Казанківський професійний аграрний ліцей
Відкритий урок
розробила і провела
вчитель математики
Васильєва Л.О.
Мета: На основі знань про відсоткове відношення двох чисел, сформувати
навички і вміння розв’язувати задачі на знаходження відсоткового відношення;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пам'ять уважність;
виховувати активність, увагу, інтерес до нових знань, самостійність , вміння працювати в колективі.
Тип уроку. Урок формування знань, вмінь і навичок.
Обладнання: проектор, роздатковий матеріал, кольорові смужки
Х і д у р о к у
ІІІ. Мотивація навчання.
Нас завжди цікавило використання відсотків в повсякденному житті. Ми увесь час помічаємо «відсоток» вимовляється людьми постійно. У магазині ми читаємо на упаковці , скільки відсотків жирності у молочному продукті. У банку ми бачимо скільки відсотків прибутку можна отримати на вкладені гроші або під який відсоток можна взяти кредит. Часті акційні скидки у магазинах пропонують знижки на 5%, 10%, 25% тощо. Відсотки в повсякденному житті використовуються практично постійно: у медицині,на виборах, у магазині, у розчинах,у банках,у кулінарії.
Ми з вами сьогодні навчимося знаходити відсоткові відношення в різних галузях
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Розв’язування задач
Завдання №1. Зараз вам необхідно розгадати ребус, який підкаже, до якої галузі буде відноситися задача.
(трактор)
Завдання № 2 Дайте відповідь на питання. Який фінансовий заклад призначений для позик і вкладів? (банк)
Завдання № 3 Перекладіть на українську мову слово, зображене на картинці
(знижка)
Учні об’єднуються в групи по 4 учні. На парту заздалегідь роздається роздатковий матеріал.
Вчитель. Приклад виконання завдання. Якщо ви вважаєте,що на перше питання правильна відповідь знаходиться під червоним кольором, то серед кольорових смужок обираєте червону і наклеюєте її на спеціальний аркуш паперу,таким же чином виконуються всі завдання.
Тестові завдання
1) 1% від числа – це
а) десята частина числа; б) тисячна частина числа;
в) сота частина числа; г) друга частина числа.
2) Для того, щоб знайти 10% від числа 50, треба
а) число 50 поділити на 100;
б) число 50 поділити на 10;
в) число 50 помножити на 10 і поділити на 100 ;
г) число 50 поділити на 10 і помножити на 100.
3) Для того, щоб знайти невідоме число Х, якщо 3% від нього дорівнює 65, треба:
а) число 65 поділити на 100;
б) число 65 поділити на 3;
в) число 65 поділити на 100 і помножити на 3;
г) число 65 помножити на 100 і поділити на 3 .
4) Для того, щоб знайти, скільки відсотків число 15 складає від 70,треба
а) число 70 поділити на 100;
б) число 15 поділити на 100;
в) число 15 поділити на 70;
г) число 15 помножити на 100% і поділити на 70 .
5) Висадили 300 зерен, з яких 270 зійшли. Який відсоток становлять зерна, що не дали сходів?
а) 90% б) 10 % в) 27% г) 30%
6) На склад завезли 95 т капусти. 20% всієї капусти відправили в магазин. Скільки тон капусти залишилось на складі?
а) 76т б) 25т в) 80т г) 19т
7) При виготовленні пюре із слив 28% іде у відходи. Скільки треба взяти слив, щоб отримати 28,8 т пюре?
а) 36т б) 42т в) 30т г) 40т
Після виконання вправи на аркуші паперу має утворитися певна гамма кольорів.
Для перевірки правильності виконання вправи, потрібно, аркуш паперу перевернути і кольорова гамма має утворити всі кольори веселки. Виконується самоперевірка. Кожна правильно наклеєна кольорова смужка оцінюється 1бал.
VIІ. Рефлексія (підсумки)
На кольоровій смужці, із попереднього завдання, учні записують враження від уроку, а саме:
Оцінювання учнів.
Розв’язати задачу. За перший день хлопчик прочитав 25 % усієї книжки, за другий — 72 % від кількості сторінок, що залишилася, а за третій — решту 84 сторінки. Скільки сторінок у книжці?