Конспект уроку з фізичної культури. Модуль "Баскетбол", 8 клас

Про матеріал

Розробка конспекту уроку з фізичної культури для 8 класу (модуль "Баскетбол") має на меті закріплення навичок чергування різних прийомів ловіння та передач м'яча двома руками зверху та знизу, ведення м'яча без зорового контролю та штрафних кидків.

Перегляд файлу

Урок № ___                                                   Тип уроку: повторення                                                  8 клас

Модуль. Баскетбол                                                                                                                           ___________

Завдання уроку:

1.Закріпити навичку виконання чергувань різних прийомів ловіння та передач м’яча двома руками зверху та знизу.

2.Закріпити техніку ведення м’яча без зорового контролю.

3.Закріпити техніку виконання штрафних кидків.

4.Сприяти розвитку спритності шляхом навчальної гри у баскетбол.

5.Сприяти вихованню відповідальності за власні дії.

Обладнання: баскетбольні мячі, скакалки, секундомір, свисток,  гімнастичні лави, цифри, таблиці.

Місце проведення: спортивний зал

Частини уроку

Зміст частин уроку

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

П

 

І

 

Д

 

Г

 

О

 

Т

 

О

 

В

 

Ч

 

А

 

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

 

(17 хв.)

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку.

 

 

 

2.Гра «Я стверджую»

- Я стверджую, що можна без дозволу вчителя заходити до спортивної зали, брати інвентар, виконувати будь – які вправи.

- Я стверджую, що на уроці фізичної культури спортивна форма та спортивне взуття обов’язкові.

- Я стверджую, що учень без дозволу вчителя не має права виходити із спортивної зали, навіть, після дзвоника.

- Я стверджую, що під час уроку можна порушувати дисципліну, штовхатися, підставляти підніжки.

- Я стверджую, що баскетбольний м’яч можна бити кулаками, ногами, головою.

- Я стверджую, що баскетбол – це безконтактна гра.

- Я стверджую, що під час занять баскетболом можна мати довгі нігті, не зібране волосся та різні прикраси: серіжки, ланцюжки, обручки.

- Я стверджую, що не можна виконувати передачу м’яча на гравця, який не дивиться на вас.

3.Стройові вправи: розподіл на 1-2, перешикування з однієї шеренги у дві й навпаки, повороти на місці.

4.Вправи з рівноваги.

- утримувати рівновагу не заплющуючи очі;

- те ж саме, але очі заплющити.

 

 

 

 

 

5.Різновиди ходьби.

- ходьба на носках, руки на поясі;

- ходьба на п’ятах, руки за головою;

- ходьба на зовнішній та внутрішній частинах стопи, руки на поясі;

- ходьба у напівприсіді, руки у сторони;

- ходьба у присіді, руки на колінах;

- стрибки у присіді з просуванням уперед, руки на колінах;

- ходьба з перекатами з п’яти на носок, руки за спиною.

6.Різновиди бігу.

- гладкий біг;

- біг з просуванням приставними кроками лівим (правим) боком;

- біг спиною вперед;

- біг з виконанням зупинок двома кроками або стрибком;

- біг зі зміною напрямку.

 

 

7.Комплекс ЗРВ.

*В. п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі

1 – нахил головою вперед

2 – В. п.

3 – нахил головою назад

4 – В. п.

* В. п. - стійка ноги нарізно, руки у «замку»

1 – 4 - оберти кистями рук уперед

5 - 8 - оберти кистями рук назад

* В. п. – о. с.

1- стійка на правій нозі, ліву назад , на носок, руки за голову

2 - руки вгору

3 - руки за голову

4 - В.П.

5-8 те саме, праву ногу назад на носок.

 * В. п. – о. с., руки на поясі.

1-3 – стійка на правій нозі, ліву - в сторону на носок, три пружні нахили вліво, праву руку за голову

4 - В. п.

5-8 - те саме з нахилом вправо.

* В. п.- стійка ноги нарізно, руки на поясі.

1 - з поворотом тулуба ліворуч, ліву руку в сторону

2 - нахил тулуба вперед - вправо, ліву руку вперед

3- випрямитися, ліву руку в сторону

4 - В. п.

5 - 8 – те саме, з поворотом тулуба вправо.

* В. п. - о. с., руки в сторони.

1 - мах лівою ногою вперед, оплеск у долоні під нею;

2 - в. п.

3-4 - те саме, але правою ногою.

* В. п. - стійка ноги нарізно з нахилом тулуба вперед, руки на поясі.

1-4 - оберти тулубом вліво;

5-8 - вправо.

* В. п. - о. с.

1 - присід, руки вперед;

2- в. п.;

3 - присід, руки в сторони;

4 - в. п.

* В. п.- широка стійка, руки схресно перед грудьми.

1-3 пружні нахили тулуба вперед;

4 - в. п.

* В. п. - сід на лівій нозі, руки за головою.

1-2 - перенесення ваги тіла з лівої ноги на праву;

3-4 - з правої ноги на ліву.

8.Стрибки зі скакалкою.

9.Вправи на гімнастичній лаві

- згинання та розгинання рук в упорі лежачи на прямих руках (Д.) від гімнастичної лави, (Х.) - від підлоги, ноги на лаві;

- згинання та розгинання рук сидячи в упорі позаду на гімнастичній лаві;

- зістрибування з гімнастичної лави в упор присівши та вистрибування вгору з оплеском у долоні над головою.

1,5 хв.

 

 

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 хв.

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

6 – 8р

 

 

 

 

6 – 8р

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

15-20р

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

10-12р

 

 

 

3рх30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на готовність учнів до уроку. Спитати про самопочуття. Вимірювання ЧСС за 10 секунд. ЧСС на початку уроку не повинна перевищувати 15 ударів за 10 секунд.

Гра на повторення правил ТБ на уроці.

У разі відповіді «так», учні плескають у долоні.

У разі відповіді «ні» - ставлять руки до плечей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добиватися чіткості виконання команд.

Перешиковуються перші номери.

 

У шеренгах. Ліву ногу поставити перед правою так, щоб носок правої ноги торкався п’яти  лівої на одну пряму, руки на поясі. Протягом 5 секунд утримувати рівновагу.

Запитання: У якому випадку важче було утримувати рівновагу? Чому? (У другому, бо виключено зоровий аналізатор.)

Поточно. Дистанція 1 метр.

Стежити за поставою.

 

 

 

Руки не опускати.

Спину тримати рівно.

 

 

 

 

Стежити за самопочуттям. У разі погіршення самопочуття зробити крок вліво і перейти на ходьбу.

 

Через ліве (праве) плече дивитися назад.

Зупинки виконувати за слуховим сигналом.

Виміряти ЧСС за 10 секунд. Пульс не повинен бути більшим, ніж 30 ударів за 10 секунд.

Синхронне виконання вправ.

Нахили головою виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

 

Тримаючи руки за головою, розвести лікті у сторони.

 

Угорі руки тримати долонями до середини, великі пальці притиснути до інших,  руки у ліктях не згинати.

 

Нахили тулуба виконувати в одній площині з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Долонею догори.

 

Лівою рукою торкнутися носка правої ноги.

 

 

 

Спину тримати рівно. Плечі назад не відхиляти.

Ноги у колінах не згинати.

 

 

Оберти тулубом виконувати повільно, але з максимальною амплітудою.

 

 

 

Присідати на всю ступню. П’яти не піднімати.

Підготовчій медичній групі можна виконувати напівприсід.

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

Вправу виконувати через стійку. Учні підготовчої групи виконують вправу переповзанням з ноги на ногу.

 

У парах. Перші номери виконують стрибки зі скакалкою на лівій, правій та обох ногах,  другі – працюють на гімнастичній лаві.

Через 30 секунд учні міняються місцями.

 

 

 

О

 

С

 

Н

 

О

 

В

 

Н

 

А

 

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

(23 хв.)

 

10.Опитування учнів.

- Що таке передача?

- Які  різновиди передач вам відомі?

- Від чого залежить спосіб передачі м’яча?

- Чому гравці під час гри у баскетбол застосовують чергування різних прийомів ловіння та передач мяча двома руками зверху та знизу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.Чергування різних прийомів ловіння та передач мяча двома руками зверху та знизу.

- Передачі двома руками зверху в парах,  стоячи на відстані 4 м один від одного;

- Передача двома руками знизу в парах, стоячи на відстані 4 м один від одного;

- Чергування різних прийомів ловіння та передач мяча двома руками зверху та знизу в парах, стоячи на відстані 4 м один від одного;

- Чергування різних прийомів ловіння та передач мяча двома руками зверху та знизу в парах з просуванням від щита до щита;

- Те саме, але з протидією захисника.

 

 

 

 

12.Ведення мяча без зорового контролю

Опитування учнів:

- Що таке ведення м’яча?

- За висотою відскоку м’яча від підлоги розрізняють які види ведення?

- Чому баскетболісту потрібно вміти виконувати ведення м’яча без зорового контролю?

а). Ведення мяча без зорового контролю

на місці зі зміною висоти відскоку м’яча

1 свисток – високе ведення,

2 свистки – низьке ведення,

3 свистки – середнє ведення;

б). Вибивання м’ячем відомої мелодії.

в). Ведення м’яча у русі

- два кроки вперед з веденням м’яча і два кроки назад,

- теж саме, але за сигналом – зміна рук;

г). «Баскетбольне вітання».

 

 

 

д). «Зміна м’ячів»

 

 

 

є). «Назви цифру».

 

 

 

ж). Гра «Квач з м’ячем».

 

 

 

 

13.Штрафні кидки.

 

 

Опитування учнів:

- За що у баскетболі призначається штрафний кидок?

- встати на лінію штрафного кидка і прийняти вихідне положення, виконати кидок;

- //- ударити 1-2 рази мячем об підлогу, виконати кидок;

- //- перед кидком зробити видих, виконати кидок.

 

 

 

 

 

 

 

 

14.Навчальна гра у баскетбол.

- Баскетбольна  вікторина:

Що означає жест судді:

  •                   м’яч до гри;
  •                   хвилинна перерва;
  •                   поштовх суперника;
  •                   м’яч не зарахований;
  •                   штрафні кидки.

 

 

 

 

15.Дихальні вправи.

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

30с

 

30с

 

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

6 хв.

1 хв.

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

30с

 

30с

 

30с

30с

 

 

 

1 хв.

 

 

 

30с

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

4 хв.

 

 

30с.

 

 

1 хв.

 

 

1 хв.

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хв.

30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

Передача – це прийом, за допомогою якого гравець направляє м'яч партнеру для продовження атаки.

Різновиди передач м’яча партнеру:

- двома руками від грудей;

- правою (лівою) рукою від плеча:

- двома руками зверху (знизу);

- передача однією рукою від голови або зверху;

- передача однією рукою «гаком»;

- передача однією рукою знизу (збоку);

- прихована передача м’яча за спиною.

Спосіб передачі м’яча залежить від тієї або іншої ігрової ситуації, відстані, на яку потрібно послати м'яч, розташування або напряму руху партнера, характеру і способів протидії суперників.

Передачі двома руками зверху найчастіше використовують на середні відстані в умовах щільної опіки противника. Підготовча фаза: гравець піднімає м'яч злегка зігнутими руками над головою і заносить його за голову. Основна фаза: гравець різким рухом рук з розгинанням в ліктьових суглобах і захльостує рухом кісток направляє м'яч партнеру. 
Передача двома руками знизу застосовується на відстані 4-6 м в тих випадках, коли м'яч спійманий на рівні нижче колін або піднятий з майданчика. Підготовча фаза: м'яч у руках, опущених вниз, руки злегка зігнуті, пальці вільно розставлені на м'ячі. Основна фаза: маховим рухом рук вперед у поєднанні з їх випрямленням м'яч посилають в бажаному напрямку. 

Ведення м'яча або дриблінг - технічний прийом, пересування гравця з послідовними поштовхами м'яча об підлогу однією рукою.

Високе, середнє, низьке.

Щоб бачити ігровий майданчик і швидко оцінювати ігрову ситуацію.

 

На м’яч не дивитися. Змінювати висоту відскоку м’яча за рахунок згинання ніг у колінному суглобі.

 

 

 

 

 

 

 

Учні виконують ведення м'яча назустріч один одному. При зустрічі зупиняються і тиснуть один одному вільні руки.  Ведення м’яча не припиняти.

Учні виконують ведення м'яча у русі назустріч один одному. При зустрічі міняються м'ячама та продовжують ведення.

Учні виконують ведення м’яча без зорового контролю у будь – якому напрямку. Мета: назвати цифри, які показує вчитель.

Ведучий з веденням м’яча намагається наздогнати будь – кого із учнів і торкнутися його вільною рукою. Той, того торкнулися,  виконує роль «квача» і наздоганяє інших гравців.

На три щити. Хлопці виконують кидок однією рукою зверху, дівчата – двома руками зверху.

За поручення правил у зоні штрафного кидка.

Гравець, який виконує штрафний кидок:

- Повинен стати всередині півкола, на відповідній лінії.

- Гравець може кинути м'яч у кошик будь-яким способом. М'яч повинен потрапити в кошик зверху або рикошетом від кільця.

- Гравець повинен кинути м'яч протягом 5-ти секунд з моменту, коли він буде переданий суддею.

- Гравець Не повинен торкатися штрафної лінії або майданчика за її межами до тих пір, поки м'яч не опиниться в кошику або не доторкнеться до кільця.

- Гравець не має права імітувати кидок.

Взаємодія за способом «Передай м’яч і виходь».

10

Поточно, під час ходьби по колу.

Заключна

частина

(5 хв.)

 

16.Шикування. Виміряти ЧСС за 10с

17.Гра «Заборонений рух».

18.Рефлексія:

Я дізнався…

Я зрозумів…

Найбільші труднощі відчував…

Я не вмів, а тепер умію… 

19.Підсумок уроку.

20.Домашнє завдання.

30 с

1 хв.

1,5 хв.

 

 

 

 

1,5 хв.

30 с

 

Руки на пояс ставити заборонено.

Учням потрібно закінчити речення.

 

 

 

 

 

Виконувати штрафні кидки. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зайченко Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
765
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку