Для повноцінної і кваліфікованої підготовки випускника – вступника до ЗНО, відпрацювання процедури проведення підсумкової державної атестації для одинадцятикласників, проводжу уроки пробного шкільного ЗНО.
Головна задача пробного ЗНОвідпрацювати схему проведення: школярам важливо пройти весь шляхздачі ЗНО; правильно заповнити бланки, щоб під час виконання завдань ЗНО не помилятися і не витрачатибагато часу. Це дає можливість побачити над чим потрібно попрацювати при підготовці учнів до ЗНО.
Назаренко Ольга Олександрівна, вчитель математики
КЗШ І – ІІІ ст. № 89, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
Предмет: Алгебра
11 клас
Тема: Пробне ЗНО учнів 11-А класу з алгебри
Мета: З'ясувати рівень засвоєння учнями основних понять курсу математики, перевірити рівень оволодіння вміннями,знаннями, навиками Державних стандартів, що сформувалися під час навчання, сприяти систематизації й узагальненню знань, стимулювати розвиток пізнавальної самостійності учнів, розвитку математичної інформаційної компетентності, ознайомити учнів з вимогами програми Зовнішнього НО з математики. Виховувати уважність, кмітливість, дисциплінованість, самокритичність. Формувати в учнів навички подолання стресових ситуацій, уміння налаштовуватися на позитив. Ознайомити з рецептами досягнення успіхів при складанні ЗНО.
Тип уроку: контроль знань і вмінь.
«Людина лише там чогось домагається,
де вона сама вірить в свої сили»
Л.Фейєрбах
Структура уроку 1.Організаційно- психологічна частина
2.Мотивація навчальної діяльності.
3.Перевірка знань фактичного матеріалу.
4.Домашнє завдання.
5.Самоаналіз уроку учнями.
6.Підсумок уроку.
Хід уроку
1.Організаційно- психологічна частина.
Доброго дня, учасники пробного незалежного оцінювання! Вітаю Вас на пробному тестуванні з алгебри.
Пробне тестування у вашій аудиторії проводить старший інструктор Назаренко Ольга Олександрівна та інструктор Голуб Кирило Володимирович.
Сьогодні ви складаєте пробне тестування з комп'ютерною підтримкою з алгебри. На виконання якого відведено 45 хвилин.
Піл час роботи з тестом просимо дотримуватися тиші та не заважати іншим учасникам.
2.Мотивація навчальної діяльності
Сьогоднішній урок я б хотіла почати зі слів Я.А. Коменського: «В особистій практиці сховані таємниці швидких і надійних успіхів».
Як досягти успіху? Це питання постає перед нами практично щодня. І як доречно буде вам винести зі школи не тільки багаж теоретичних знань та практичних умінь, а й деякі рецепти досягнення успіху.
Особливо важливо це для нас зараз - бо ми ведемо підготовку до ЗНО з математики. Тому я пропоную вам не тільки перевірити свої знання з алгебри, а й відповісти на запитання:
Що саме допоможе вам досягти успіху при складанні пробного ЗНО (відповіді учнів).
Перед вами на столах знаходяться рецепти з досягнення успіху. Ознайомтесь з ними.
Рецепти досягнення успіху
Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокоїтеся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звільнитеся від нервозності, і вся ваша енергія потім спрямується на складніші запитання.
Пропускайте! Треба навчитися пропускати складні або незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають ускладнення.
Читайте завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок у найлегших запитаннях.
Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Зазвичай завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити наступне. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося заважким). Думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.
Виключайте! Багато завдань можна швидше, вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато важче).
Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).
Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.
Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виборі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь одній, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте найбільш імовірний, на вашу думку, варіант.
Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.
Отже, сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші, у вас усе вийде. Зосередьтеся на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без поспіху, кілька разів.
Якщо ви повністю виконаєте ці рекомендації, то результати пробного ЗНО будуть значно кращими.
3.Перевірка знань фактичного матеріалу.
І так приступаємо до виконання 1-9 завдань, які мають по п'ять варіантів відповіді серед них лише один правильний (завдання занесено в комп'ютер). Виберіть правильну відповідь і позначте її. Не робіть інших позначок, тому що комп'ютерна програма реєструватиме їх за помилки. Кожне завдання оцінюватиметься в 4 бали.
Приступимо до виконання тестів від 10 до 16.
Занесемо відповіді до «Карти настрою»
у |
с |
м |
і |
ш |
к |
|
а |
Усмішка - це насамперед здоров'я «Хто здоровий, той сміється. Все йому в житті вдається»
(народна удрість)
На дошці вірш «Усмішка» (зачитується).
Всміхнутись не така й важка справа,
Ти лише спробуй – і усмішка, щира і ласкава,
Мов світло запалає серед ночі,
Засліпить радістю всім очі.
На посмішку твою віддячать інші люди,
Засяють радістю людські обличчя всюди.
Всміхатись - це божий дар людині,
Тому всміхаймося сусіду, другу і дитині
Хай кольоровим стане старий світ навколо,
Хай посміхається у відповідь нам доля.
Приступаємо до виконання другої частини тестування. Перед вами зошити тестування. Розв'яжіть завдання 17-19. Одержані відповіді запишіть у зошиті та занесіть до бланку відповіді А. Пам'ятайте що відповіді у бланку А необхідно записувати лише десятковими дробами.
Здаємо бланк відповіді «А».
Приступаємо до виконання частини 3.
Розв'язування завдань 20-22 повинні мати обґрунтування.
Запишіть послідовні логічні дії та пояснення, зробіть посилення.
4.Домашнє завдання.
Перед вами картка, на якій записане домашнє завдання.
Поставтесь з відповідальністю до виконання домашнього завдання, оскільки з виконанням кожного завдання ви наближаєтесь до досягнення мети - успішної здачі ЗНО.
5.Самоаналіз уроку учнями.
Український філософ і письменник Г.С. Сковорода писав «Найкраща помилка та, яку допускають під час навчання». Ці виявленні помилки допоможуть вам звернути увагу на матеріал, який виявився для вас складним, або вивчений недостатньо. Адже в сучасному житті показником успіху є не тільки кінцевий результат, а й процес його досягнення.
Зараз ми повертаємося до початку уроку до мети, яку ми з вами ставили перед собою.
На математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Увага! Розв'язання завдання 20-22 запишіть у бланку Б.
Ви продовжуєте працювати над завданнями ІІІ частини, а ми з інструктором порахуємо суму балів за виконання І і ІІ частини; додаючи бали за виконання з частини - це й буде оцінка за урок пробного тестування.
Результати І і II частини вчитель доводить до відома учнів.
Правильно виконанні завдання І частини 1-16 оцінюються 4 балами це -64 бали.
Правильно виконанні завдання ІІ частини з короткою відповіддю оцінюються 8 балами це -24 бали.
Правильно виконанні завдання з частини з розгорнутою відповіддю оцінюються від 0-12 балів, за кожний логічний крок його виконання. Для одержання 12 балів ви повинні набрати 124 бали.
Здати зошити для тестування.
На мою думку, мету уроку досягнено. Урок став вдалим пробним іспитом ваших знань та умінь.
Чи поєднуєте ви мою думку?
Що нового ви дізналися на уроці?
Які проблеми залишились ще не розв'язаними?
Якої допомоги потребуєте?
(Відповіді учнів).
6.Підсумок уроку.
Дуже добре. Думаю самоаналіз ще не раз стане вам у пригоді. Закінчивши урок хочу усміхнутися вам, подякувати за активну плідну роботу.
Бажаю вам успіху !!!
Звучить релаксаційна музика «Улыбнись», музика і слова Н.Шутя. (завдання І частини, зошити з завданнями II і III частин додаються).
Оцінювання завдань
Правильно виконане завдання І частини оцінюється - 4 балами.
Кожен правильно виконане завдання II частини -8 балами (відкрита форма з короткою відповіддю).
III частина складається з 3 завдань відкритою форми з розгорнутою відповіддю. Ці завдання вважаються виконаними правильно, якщо при розв'язанні наведено розгорнуті записи розв'язання з необхідними поясненнями і обґрунтуваннями кожного етапу.
Кожне завдання цієї частини оцінюється від 0 до 12 балів (12 балів кожного завдання розподіляються на кожний логічний крок його виконання). Таким чином найбільша сума балів:
16 х 4 + 3 х 8 + 3 х 12 = 124 балів
Як працювати з тестом
Зошит 1
ТЕСТ ІЗ МАТЕМАТИКИ
Час виконання - 180 хвилин
Тест складається з трьох частин, що містять 33 завдання різних форм. Відповіді на завдання Частини 1 та Частини 2 Ви маєте позначити в бланку А. Розв'язання завдань Частини 3 слід записати в бланку Б. Правила виконання подані перед завданнями кожної нової форми.
Інструкція щодо роботи в тестовому зошиті
Інструкція щодо заповнення бланків відповідей А і Б
Ознайомившись з інструкцією, перевірте якість друку зошита та кількість сторінок, їх має бути 20.
Бажаємо Вам успіху!
Частина I
1. Мотоцикліст прибув у пункт призначення через 2 год 15хв. Яку відстань
він подолав, якщо їхав зі швидкістю 120км/год?
A. 430 км Б. 150 км
B. 300 км Г. .270 км Д. Інша відповідь
2. Вкладник вніс до банку 5000 грн. під 8% річних. Скільки грошей буде на
його рахунку через рік?
A. 5800 грн. Б.5600 грн.
B. 5400 грн. Г.5300 грн. Д. Інша відповідь
3. В якій із наведених числових послідовностей перші три члени становлять
геометричну прогресію, а три останні арифметичну?
A. 2;4;8;14 Б.1;2;3;4
B. І;2;4;8 Г.2;4;8;12 Д. 3;6;12;24
4. Перетворіть періодичний десятковий дріб 5,(36) у звичайний.
А. 5 Б.5
В. Г. 5 Д. Інша відповідь
5. Яка тригонометрична функція не існує при х = πκ(κ- ціле число)?
А. y=sin х Б.y=cos х
В. y=tgx Г.y=ctgx Д.Жодна
6. Із 68 червоних троянд склали букети, розділивши квіти в букетах порівну. Скільки вийшло букетів?
A. 9
Б. 20
B. 34
Г. 17
Д. Не можна визначити
7. Серед учнів 12 хлопчиків, що становить 3/8 усіх учнів. Скільки дівчаток у цьому класі?
A.32
Б. 16
B.18
Г. 20
Д. Інша відповідь
8. Чому дорівнює cos&
А. Б.
В. Г. Д.
9. Знайти значення виразу √152+ √(-132)+(√3)2
А.5 Б.31
В. 37 Г. 32 Д.42
Частина І
10.Обчисліть: 4 + 4
A. 5- 2(р) Б. -5+2(т)
B. 3(у) Г. -3 (к) Д. Інша відповідь
11.У якому з наведених рівнянь сума коренів дорівнює 6, а добуток – 16?
A. х2-16=0 (у) Б. х2 -2х-24=0(к)
B. х2-6х-16=0 Г. х2+6х-16=0 Д. х2-6х+16=0
12.Знайдіть усі корені рівняння= 0
A. -15,15,х ≠ 0 (м) Б. 0(к)
B. -15;0;15/^у Г. 0;15(у) Д. Інша відповідь
13. Для яких визначений агсsin ?
A. -1≤х≤1(і) Б.-∞х +∞ (т)
B. 0≤х≤ -1 (п) Г. 0≤х≤1(к) Д. Визначити не можливо
14. Знайдіть множину розв’язків нерівності .
A. (с) Б. (т)
B.(ш) Г.(ф) Д. Інша відповідь
15. Укажіть геометричне зображення розв’язків нерівності |х|≤2
А. (а) Б. (б)
В. (к) Г. (т)
Д. Інша відповідь
16. На якому з наведених проміжків функція у=(√3)х більша за одиницю?
A. (0;+∞) (а) Б. (-∞;0) (п)
B. (-∞;+∞) (т) Г. (1;+∞) Д. Такого проміжку не існує.
Частина 2
Розв'яжіть завдання 17-19. Одержані Відповіді запишіть у зошиті та бланку А
17. Розв'язати рівняння :
Log7(х-2)-log7(х + 2) = 1 - log7(2х-7)
18. Обчислити:
19. Спростити вираз:
Частина 3
Розв'язання завдань 20 - 22 повинні мати обґрунтування. Запишіть послідовні логічні дії та пояснення, зробіть посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв'язання завдань рисунками, графіками, схемами, таблицями.
УВАГА! Розв’язання завдань 20 - 22 запишіть у бланку Б
20. Розв'язати систему рівнянь:
21. Спростити вираз:
22. Розв'язати рівняння:
Домашнє завдання
Анатолій Капіносов, Галина Білоусова, Галина Гап'юк, Лариса Кондратьєва, Сергій Мартинюк, Петро Ульшин.
Зовнішнє
Оцінювання
Математика
Навчальний посібник
Тернопіль
(Видавництво «Підручники і посібники»)
2017
Тема 6
Частина 1. 1-10 завдання
Частина 2. 22,24 завдання
Частина 3. 31 завдання