Конспект уроку з алгебри для 9-го класу на тему " Способи подання даних "

Про матеріал

Урок на засвоєння нового матеріалу з розділу теми " Статистика" . Урок з використанням ІКТ, що дає можливість зацікавити учнів вивчати математику, застосовуючи комп'ютерні програми.

Перегляд файлу

 

УРОК  З АЛГЕБРИ

9 КЛАС

ТЕМА УРОКУ: Способи подання даних

Мета: формувати поняття: вибірка, види діаграм (гістограма,кругова

           діаграма,полігон), середнє значення, мода і медіана;

           розвивати увагу, навички роботи в групах, вміння аналізувати, робити

           висновки,формувати вміння логічно мислити, правильно і чітко висловлювати

           свої думки, стимулювати пізнавальну активність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: ноутбуки, роздатковий матеріал з інструкціями щодо виконання     

                         завдання в групах.

 

Епіграф: «Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити його самому»

                                                                                                                         Д. Пойа

Оформлення дошки:

На центральній частині дошки написана тема уроку і епіграф.

По краях дошки написані слова:

Вибірка

Варіанта

Частоти, відносна частота

Гістограма

Полігон

                                                    Мода

Центральні тенденції                Медіана

                                                    Середнє значення

    Напередодні проведення уроку клас ділиться на групи по 4-5 учнів:

  1.  «Лінгвісти» -  рахують кількість деяких букв у вірші Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати»,
  2.  «Дозвілля» - збирають дані в учнів гімназії про відвідування гуртків та секцій,
  3.  «Вчителі математики» - виписують оцінки учнів класу з  контрольної роботи з алгебри,
  4. «Взуттєвики» - збирають дані про розміри взуття учнів 9-ого  класу.

 Кожна група вибирає консультанта – сильніші учні класу.

Хід уроку:

     І. Організаційний момент.

«Статистика знає все», - стверджували Ільф і Петров у романі 12 стільців і продовжували: «Відомо, скільки якої їжі з’їдає за рік середній громадянин республіки… Відомо, скільки в країні мисливців,балерин, верстатів,велосипедів,пам’ятників, маяків і швейних машинок…»

     Цей іронічний опис дає досить точне уявлення про статистику – науку що вивчає, обробляє й аналізує кількісні дані про різноманітніші масові явища в житті.

    Економічна статистика вивчає зміну цін, попиту та пропозиції на товари, прогнозує зростання й падіння виробництва й споживання.

    Медична статистика вивчає ефективність різних ліків, ймовірність виникнення деякого захворювання залежно від віку, статі, шкідливих звичок та умов життя. 

    Демографічна статистика вивчає народжуваність,чисельність населення і його склад. Ще є статистика фінансова,біологічна, метеорологічна…

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Кожна група отримує розрізані папірці і складають означення понять

       (мода,медіана,середнє значення,частота). Учні зачитують отримані

       означення,згадують правила їх знаходження.

2. Знайти центральні тенденції вибірки ( вибірки ті, що готували вдома).Завдання

    виконуються на А4.Один з учнів зачитує відповіді.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 Сьогодні на уроці ми дізнаємось про способи подання даних ,будемо вчитися будувати діаграми різних видів, як у зошитах так і за допомогою ІКТ.

ІV. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу.

   Зібрану інформацію зручно подавати у вигляді таблиць, графіків, діаграм. Стопчаті діаграми у статистиці називають гістограмами.

 

  Стовпчаті діаграми і графіки використовують коли потрібно продемонструвати як з плином часу змінюється деяка величина.

   Вчитель пропонує декілька діаграм «Середня тривалість життя», «Структура промисловості України», «Динаміка чисельності населення України».

                                                                                   Картинки по запросу структура промисловості україни

 

 

Питання до класу:

   Що потрібно знати щоб побудувати діаграми? Відповіді учнів.

 

Таблиці кожній групі:

«Лінгвісти»

Назва букви

А

Е

І

Ї

О

Р

У

Ф

Я

Частота (скільки разів зустрічається)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відносна частота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Дозвілля»

Вид занять

 

 

 

 

 

Частота (скільки разів зустрічається)

 

 

 

 

 

Відносна частота

 

 

 

 

 

 

«Вчителі математики»

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Частота (скільки разів зустрічається)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відносна частота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Взуттєвики»

Розмір взуття

 

 

 

 

 

 

 

 

Частота (скільки разів зустрічається)

 

 

 

 

 

 

 

 

Відносна частота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Частота – число, яке показує скільки разів повторюється значення варіанти.

 

 Відносна частота обчислюється

 

 Мода вибірки – те її значення, яке трапляється найчастіше.

 

 Медіана вибірки – це число яке «поділяє» навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки. Якщо кількість чисел у ряді непарна, то медіана – це число записане посередині(аналогія з медіаною в геометрії). Якщо кількість чисел у ряді парна, то медіана – це середнє арифметичне всіх чисел ряду.

 

Середнім значенням вибірки називають середнє арифметичне усіх чисел ряду даних вибірки.

 

 Завдання 1.

    Знайдіть  центральної тенденції сукупності даних і побудувати гістограму:

3,3,4,4,7,7,7,7,8,8,10;

Х = 68/11

Мо = 7

Ме = 7

     Далі всі діти в зошитах будують таблицю частот. Вчитель пояснює як будується гістограма. Потім ця побудова виконується на комп’ютері.

 

 Завдання 2.

  Побудувати гістограму до своєї вибірки.

 

V. Підсумок уроку

 

VІ. Домашнє завдання

Скласти таблицю і побудувати гістограму за такими параметрами:

 1.Скільки часу витрачається на уроки

2. …..на відпочинок

3……на комп’ютер

4……на допомогу батькам

 

doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
3246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку