ДНЗ «Подільський центр ПТО »
Відділення промисловості та ІТК
План – конспект
уроку виробничого навчання
на тему:
« Виконання з’єднувальних швів»
Виконала:
Маліновська Н.В.,
майстер в\н
м. Кам’янець – Подільський
2020р
План-конспект уроку виробничого навчання
Група: 210.
Курс: перший.
Тема програми: Виконання машинних швів.
Тема уроку: Виконання з’єднувальних швів (накладні, білизняні)
Мета уроку:
навчальна: навчити учнів виконувати з’єднувальні шви різних видів; опанувати навичками ручних, машинних і прасувальних операцій з дотриманням технологічних вимог, навчити розпізнавати та попереджати можливі дефекти, вказати на способи їх усунення;
розвиваюча: розвивати художньо - професійне мислення, заохочувати прояв творчого підходу до виконання завдання; розвивати увагу в спостереженні за виконанням трудових прийомів і операцій;
виховна: виховувати свідому дисципліну, самоконтроль , вміння користуватися власними знаннями та досвідом, дружні відносини в колективі, взаємодопомогу, увагу та пам’ять.
Тип уроку: урок формування первинних умінь.
Вид уроку: урок по вивченню виробничих операцій
Матеріально-технічне і дидактичне забезпечення уроку: персональний комп'ютер, швейне обладнання, інструменти, зразки з’єднувальних швів, вироби на манекені, роздатковий матеріал, картки-завдання, мультимедійна презентація, хмарні завдання.
Міжпредметні зв’язки: матеріалознавство, технологія, охорона праці, конструювання.
Методи навчання: випереджувадьні домашні завдання, бесіда, демонстрація мультимедійних презентацій, роздатковий матеріал, особистий показ тощо.
Список основної і додаткової літератури:
1.ЧижиковаЛ.П. Кружок конструирования и моделирования одежды.-М.: Просвещение,1990.-143с.
2.Н.В.Батраченко, В.П.Головінов, Н.М.Каменєва 2000р., «Вікторія»
Київ. «Технологія виготовлення жіночого одягу»
3.Мережа інтернет.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Привітання з учнями.
Майстер виробничого навчання
- Доброго ранку! Приємно, що до проведення уроку підготувалися.
2. Перевірка відсутніх на уроці учнів.
Майстер виробничого навчання
- Хто черговий? Назвіть, будь-ласка, відсутніх на уроці.
3. Перевірка зовнішнього вигляду учнів, готовність робочих місць до початку уроку.
ІІ. Вступний інструктаж
1.Актуалізація знань
На дошці записана тема уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Майстер виробничого навчання
Слайд2
Нещодавно ви оволоділи знаннями та вміннями з виконання ручних стібків та строчок, навчилися правильно заправляти швейну машинку, виконали свої перші строчки в умовах майстерні. Для вас, учнів, це як перші кроки у світ професії «кравець». На попередньому уроці ми розпочали вивчати з’єднувальні шви. На цьому уроці ми продовжуємо вивчати ще дві групи з’єднувальних швів, а саме накладні та білизняні. Нашим завданням буде навчитися вірно і якісно виконувати накладні та білизняні шви.
Для того, щоб наш урок був цікавим, інформаційно наповненим, незвичним вам доведеться гарно попрацювати, бути активними!
Отже, підготуйте зошити і ручки, запишіть тему у зошит.
Ми продовжуємо вивчати велику тему «Виконання машинних швів», а тема сьогоднішнього уроку: «Виконання з’єднувальних швів. Накладні та білизняні шви.»
Слайд3
Ми розглянемо різні види з’єднувальних швів, навчимося розпізнавати та попереджати можливі дефекти при виконанні цієї групи швів.
Майстер виробничого навчання
Оцінювання відповідей буде здійснюватися за допомогою балів. Оцінка за виконання практичного завдання і додані бали за теоретичні відповіді складуть оцінку за урок.
Для початку пропоную створити дві команди. Кожна команда матиме своїх « Лідерів»
2. Повторення вивченого.
Квест-гра
Завдання перше
Слайд 5
Команди отримують комплекти швів. Завданням команд буде знайти назву шва, що написана на «бейджику» і прикріпити її до відповідного зразка.Учасник з команди має записати ширину кожного шва у табличку, яка додається.
Дати відповідь на питання:
Завдання друге
На манекені є зразки одягу. Знайти у ньому зшивні та настрочні шви та дати назву.
Завдання третє
Розгадати кросворд «Інструменти»
Слайд 4
1. Лінива кравчиня, якщо довга ….. .
2. Із цього цеберка не можна води напитись.
3. Два кільця, два кінці – посередині ґвіздок.
4. Гостра, довга, одновуха – усім кравчиням помічниця.
5. Іде пароплав, то назад, то вперед, а за ним тільки гладь – ні хвильки не видать. ( Додаток 1)
Майстер виробничого навчання
Ви добре впорались з завданнями, були активними і довели, що знання з обраної професії ви маєте непогані. Але завжди ви маєте пам’ятати і про безпеку власного життя під час виконання виробничих завдань.
Завдання четверте
Слайд 6
Лідер команди задає питання лідеру з протилежної команди щодо знань інструкції з охорони праці під час виконання ручних та машинних
робіт. Інші уважно слухають відповідь і можуть допомагати своєму лідеру відповідати.
Майстер виробничого навчання
Отже, ви пройшли різні завдання в ігровій формі та відновили теоретичні і практичні знання з вивчених тем та правила з охорони праці під час виконання ручних і машинних робіт.
3. Викладення нового матеріалу
Майстер виробничого навчання
З’єднувальні шви. Сама назва цієї групи швів говорить, що використовуються ці шви для з’єднання деталей. Як ми повторили з вами, на попередньому уроці ви практично опанували зшивні та настрочні шви. Сьогодні на уроці ми практично навчимося виконувати накладні та білизняні шви. У підсумку ми складемо класифікацію з’єднувальних швів.
Отже, накладні шви поділяються на три групи:
Білизняні шви в свою чергу поділяються на :
Сама назва –білизняні шви – говорить про те , що ці шви використовуються при пошитті постільної білизни, натільної білизни та робочої форми.
Майстер виробничого навчання
Слайд 7
Накладний шов з закритим зрізом призначений для з’єднання деталей усередині виробу( пришивання кокеток, планок). Складіть деталі лицьовими сторонами всередину, урівнюючи зрізи. Зметати деталі відступаючи від зрізів відстань рівну припуску на шви плюс ширина оздоблювальної строчки. Наприклад, 1,7 см. при ширині оздоблювальної строчки 0, 7см. чи 2, 5 при ширині оздоблювальної строчки 1,5 см.
Накладний шов з двома закритими зрізами здебільшого використовують при обробці поясів, бретелей, інших мілких деталей. Для виконання цього шва необхідно одну деталь. Запрасовують або підгинають краї деталі на виворотній бік на 0,5-0,7 см. Перегинають навпіл, урівнюючи запрасовані краї, та прокладають строчку на відстані 0,1-0,2 см. від них.
Накладний шов з відкритими зрізами є одним з найпростіших у виконанні. Для виконання цього шва необхідно накласти край однієї деталі на іншу. З’єднати деталі машинною строчкою на однаковій відстані від зрізів. Величина заходу однієї деталі на іншу 0,6-1 см. , відстань між строчками 0,3-0,5 см. від зрізів. Найчастіше використовується для з’єднання деталей прокладних матеріалів коміра, бортових накладок, деталей виробів з несипучих тканин (сучасна мода).
Майстер виробничого навчання
А тепер розглянемо групу білизняних швів.
Слайд 8.
Подвійний шов виконується в два прийоми і призначений для зшивання підкладки кишень, з’єднання деталей у виробах без підкладки, найчастіше при виготовленні постільної білизни.
Скласти дві деталі виворотніми сторонами всередину, вирівнюючи зрізи. Зшити деталі шириною шва 0, 4-0,5 см. від зрізів. Вивернути зшиті деталі на виворітну сторону виправляючи шов. Виконати другу строчку, відступаючи 0,5-0,7 см. від краю деталі.
Запошивний шов застосовується при виготовленні білизни, спецодягу, костюмів без підкладки. У запошивному шві зрізи розташовані всередені припуску на шви і закріплені за два прийоми машинною строчкою.
Дві деталі скласти лицьовими сторонами всередину, випускаючи зріз нижньої деталі на 0, 9 см. Зшити деталі, відступивши 0,7 см. від зрізу верхньої деталі. Обгорнути верхній припуск нижнім і закріпити строчкою на 0, 2 см. від підігнутого краю.
Виконується на універсальній машині з подвійною голкою. Але якщо немає такої голки, то виконується в два прийоми . Застосовується цей шов при пошитті білизни, спецодягу, виробів з джинсової тканини.
Зріз однієї деталі запрасувати на виворотну сторону на 0,9-1,2 см. Зріз другої на таку ж відстань на лицеву сторону. Вкласти зріз однієї деталі в іншу та прокласти строчки на 0, 2 см. від підігнутих країв.
Слідкуємо щоб відстань між строчками була однаковою.
4. Особистий показ.
Керуючись своїм досвідом майстра виробничого навчання, найбільшу складність при виконанні з’єднувальних швів, які ми вивчаємо сьогодні мають запошивний та подвійний, що відносяться до групи білизняних.
Слайд 9.
Майстер виробничого навчання
Ви отримали знання з теми «Виконання з’єднувальних швів», тож давайте перевіримо як ви зрозуміли вивчене.
5. Закріплення вивченого матеріалу
Майстер виробничого навчання
Отже, ми з вами підсумували і повторили вивчений матеріал і склали кваліфікацію з’єднувальних швів. Для тих, хто має бажання перевірити свої знання самостійно раджу пройти хмарні завдання з теми «Виконання з’єднувальних швів»
( використання хмарних завдань блог Маліновської Н. В. )
ІІІ. Поточний інструктаж
1.Видача завдань для самостійної роботи учнів та пояснення порядку їх виконання ( виконання з’єднувальних швів :накладних та білизняних) 2.Самостійна робота учнів
3.Майстер виробничого навчання здійснює обходи робочих місць учнів з метою:
-перевірки правильної організації робочого місця і своєчасним початком роботи;
- перевірки дотримання учнями правил з охорони праці;
- перевірки раціонального використання робочого часу;
- перевірки правильності виконання прийомів робіт і дотримання ТУ виконання технологічних операцій;
- корекції вмінь учнів на робочих місцях
- проведення додаткового інструктування невстигаючих учнів
- перевірки прибраності робочих місць по завершенню роботи
ІV. Заключний інструктаж:
З’ясування рівня засвоєння нового матеріалу учнями.
- Аналіз виконаних учнями робіт.
- Аналіз якості виконаних робіт.
- Демонстрація кращих робіт.
- Розбір типових помилок, недоліків, шляхи їх попередження та способи усунення.
- Аналіз дотримання правил з охорони праці та раціонального використання робочого часу.
- Оцінювання роботи учнів за заняття, а саме: усні відповіді, домашнє завдання (доповіді учнів), активність на уроці.
Підбиття підсумків поточного інструктажу
Майстер виробничого навчання
Сьогодні на уроці ми практично навчилися виконувати з’єднувальні шви (накладні та білизняні), склали класифікацію з’єднувальних швів.
Повторили вивчений матеріал.
На практиці закріпили свої знання.
Домашнє завдання
Оскільки ще не всі досконало виконують з’єднувальні шви, мають дефекти та помилки, практично виконати з’єднувальні шви для підсумкової роботи з теми «Машинні шви». Під час виконання проявіть свій креатив та творче бачення. Всім хочу побажати успіхів та нехай уроки проведені в цій майстерні будуть для вас цікавими, інформативними і креативними. На все добре.
Прибирання робочих місць