізки різноманітних стрічок, мережива, тасьми, резинки, тощо.
  • Фурнітура  різні гудзики та намистини; непотрібна біжутерія – кліпси, підвіски, ланцюжки, тощо.
  • Нитки вишивальні та для в’язання.

Зєднувальні матеріали.

  • Нитки швейні – міцні, краще армовані, різних кольорів (щоб добирати під колір тканини).
  • .Наповнювач.
  • Синтепон, поролон, синтепух, холлофайбер (найбільш екологічний матеріал, використовується для наповнення диванних подушок). Можна використати інші обємні матеріали – вату, обрізки тканини – але тоді іграшка буде важкою та не такою мякою на дотик
  •  

Обираючи матеріали для конкретної іграшки, потрібно визначити вимоги до виробу та обрати матеріали з відповідними властивостями.

Іграшки для маленьких дітей повинні, в першу чергу, бути безпечними – міцними, екологічно чистими, легко пратися; також вони повинні бути естетичними та недорогими. Таким вимогам відповідають натуральні тканини – бавовняні та лляні; наповнювач – холлофайдер; очі, носик та ротик іграшки краще вищити нитками (гудзики та намистинки маля може відірвати); проволочний каркас краще не використовувати взагалі.

Інша ситуація з декоративними  та колекційними іграшками – тут головною вимогою є естетичнічть, далі екологічність та міцність, а вже потім економічність. Для таких іграшок можна використовувати різноманітні мареріали – як натуральні, так і хімічні, доцільне оздоблення та фурнітуру, клейові зєднання, каркаси.

 

Шаблони та викройка для іграшок .

Викройка - деталі майбутнього виробу, виконані з паперу, кальки, тканини, шкіри або інших матеріалів. Найбільш часто слово «форма» використовується в швейному справі, а в інших галузях - «лекало» і «шаблон»

Слово вчителя.

Начебто, я багато матеріалів перерахувала, але, повірте, майже все у вас вже є. Ось вам і домашне завдання.  Погляньте навколо, пошукайте гарненько, попитайте маму й бабусю, і ви побачите, скільки різних матеріалів для роботи можна знайти у вашій домівці. Це всякі клаптики — залишки тканин і хутра — та старі речі: непотрібна зимова шапка, комір від потертого маминого пальта.

.6.3. Інструменти  для  шиття м’якої іграшки.

Перш ніж взятися до діла, поговоримо про те, які інструменти потрібні вам під час роботи над м'якою іграшкою. Їх не­багато, і всі вони вам добре відомі.

Це но­жиці, нитки, голки і шпильки, клей бажано ПВА  чи силіконовий— він добре клеїть і тканину, і хутро, і шкіру, а висихаючи, не лишає плям. До того ж його легко змити з рук та зі столу.

А тепер пригадайте:

  • Як мають виглядати якісні голки та булавки? (гострі, рівні, неіржаві).
  • Де можна зберігати голки та шпильки? (в гольниці, в подушечці для голок, на магніті; категорично забороняється у маленьких мяких іграшках).
  • Як правильно зберігати ножиці під час роботи? (із зімкнутими лезами, кільцяси до себе, справа (зліва для шульги) на відстані від краю стола, щоб випадково не впали).
  • Як правильно передавати ножиці? Продемонструйте. (кільцями вперед, тримаючи пальцями  за зімкнуті леза).
  • Як відміряти оптимальну довжину нитки для ручного шиття? Продемонструйте. (Тримаючи двома пальцями за кінчик, обвести нитку кругом ліктя знову до пальців).

7. Практична робота.

Пошиття валентинки (сердечка) швом «петельний».

Матеріали та інструменти:   шаблон сердечка, тканина ( або розкроєні деталі валентинки), синтепон, голка, шпильки, ножиці, нитки, інструкційна карта виконання шва «петельний», технологічна послідовність виготовлення сувеніра.

 

Вчитель зачитує технологічну послідовність виконання іграшки, демонструє та пояснює кожен етап. Окремо в групах учнів вчитель демонструє виконання шва «петельний».

Учні виконують роботу, дотримуючись рекомендацій.

Вчитель контролює правильність виконання роботи та дотримання правил безпеки праці. При потребі проводиться повторний інструктаж.   Відзначає учнів, які самостійно та якісно виконали роботу.

8. Підсумки практичної роботи.

Оглянути виконані учнями валентинки, відмітити якісні роботи; виявити можливі недоліки, проаналізувати та намітити шляхи усунення недоліків.

9. Підсумки уроку.

Фронтальна бесіда.

  • Які бувають іграшки за призначенням?
  • Який матеріал ви будете добирати вдома для пошиття іграшки?
  • Як потрібно підготувати тканину, бувшу у вжитку, для повторного використання?
  • Чи сподобалось вам виготовляти валентинки? Які складнощі виникли у роботі? Чому виникли утруднення і як їх уникнути в подальшій роботі?
  • Оцінювання учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Добрати матеріали  для виготовлення плоскої іграшки – ведмедика, зайчика, котика . Підготувати тканину для використання. Підготувати голку, шпильки та нитки в колір тканини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Прибирання робочого місця.

Додаток №1.

Технологічна послідовність виготовлення сердечка-валентинки.

№ з/п

Послідовність виконання іграшки.

Схема виконання іграшки.

Розкроювання деталей іграшки.

1

Огляньте тканину, визначте лицьовий та виворітний боки, напрямок малюнку чи ворсу, наявність дефектів, напрямок нитки основи.

 М'яка плоска іграшка

2

Складіть тканину вдвоє лицьовим боком всередину, виворітним назовні.

3

Прикладіть до тканини шаблон, враховуючи напрямок малюнка, ворсу, ниток основи та приколіть шпильками. Обведіть шаблон по контуру олівцем.

4

Відколіть шаблон, сколіть обидва шари тканини шпильками.

 М'яка плоска іграшка 2

5

Акуратно виріжте обидві деталі по наміченій лінії.

Пошиття іграшки.

6

Складіть деталі лицьовим боком назовні, виворітним всередину, суміщаючи зрізи. Сколіть деталі шпильками поперек шва.

М'яка плоска іграшка 3

7

Зметайте обидві деталі по контуру швом «уперед голку». По ходу шва видаляйте шпильки.

8

Коли залишиться незметаним відрізок шва довжиною  2-3 см, нещільно наповніть іграшку синтепоном для надання об’єму та продовжіть виконання шва.

9

Виконайте по контуру шов «петельний» нитками в колір тканини.

 М'яка плоска іграшка 4

10

Видаліть нитки наметування.

11

Виконайте оздоблення іграшки за власною розробкою.

Додаток 2

Ручні шви, що використовуються для  пошиття м’якої іграшки.

Назва шва та умови його виконання

Прийоми виконання шва

Схема виконання шва

Шов «уперед голку» (зметувальний). Це найпростіший, але разом з тим найпотрібніший із швів. Роботу над кожною, без ви­нятку, іграшкою ви починатимете саме з нього. Якщо шити іграшку, попередньо її не зметавши, деталі можуть зсунутися, і ро­бота буде зіпсована: іграшка вийде косо­- бока, неохайна.

Виконують шов «упередголку» так.Дві деталі іграшки складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх великими стібками справа наліво.

М'яка плоска іграшка 5

Шов «назад голку». Цим швом шиють іграшки з сипких, тонких тканин: ситцю, байки, трикотажу, вельвету, оксамиту, шта­пелю тощо. Кроїти з таких тканин вироби треба з припуском на шов (0,5—0,7 см).

Виконують шов «назад голку»таким чином: голка весь час ніби повертається назад, у те місце, звідки виходить нитка. На вигляд цей шов нагадує машину строчку.

М'яка плоска іграшка 6

Шов «через край». Ним найкраще шити іграшки з хутра — як штучного, так і нату­-рального.

Його виконують так: встром­ляють вістря голки в тканину зісподу і ви­водять її на себе. Голка начебто весь час описує коло і  рухається справа наліво, а нитка міцно обхоплює край деталей.

 М'яка плоска іграшка 7

Ну, а якщо ви робите іграшку з товсто (пальтової) тканини чи фетру і вивернуи її неможливо, вам доведеться удатися ще до одного шва. Називається він «петельний». Ним шиють по лицьовому боку виробу.  Крім того, цим швом можна прикрасити, оздобити іграшку. В такому випадку слідбрати товсті яскраві нитки.

 «Петельний» шов виконується справа наліво.На відстані 3-4 мм від зрізів деталей вколіть голку на себе, кінчик голки обведіть ниткою та затягніть петлю..Кожен  наступний стібок виконуйте так само на відстані 3 мм від попереднього.  Стібки розташовуйте та затягуйте рівномірно. Наприкінці  шва виконайте вузлик – 2-3 рази обведіть голку ниткою та затягніть петлю.

М'яка плоска іграшка 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 2. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки

Февраль 26th, 2012

Тема уроку. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки.

Планування роботи.

Організація робочого місця.

Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги.

Мета уроку.

Ознайомити учнів з технологією виготовлення плоскої м’якої іграшки. Вдосконалювати практичні навички учнів.

Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів.

Виховувати любов до праці.

Методичне забезпечення.

Інструкційні карти, шаблони іграшки, фотомайстерклас.

Обладнання. Ножиці, шпильки, голка, нитки, тканина. Мультимедійне обладнання.

Основні поняття. Лекало, деталь.

Тип уроку. Практична робота.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку

2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда (фронтально)

  1. Яку тканину обрали учні для роботи?
  2. Які чинники вибору?

Оглянути тканину, принесену учнями, проаналізувати добір, надати рекомендації щодо взаємообміну.

3. Мотивація навчальної діяльності

Виготовлення будь якого виробу складається з двох етапів – виготовлення деталей та монтаж виробу. Від якості деталей залежить якість готового виробу. Неточності, допущені під час розкрою з недбалості чи браку знань часто неможливо виправити в подальшій роботі.  На цьому уроці ви навчитесь самостійно і якісно розкроювати деталі іграшки.

4. Повідомлення теми уроку.

5.  Постановка завдань перед учнями.

Учні поинні виготовляти нескладну іграшку;

організовувати робоче місце;

дотримуватися правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог;

Учні повинні вміти: розкроїти нескладний виріб, зметати деталі.

6. Вивчення нового матеріалу.

6.1.Розкроювання виробу.

Пригадайте відомі вам правила розкроювання виробів.

  • Оглянути  тканину на наявність дефектів, Визначити напрямок малюнку, напрямок ворсу, напрямок нитки основи (як саме?)
  • Розкроювати парні деталі краще у подвійній розкладці тканини, але у випадку невеликих та окремих шматочків тканини всі деталі доведеться розкроювати в одинарній розкладці. Не забувайте для парних деталей перевернути лекало (заздалегідь пронумеруйте його сторони )
  • Деталі з хутра, пальтової тканини, мілкі деталі, що не вивертаються, а зшиваються з лицьового боку, викроюємо без припусків на шви.
  • Деталі з сипкої, тонкої тканини викроюємо з припусками 0,5-1 см.
  • Спочатку розкладаємо і обкрейдовуємо великі деталі іграшки, потім малі. Обов’язково перевіряємо наявність всіх основних та декоративних деталей. У випадку нестачі матеріалу перевагу віддаємо основним деталям.
  • Вирізайте деталі виробу гострими ножицями з дотриманням правил безпеки праці. Врахуйте особливості роботи з хутром.

6.2. Планування роботи пошиття іграшки.

1. Перевірити наявність всіх деталей крою. Складіть їх у окремий пакет, виймайте тільки для роботи.

2. Оформіть обличчя ( мордочку) іграшки.

3. Зметайте основні деталі іграшки.

Шов «уперед голку» (зметувальний). Це найпростіший, але разом з тим найпотрібніший із швів. Роботу над кожною, без ви­нятку, іграшкою ви починатимете саме з нього. Якщо шити іграшку, попередньо її не зметавши, деталі можуть зміститися і робота буде зіпсована: іграшка вийде косо­бокою, неохайною. Виконують шов «уперед голку» так. Дві деталі іграшки складають лицем до лиця і, відступивши 0,5 см від краю, прошивають їх невеликими стібками справа наліво.

Урок 2. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки 2

4. Зшийте деталі іграшки ручним швом «петельний, крайовий  (хутро, шкіра), чи машинною строчкою (тканина).

5. Виверніть та виправте іграшку, наповніть синтепоном, зшийте залишений для вивертання отвір.

6. Оздобіть іграшку за власною розробкою.

7. Практична робота.

Практична робота №1.

Розкроювання деталей іграшки.

Практична робота №2.

Зметування деталей іграшки.

Роботи виконуються за інструкційними картами та фотомайстер- класом, що демонструється на мультимедійній дошці.

Учитель контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпеки праці, надає консультацію та практичну допомогу, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів.

8. Підсумки практичної роботи.

Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні робот; виявити можливі недоліки, проаналізувати та намітити шляхи усунення недоліків.

9. Підсумки уроку.

Бесіда (фронтально)

  1. Чи отримали ви на уроці очікуваний результат?
  2. Що нового ви узнали на уроці?
  3. Чому навчилися?

Оцінювання учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Закінчити зметування іграшки.

Добрати нитки для зшивання постійним швом.

11. Прибирання робочого місця.

Додатки до уроку.

Додаток №3

Лекало  плоскої іграшки :

  • Ведмедик.
  • Зайчик
  • Котик

Урок 2. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки Ведмедик

Урок 2. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки Зайчик

Урок 2. Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки Котик

 

 

Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки

ЗАНЯТТЯ № 3

Тема уроку.

Технологія  виготовлення  плоскої  м’якої іграшки

Мета уроку. Вдосконалювати навички учнів у виконанні ручних швів. Розвивати творче мислення, естетичні нахили учнів. Виховувати любов до праці.

Методичне забезпечення. Зразки та фото виробів, інструкційні карти швів зі зразками виконання, технологічна послідовність пошиття іграшки, фотомайстер клас виконання іграшки.

Обладнання. Голки, шпильки, ножиці, швейні нитки, фурнітура; мультимедійне обладнання.

Основні поняття. Технологічна послідовність, інструкційна карта

Тип уроку. Практична робота.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

Завдання 1.

Повторення правил безпеки праці, гра «Хрестики-нулики»

Правила гри:  в майстерні пошите з ворсової тканини типове ігрове поле , на кожній з 9-ти карточок  з одного боку запитання з безпеки праці, з іншого – номери від 1 до 9. Карточки закріпляються на ігровому полі цифрами уверх. Учні розподіляються на 2 команди , по черзі обирають потрібну цифру, відповідають на запитання карточки. У разі правильної  відповіді клітинка ігрового поля закривається відповідно знаком Х чи О, якщо відповідь невірна, карточка з запитанням повертається на місце і може бути вибрана ще раз. Виграє команда, яка першою закриє своїми знаками лінію. Невідкриті під час гри запитання опрацьовуються фронтально.

Команда-переможець отримає призовий бонус – додатковий бал при оцінюванні роботи на уроці.

Завдання 2.

Які шви ви застосовували у ручних роботах? Їх призначення.

Відповідь оформіть у вигляді схеми.

Ручні шви

Постійного призначення

Тимчасові

Назад голку

Через край

Петельний

Уперед голку

Зшивання деталей виробу

Обметування зрізів

Обметування зрізів, зшивання деталей з хутра

Зметування деталей виробу

3. Мотивація навчальної діяльності.

Деталі іграшки зметані – це тимчасове з’єднання. Потрібно продовжити роботу, щоб виконати іграшку вчасно.

4. Повідомлення теми уроку.

Подальше виготовлення м’якої іграшки полягає у зшиванні деталей постійними швами, наповнення синтепоном та формуванні іграшки.

5.  Постановка завдань перед учнями.

Учень виготовляє нескладну іграшку;

організовує робоче місце; дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги;

6. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель демонструє учням фотомайстер клас виготовлення м’якої іграшки, коментує фотографії, пояснює необхідні дії.

В ході обговорення слайдів учні з’ясовують послідовність дій, вчитель контролює рівень розуміння учнями  нового матеріалу.

7.  Практична робота.

Зшивання деталей іграшки постійними швами.

 Формування об’єму іграшки.

Практична робота виконується за інструкційною картою.

Вчитель надає учням необхідну практичну допомогу, консультацію, контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпечної праці, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів на уроці.

8. Підсумки практичної роботи.

У ході фронтальної бесіди з’ясувати питання:

  1. Чи отримали учні очікуваний результат?
  2. В чому причини  можливих недоліків у роботі?
  3. Як їх усунути та уникнути в подальшому?

Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні роботи та самостійне і правильне виконання роботи учнями.

9. Підсумки уроку.

Обговорення (фронтально)

  1. Чи потрібно дотримуватись технологічної послідовності виготовлення іграшки? Обґрунтуйте свою думку.
  2. Що нового узнали учні на уроці?
  3. Чому навчилися?

Оцінювання учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Добрати фурнітуру та оздоблювальні матеріали для остаточного оформлення іграшки.

11. Прибирання робочого місця.

Шаблон  гри «Хрестики-нулики».

Шаблон  гри Хрестики-нулики

Додатки до уроку.

Додаток № 4.  Завдання гри «Хрестики-нулики»

Які вимоги до якісної голки, шпильок?

Як правильно зберігати голки та шпильки?

Як правильно зберігати ножиці під час роботи?

Як передавати ножиці при потребі?

Як правильно організувати робоче місце?

Як правильно розташувати освітлення робочого місця?

Яка відстань від роботи до очей?

Які вправи для зняття втоми очей ви знаєте?

Які вправи для зняття втоми рук і спини ви знаєте?

Додаток №5

Послідовність пошиття плоскої іграшки.

№з/п

Назва дії

Умови виконання

Зображення

1

Складіть дві деталі лицьовим боком всередину, виворітним назовні. Порівняйте зрізи та заколіть шпильками.

Шпильки заколюйте через обидва шари тканини, поперек шва.

 Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки 2

2

Зметайте деталі, залишаючи незашитим отвір для вивертання виробу. Отвір залишайте у непомітному місці іграшки. Вийміть  з виробу шпильки.

Шов «уперед голку», тимчасове з’єднання.

 Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки 3

3

Зшийте  деталі, залишаючи незашитим отвір для вивертання виробу.

Шов «назад голку», постійне з’єднання.

4

Видаліть нитки  наметування.

 

 

5

Виверніть виріб на лицьовий бік, ретельно виправляючи всі частини  іграшки.

 

 Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки 4

6

Наповніть тулуб іграшки синтепоном, починаючи з вушок, лапок.

 

7

Акуратно зашийте залишений отвір.

Шов «через край», постійне з’єднання.

 Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки 5

8

Оформіть мордочку тваринки

Пришийте ґудзики чи вишийте  очі та носик. Постійні шви.

9

Вдягніть іграшку, доповніть образ аксесуарами.

 

 Урок 3. Технологія виготовлення плоскої м’якої іграшки 6

10

Почистіть виріб від ниток наметування, позначок крейдою, розправте хутро у місці швів.

 

 

 

 

Урок 4. Оздоблення іграшки

ЗАНЯТТЯ № 4

Тема уроку.

Оздоблення іграшки.

Вимоги до якості іграшки

Мета уроку.

Навчальна: ознайомити учнів з матеріалами для оздоблення

іграшки,формувати уявлення про якість виробу; навчити добирати матеріал

та виконувати оздоблення іграшки.

Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, естетичні нахили учнів, сприяти розвитку, збагаченню мови, уваги, пам’яті, оволодіння основними логічними операціями.

Виховна: виховувати в учнів працелюбність, почуття взаємодопомоги.

Методичне забезпечення.

Зразки та фото виробів, інструкційні карти швів зі зразками виконання, технологічна послідовність пошиття іграшки, фотомайстер клас виконання іграшки.

Обладнання.

Голки, шпильки, ножиці, швейні нитки, фурнітура; мультимедійне обладнання.

Основні поняття. Фурнітура, оздоблення, вимоги до виробу.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку.

1. Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

2. Актуалізація опорних знань.

Метод «Світлофор» - на дошці вчитель з допомогою учнів складає асоціативну схему  «Технологічна  послідовність виконання іграшки».

Якщо учень вже виконав названу дію – піднімає зелений сигнал світлофора, якщо не виконав – червоний сигнал.

За сигналами вчитель оцінює ступінь виконання класом практичних завдань, коректує завдання практичної роботи для окремих  груп учнів.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Майже всі зшили свої іграшки. Вони вже неповторні, бо кожна дівчинка обрала особливий матеріал для роботи, має власний «почерк» виконання швів, тощо. Але з допомогою стрічок, мережива, декоративних ґудзиків, ланцюжків та інших дрібничок можна підкреслити індивідуальність кожної іграшки, створити певний образ. Також з’ясуємо, якою має бути безпечна іграшка.

4. Повідомлення теми уроку.

5.  Постановка завдань перед учнями.

Учень добирає матеріали,  інструменти для оздоблення іграшки;

виконує оздоблення;

характеризує  вимоги до іграшки.

6. Вивчення нового матеріалу.

6.1. Іграшка, яку ви пошили, вже має своє призначення – у подарунок молодшій сестричці чи папі у машину, а може на поличку у власній кімнаті. В залежності від призначення іграшки акценти до вимог якості дещо зміщуються.

Вимоги до якості іграшки

Екологічні

Гігієнічні

Естетичні

Функціональні

Технологічні

Економічні

Використання екологічно безпечних матеріалів та барвників

Низька пилоєм-ність легка у догляді – прання, чищення

Відповід-ність естетичним нормам, уподобан-ням

Міцність швів, кріплень, надійність конструкції, довговічність

Простота виготовлення

Доступна ціна матеріалів,

Іграшки, призначенні для гри дітей, повинні бути екологічно безпечними, мало забруднюватись та легко  відмиватись, всі кріплення іграшки повинні бути надійними та сама іграшка – приваблива.  Батьків цікавить також  вартість іграшки, а виробників – технологічність.

6.2. Навіть пошиті за однією викрійкою вироби можна урізноманітнити, надати їм індивідуальності за допомогою оздоблення – визначити стать іграшки, професійну приналежність, характер, тощо.

Для цього використаємо фурнітуру -  стрічки, мереживо, декоративні ґудзики, ланцюжки та інші дрібнички. (під час пояснення продемонструвати учням фотографії та іграшки)

7. Практична робота.

Оздоблення м’якої іграшки.

Виконується за інструкційною картою та фотомайстеркласом.

  1. Учні визначають образ іграшки, обговорюють, коректують при потребі.
  2. Учні добирають оздоблення для створення визначеного образу, обмінюються фурнітурою при потребі.
  3. Учні обирають спосіб нашивання фурнітури, ручні стібки та строчки, виконують оздоблення іграшки.

Вчитель надає учням необхідну практичну допомогу, консультацію, контролює правильність виконання роботи та дотримання учнями правил безпечної праці, збирає інформацію для оцінювання роботи учнів на уроці.

8. Підсумки практичної роботи.

У ході фронтальної бесіди з’ясувати питання:

  • Чи отримали учні очікуваний результат?
  • В чому причини  можливих недоліків у роботі?
  • Як їх усунути та уникнути в подальшому

Оглянути об’єкти праці, відмітити якісні роботи, та самостійне і правильне виконання роботи учнями.

9. Підсумки уроку.

Що нового узнали учні на уроці?

Чому навчилися?

Оцінювання учнів на уроці.

10. Домашнє завдання.

Підготувати роботи до презентації.

Продумати презентацію – рольову сценку, віршик, коротку розповідь.

11. Прибирання робочого місця.

Додатки до уроку.

Додаток №6.

Схема «Послідовність виготовлення іграшки».

Конструкторський

етап

М’яка

 іграшка

Технологічний етап

1.Розкроювання

2.Пошиття

Ескізний малюнок

 

Зметування(тимчасове з’єднання)

Лекала

Пошиття(постійне з’єднання)

Оздоблення(постійне з’єднання)

Кінцеваобробка

А ось які результати у нас вийшли!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
21 лютого
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку