Конспект уроку з алгебри "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри "Відсоткові розрахунки". Урок із застосуванням вправи кольоротерапія - здоров'язберігаюча технологія.
Перегляд файлу

Казанківський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок 

розробила і провела

вчитель математики

Васильєва  Л.О.

 

 

 

 

 

 

 

Мета: На основі знань про відсоткове відношення двох чисел,     сформувати

навички і вміння розв’язувати задачі на знаходження відсоткового відношення;

розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пам'ять  уважність;

виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань, самостійність , вміння працювати в колективі.

 

Тип уроку.  Урок формування знань, вмінь і навичок.

 

Обладнання: проектор, роздатковий матеріал, кольорові смужки

 

    Х і д     у р о к у

  1. Організаційний етап  Повідомлення теми та мети уроку.
  2. Перевірка домашнього завдання. В кінці уроку вчитель збирає зошити на перевірку.

 

 ІІІ.    Мотивація навчання.

 

Нас завжди цікавило використання відсотків в повсякденному житті. Ми увесь час помічаємо «відсоток» вимовляється людьми постійно. У магазині  ми читаємо на упаковці , скільки відсотків жирності у молочному продукті. У банку ми бачимо скільки відсотків прибутку можна отримати на вкладені гроші  або під який відсоток можна взяти кредит. Часті акційні скидки у магазинах пропонують знижки на 5%, 10%, 25% тощо. Відсотки в повсякденному житті використовуються практично постійно: у медицині,на виборах, у магазині, у розчинах,у банках,у кулінарії. 

Ми з вами сьогодні навчимося знаходити відсоткові відношення в різних галузях

 

 

 

 ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

       

  1. Що таке відсоток?
  2. Які види задач на відсотки ви знаєте??
  3. Скільки відсотків складає половина числа? А його четверта частина?

 

  1. Формування вмінь і навичок.

Розвязування задач

Завдання №1. Зараз вам  необхідно розгадати ребус, який підкаже, до якої галузі буде відноситися задача.

(трактор)

  1. Для визначення схожості насіння посадили 300 зернин. З них проросло 273. Який відсоток схожості?

 

  1. У посудину налили 250 г води і поклали 10 г солі. Знайдіть відсотковий вміст солі в розчині.     

 

 

 

Завдання № 2  Дайте відповідь на питання. Який фінансовий заклад призначений для позик і вкладів? (банк)

 

  1. Клієнт поклав в банк 5000 грн. під 3% річних. Яка сума буде на його рахунку через 2 роки?

Завдання № 3 Перекладіть на українську мову слово, зображене на картинці

(знижка)

  1. Вчора плаття коштувало 1400 грн., а сьогодні – 1260 грн.  Яку частину нова ціна плаття складає від старої? Вирази цю частину у відсотках.  На скільки відсотків змінилася ціна плаття?

 

Учні об’єднуються в групи по 4 учні. На парту заздалегідь роздається роздатковий матеріал.

Вчитель. Приклад виконання завдання. Якщо ви вважаєте,що на перше питання правильна відповідь знаходиться під червоним кольором, то серед кольорових смужок обираєте червону і наклеюєте її на спеціальний аркуш паперу,таким же чином виконуються всі завдання.

 

       Тестові завдання
1) 1% від числа – це 
а) десята частина числа;            б) тисячна частина числа; 
в) сота частина числа;                г) друга частина числа. 
2) Для того, щоб знайти 10% від числа 50, треба 
а) число 50 поділити на 100; 
б) число 50 поділити на 10; 
в) число 50 помножити на 10 і поділити на 100 ; 
г) число 50 поділити на 10 і помножити на 100. 
3) Для того, щоб знайти невідоме число Х, якщо 3% від нього дорівнює 65, треба: 
а) число 65 поділити на 100; 
б) число 65 поділити на 3; 
в) число 65 поділити на 100 і помножити на 3; 
г) число 65 помножити на 100 і поділити на 3 . 
4) Для того, щоб знайти, скільки відсотків число 15 складає від 70,треба 
а) число 70 поділити на 100; 
б) число 15 поділити на 100; 
в) число 15 поділити на 70; 
г) число 15 помножити на 100% і поділити на 70 . 
5) Висадили 300 зерен, з яких 270 зійшли. Який відсоток становлять зерна, що не дали сходів? 
а) 90%     б) 10 %      в) 27%      г) 30% 
6) На склад завезли 95 т капусти. 20% всієї капусти відправили в магазин.  Скільки тон капусти залишилось на складі? 
а) 76т    б) 25т      в) 80т     г) 19т 
7) При виготовленні пюре із слив 28% іде у відходи. Скільки треба взяти слив, щоб отримати 28,8 т пюре? 

а) 36т      б) 42т     в) 30т       г) 40т 
Після виконання вправи на аркуші паперу має утворитися певна гамма кольорів.

Для перевірки правильності виконання вправи, потрібно, аркуш паперу перевернути і кольорова гамма має утворити всі кольори веселки. Виконується самоперевірка. Кожна правильно наклеєна кольорова смужка оцінюється 1бал.

   

 

VIІ. Рефлексія (підсумки)

На кольоровій смужці, із попереднього завдання, учні записують враження від уроку, а саме:

  1. Чого навчилися на уроці?
  2. Що запам’ятали?
  3. Як ви думаєте, чи потрібні вам уміння знаходити відсоткові відношення?
  4. Що сподобалось на уроці?
  5. Що не сподобалось?

                 Оцінювання учнів.

  1. Домашнє завдання: 

Розвязати задачу.  За перший день хлопчик прочитав 25 % усієї книжки, за другий — 72 % від кількості сторінок, що залишилася, а за третій — решту 84 сторінки. Скільки сторінок у книжці?

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку