Урок 8 клас
Модуль: Баскетбол
Тема: Елементи спеціальної фізичної та технічної підготовки учнів на уроці баскетболу.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, тренувальні фішки, тренувальні конуси, секундомір.
Завдання уроку:
Хід уроку:
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (12 хвилин) |
|||
1. |
Шикування в одну шеренгу |
30 с |
За зростом біля лінії. Привітання |
2. |
Повідомлення завдань уроку |
30 с |
Перевірити наявність учнів |
3. |
Визначення ЧСС |
20 с |
За 10 с. Зробити аналіз. Вказати норму. |
4. |
Стройові вправи на місці |
до 40 с |
Фронтальний метод. Вимагати чіткого виконання команд |
5. |
Ходьба та її різновиди:
|
1 хв. |
Баскетбольний м’яч тримати двома руками біля грудей; Баскетбольний м’яч тримати двома руками вгорі над головою; М’яч за головою. М’яч вперед на витягнутих руках |
6. |
Біг та його різновиди:
|
3 хв. |
М’яч вести по черзі правою та лівою рукою М’яч вести дальньою рукою
М’яч вести правою рукою М’яч вести лівою рукою
|
7. |
Ведення м’яча із зупинками на одне коліно за сигналом по колу |
30 с. |
М'яч вести спочатку правою рукою, за сигналом опуститись на ліве коліно – м’яч вести безупинно, по свистку підвестися, перевести м’яч на іншу руку та продовжити рухатись. |
8. |
Ходьба |
50 с |
Відновлення дихання; м’яч обертати навколо тулуба в праву та в ліву сторони. |
9. |
Перешикування у 2 колони |
10 с |
Через центр по два кроком |
10 |
ЗРВ з баскетбольним м’ячем:
|
4 хв 20с
4 рази
4 рази
4 рази
4 рази
по 10 р.
по 10 р.
10 разів |
На місці, слідкувати за правильністю виконання вправ. Підкинути м’яч над собою, поки м’яч у повітрі встигнути зробити 3 хлопки та піймати м’яч, якщо м’яч впаде на підлогу, робимо 2 присідання. Підкинути м’яч над собою, поки м’яч у повітрі, встигнути зробити один хлопок за спиною та один перед собою та спіймати м’яч, якщо м’яч впаде на підлогу, робимо 2 присідання. Підкинути м’яч над собою, поки м’яч у повітрі, встигнути зробити один хлопок перед собою, один за спиною та один перед собою та спіймати м’яч, якщо м’яч впаде на підлогу, робимо 2 присідання. Підкинути м’яч над собою, поки м’яч у повітрі, встигнути присісти, торкнутися підлоги двома руками, підвестися та піймати м’яч, якщо м’яч впаде на підлогу, робимо 2 присідання. Вправу виконувати спочатку в праву сторону, потім в ліву. Стежити за правильним положенням тулуба, спини та колін. М'яч підіймаємо вгору – вдих, опускаємо вниз – видих. |
11. |
Вимірювання ЧСС |
10 с. |
За 10 с. Зробити аналіз. Вказати норму. |
ІІ. Основна частина (29 хвилин) |
|||
1. |
Передачі м’яча після ведення у трійках:
|
4 хв.
4 хв.
4 хв.
|
Клас поділяється у групи по 3 чоловіки
учень з м’ячем починає ведення, обводе конуси змійкою зі зміною руки, після обведення останнього конуса – віддає пряму передачу двома руками від грудей партнеру, та біжить на його місце, а той починає ведення у зустрічному русі, та виконує передачу іншому партнеру.
Учень з м’ячем починає ведення м’яча правою рукою, коли підбігає до конуса то різко виконує перевід м’яча перед собою з правої на ліву руку та назад і в такий спосіб здійснює обігрування. Після виконання фінта перед останнім конусом, виконує передачу м’яча партнеру, та біжить на його місце, а той починає ведення у зустрічному русі, та виконує передачу іншому партнеру. Учень починає ведення м’яча правою рукою, перед конусом виконує переведення м’яча з а спиною в ліву руку і в такий спосіб здійснює обігрування. Після виконання фінта перед останнім конусом, виконує передачу м’яча партнеру, та біжить на його місце, а той починає ведення у зустрічному русі, та виконує передачу іншому партнеру. |
2. |
Кидки м’яча у кошик двома руками у стрибку після виконання однієї «жабки», з середньої відстані з 5 точок |
10 хв. |
Учні діляться на дів групи, кожна група працює на один кошик індивідуально. За межами 3х секундної зони розставляються 5 фішок (2 – паралельно лицьовій лінії, 2 – під кутом 45 від кошика, 1 – зверху навпроти кошика). Учень стає біля фішки, м’яч тримає двома руками, ноги на ширині плечей, та виконує один стрибок вперед двома ногами одночасно, в момент стрибка учень у повітрі повинен намалювати м’ячем форму овала зверху вниз від грудей до колін, в момент приземлення коліна напівзігнуті, спина пряма, м’яч знаходиться біля колін. Наступним стрибком м’яч виноситься вверх та виконується кидок у кошик. З кожної фішки, кожен учень повинен зробити 4 влучних кидка. |
3. |
Рухлива гра «Хто швидше?» |
6 хв. |
Клас поділяється на дві шеренги. Одна шеренга стає біля центрального кола з лівої сторони кошика, а інша з правої. М’яч у кожного учня. Кожна шеренга повинна розрахуватися по порядку. Гра ведеться до 5 або 7 очок. Вчитель називає число, а учні з першої та другої шеренги з таким порядковим номером повинні бігти на швидкості з веденням м’яча та здійснити кидок у кошик після зупинки або у два кроки або стрибком. У кожного тільки одна спроба кидка. Та команда, яка першою набере 5 або 7 очок – перемагає. |
4. |
Вправи на відновлення дихання. |
40 с |
Виконуються на місці, без м’ячів. |
5. |
Вимірювання ЧСС |
20 с |
Зробити аналіз. |
ІІІ. Заключна частина (4 хвилини) |
|||
1. |
Шикування |
20 с. |
В одну шеренгу |
2. |
Підведення підсумків уроку |
1 хв |
Фронтальний метод |
3. |
Оцінювання |
1 хв. |
Індивідуальний метод |
4. |
Домашнє завдання: згинання та розгинання рук в упорі лежачи ХЛ – 2х20 – 25 р. ДВ – 2х15 – 18 р. |
1 хв. |
Самоконтроль за самопочуттям. Батькам слідкувати за правильністю виконання вправ |
5. |
Організований вихід зі спортивного залу |
40 с. |
В колону по одному |