Розробка уроку : «Екстремуми функції. Необхідна і достатня умова екстремуму»\jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj\hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Розробка уроку вчителя математики, учителя – методиста, Калинівської ЗОШ 1-111 ступенів №3 Мороз Галина Миколаївна
Тема уроку: «Екстремуми функції. Необхідна і достатня умова екстремуму»
Мета уроку: Повторити і узагальнити знання учнів про застосування похідної до дослідження функцій.
Розвивати творчі здібності, уміння розраховувати свої сили і оцінювати свої можливості, вміння аналізувати, синтезувати, абстрагувати, узагальнювати, порівнювати тощо.
Виховувати розуміння значимості математики, як науки, у світі, сприяти вихованню культури математичного мовлення.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
1.Організаційно- психологічний етап. (1,5 хв.)
На дошці епіграф(слайд 1)
Перед вами цитата американського професора математики і учителя математики Пола Локхарда. Справді: математика це мистецтво, бо”математичне міркування є витвір мистецтва, поэма. Його мета — задовольнити. Красиве доведення покликане пояснювати, і пояснювати ясно, глибоко і елегантно. Добре написане, пророблене міркування повинно відчуватись холодними бризками і вести променем маяка — освіжати дух і просвіщати розум. Воно повинно чарувати”.
Сьогодні на уроці я бажаю вам, щоб ви були справжніми митцями, працювали творчо і цьому нам допоможе природа.
(Звучить музика) (слайди 3,4,5).
Уявіть , що ви зайшли на цю чудову осінню лісову поляну. Сонечко тільки встало з-за обрію і лагідно торкнулося верхівок дерев. Ви йдете по лісі і жадібно вдихаєте чудодійний запах сосни, ялини , тендітних берізок і кленів. А ось і велетень-дуб, на листі якого бринять кришталеві краплі ранкової роси.
Кілька крапель падають на ваше обличчя. Ви здригаєтесь. Краплі такі прохолодні, але такі приємні, вони надають вам сили , енергії , у вас чудовий настрій. Ви здатні працювати творчо і натхненно. Отже , до праці.
2. Перевірка домашнього завдання.( слайди 6,7)(5 хв.)
Представники кожної із трьох груп заздалегідь заготували на слайдах запис розвязування одного із домашніх рівнянь. Учні коментують свої розвязки, пояснюють, відповідають на запитання вчителя та своїх товаришів(слайд 5,6,7)
ІІ1.Актуалізація опорних знань.(слайди 8-20).(Прийом « Атака»)
1V.Закріплення і систематизація знань.(18 хв.)
На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо вивчати справді революційну тему, тому що відкриття похіної дало величезний поштовх не тільки для розвитку математики, але й для розвитку фізики, хімії, астрономії, тощо. Нагадаю , що вождями цієї математичної революції були …( учні нагадують і коротко розповідають ,як прийшли до поняття похідної І.Ньютон, Г.Лейбніц і Р.Декарт.) (слайд21,22)
Повторимо схему дослідження функції на екстремум.(слайд 23)
Колективне розв'язання. Розв’язування вправ : №12.18, ст.118, №2,№3( завдання ЗНО 2006).(слайди 24-28)
V. Самостійна робота.(5 хв.)
Після виконання самостійної роботи учні виконують взаємоперевірку, звіряючись зі слайдом 29.
V1. Підсумок уроку. (1,5 хв.) V11. Домашнє завдання.(0,5 хв.)
V11. Закінчення уроку.