РАНКОВА ЗУСТРІЧ
І. Привітання.
Доброго ранку Сонцю!
(руки піднімають угору, розводячи в сторони)
Доброго ранку Землі!
(руки опускають додолу, вклоняються)
Доброго ранку всім вам!
(руки розводять у сторони, усміхаються один одному)
Доброго ранку мені!
(руки кладуть на груди)
Доброго ранку, Україно!
(широко розводять руки, піднімаючи вгору).
Привітаємо один одного, передаючи квіточку і висловлюючи своє побажання.
Доброго ранку, діти. Я рада вас всіх сьогодні бачити веселими, радісними, щасливими.
-Дякуємо
-Доброго ранку, Андрію, Я радий ,що ти з нами
ІІ. Робота за календарем.
Який день сьогодні зустрічаємо?
Яку назву має місяць?
Чому він так називається?
Яка сьогодні погода?
ІІІ. Обмін інформацією.
З яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи?
Що цікавого ви бачили зранку?
Що ви нам хочете розповісти?
Послухайте віршик.(звучить вальс квітів)
А я весна! Прийшла вже в Україну,
Несу проміння сонечка у світ.
Теплом і квітами я радую людину,
Несу й дарую щедро — первоцвіт.
- Що дарує весна людям?
- Що таке первоцвіти?
- Чому їх так називають?
Які весняні квіти ви знаєте?
Що дарують квіти людям?
Весняні квіти мають різні яскраві кольори. Діти, у кого приколені до грудей червоні квіточки, поміняйтеся місцями з тим, хто стоїть поруч, тепер сині квіточки, жовті і т.д.
Тема сьогоднішнього дня «Які квіти прокидаються першими. Першоцвіти.»
Я бажаю … … гарного настрою, позитивних емоцій, веселих усмішок.
Навчання грамоти |
Природознавство |
Основи здоров’я |
Музичне мистецтво |
- виробляти навички свідомого читання; - розвивати вміння давати відповіді на питання. |
- збагатити знання учнів про весняні квіти, місце їх зростання, час цвітіння; - засвоїти назви весняних квітів; - розвивати вміння за певними ознаками визначати квіти; - виховувати бережливе ставлення до квітів. |
- поглибити знання учнів про лікарські рослини. |
- виховувати почуття прекрасного; - формувати естетичні смаки. |
Обладнання: малюнки весняних квітів, букети живих квітів, записи музики Чайковського “Вальс квітів”, “Весна”, музичний центр, роздатковий матеріал ,цеглинки лего.
Хідуроку
І. Організація учнів.
Діти сьогодні до нас на урок завітала весна.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
Ми сьогодні всі разом відправляємось в подорож до весняного лісу. (Музика, спів пташок)
У лісі чогось не вистачає. Чого саме? (З букв скласти слово КВІТИ).
Послухайте музику, уявіть себе у весняному лісі, на квітковій галявині.
ІІІ .Ознайомлення з новим матеріалом.
Які квіти ростуть на цій галявині ми дізнаємось, коли відгадаємо загадки. (Малюнки прикріплені до дошки)
І білий, наче сніг, я колір маю.
Хто я? Відгадайте!
(Підсніжник)
Наукова назва виду походить від двох грецьких слів, які в перекладі означають “молочно-квітковий”. Така назва зумовлена білим кольором його квіток”.
Я перша квіточка весни.
Я пролісковий цвіт.
Я пережив зимові сни
І знов з’явивсь на світ.
У мене очі голубі
Такі, як неба синь.
Росту між кленів, між дубів,
Люблю і сонце й тінь.
Зелені ручечки мої
Листочками зовуть.
Я полюбив ліси й лаї,
Живу я здавна тут.
І вірю: люблять всі мене,
Як весну золоту,
Бо знають, що зима мине,
Коли я розцвіту.
(Пролісок)
Весна: “У дубовому лісі навесні є два неба: одне над головою, а друге – під ногами. На земній кулі нараховується близько 90 видів квіток цього роду, деякі з них мають лікувальну силу.
Як припустить теплий дощик,
Я згорнусь в зелений кошик,
Подивись.
А коли година гожа,
Я на сонце в небі схожа.
Усміхнись.
Одцвіту я жовтим цвітом,
Одягну на себе літом
Капелюх!
Набіжить вітрець, повіє,
Капелюшок мій розвіє,
Наче пух.
Весна: “Ви всі здогадалися, це кульбаба. У листках кульбаби чимало вітамінів А, С, Е. З ніжних весняних листочків цієї рослини готують салати.
На стеблинці волохатій
6 пелюсток лілуватих.
Гарна квітка – навіть в сні
Усміхається весні.
Хто я?
(Сон-трава)
“Наукова назва походить від латинського слова, що в перекладі означає “приводити в рух”, або “дзвонити”. Квітки сон-трави, ніби дзвони, розхитуються при пориві вітру.
Існує легенда про мисливця, який побачив, як ведмідь лизав корінь сон-трави, після чого солодко заснув”.
Жовтим цвітом розцвітаю.
Називають – ключ весни.
Як я звуся? Ти скажи?(Первоцвіт, примула)
“Наукова назва походить від латинського слова, яке в перекладі означає “перший”.
Первоцвіт – лікарська рослина. Стародавні греки вірили, що вона лікує від усіх хвороб. Наприклад, відвар з цієї рослини добре лікує кашель.”
Її знайдеш в затінку лісовому,
На стеблі, як намистинки в ряд,
Духмяні квіточки висять.
Хто я?
(Конвалія)
“Є така українська легенда, ніби квітки конвалії виросли там, де плакала дівчина, не дочекавшись козака з походу. Конвалію іноді називають квіткою хворого серця.
Відвар квіток використовують при хворобі очей як примочку.
В середині гаряче серце пломеніє,
І довге листячко моє
Легенько вітер колихає.
Чудовий аромат квіток моїх
Усюди розцвітає.
Хто я, відгадайте?
(Нарцис)
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум’яний
І наче яблуко, рум’яний.
В саду я квітну навесні.
Скажи, яке ім’я мені?
(Тюльпан)
Юний ранок відгорнув.
І ця квітка на світанку
Пробудилася від сну.
(Фіалка)
IV.Руханка
Ось іде до нас весна
Все навколо ожива
Підсніжники прокидаються
Проліски посміхаються
Пташки прилітають
Діти вибігають
На луках стрибають.
Вчитель: “Існує народне повір’я, хто потопче ряст весною в лісі – цілий рік буде здоровим. Потопчемо ж і ми його.
Топчем, топчем ряст, ряст –
Він здоров’я дасть, дасть,
І ще будем топтати,
Щоб на той рік діждати.
V.Закріплення вивченого матеріалу
1.Робота в групах
Розшифруй назви квітів
Рколіспо
Дсніпінижк
Ярус
Нотасрав
наліяков
2.Гра «Знайди слово»
3.Гра «Знайди зайве слово»
Підсніжник, пролісок, троянда, ряст
Сон трава, тюльпан, конвалія, петунія
Мати й мачуха, першоцвіт,
4.Гра « Порахуй квіти»
У кошику весна принесла нам весняних квітів і хоче, щоб ви порахували скільки яких квітів принесла весна. Підходити до кошика витягуєте один вид квітів рахуєте і показуєте відповідну цифру.
V. Рефлексія.
1.Створення весняної галявини.
А ще матінка природа передала нам через весну чарівну скриньку і дала завдання. Дістати малюнок ,назвати квітку і почепити на весняну галявину.
_А чого ще не вистачає на галявині? (сонечка)
Навесні воно піднімається вище і його промені дають більше тепла.
Я дарую вам тепло
Щоб навколо все цвіло
Щоб гайочок зеленів
І пташиний спів дзвенів
Щоб сріблилася ріка
І росла травичка
Розвивалися сади
Наливалися плоди.
2.Крісло автора
-Які назви весняних квіти ви запам’ятали?
-Оцініть, яким був для вас сьогоднішній урок?(цеглинки лего)
Учитель:
Веселі й добрі ви, діти, серце у вас щире, а тому світ до вас добром обернеться, принесе вам щастя й радість.
Якщо людина добре серце має,
Вона іде у світ добро творить.
В її очах любов і ласка сяє,
Така людина сонечком горить!
Будьте і ви, як маленькі сонечка, творіть добро, садіть ліси, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю-матінку і вона вам відповість любов’ю і щедрістю та й будуть на нашій Землі мир і злагода.