Розробка уроку з фізики для 9 класу ( підготувала вчитель Оленич Алла Василівна)
УРОК - подорож у країну „Оптика".
МЕТА: закріпити і поглибити знання учнів з теми; розвивати інтерес учнів до фізики шляхом створення позитивних емоцій, яскравих емоційних вражень; розвивати вміння спостерігати, узагальнювати; експериментувати; формувати вміння і навички самоперевірки, взаємоконтролю знань і вмінь.
ТИП УРОКУ: урок узагальнення і систематизації знань.
ОБЛАДНАННЯ: кубик з малюнками оптичних явищ, бінокль, мікроскоп, ,
фотоапарат, лінзи, картонний диск, голка, свічка, скляна пластинка, пробірка, вода, скляна пластинка
МЕТОДИЧНІ ПОРАДИ: клас ділиться на кілька команд; в залежності від кількості учнів у класі.
Команди отримують карту подорожі:
Карта подорожі
м. Ерудит бали- |
м.Кмітливість бали- |
м.Приладдя бали- |
м.Експериментатор бали- |
м.Таємниця бали- |
м.Майстер бали- |
Хід уроку
І. Організаційний момент
IІ. .Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми проведемо урок-подорож у країну „Оптика". На вашому шляху будуть міста зазначені на карті подорожі. Переможе та команда, яка не лише дасть правильні відповіді, але й покаже свою організованість та згуртованість. Отже, розпочинаймо нашу подорож.
IIІ. Основна частина уроку
Гра - подорож.
1)Подорож у місто Ерудит.
Учні кидають кубик на якому зображені оптичні явища ( наприклад: схід чи захід Сонця, веселка, багаття та ін.)і розповідають про них. Враховується логічність розповіді, її оригінальність та число використаних оптичних понять.
2)Подорож у місто Кмітливість.
Команди повинні дати обгрунтовані відповіді на поставлені запитання.
Задачі - запитання.
3).Подорож у місто Приладдя.
Учням дані фізичні прилади:
- мікроскоп;
-фотоапарат
- бінокль.
1.Завдання:пояснити будову та призначення цих приладів.
2.Що корисного даний прилад приніс у життя людини?
4).Подорож у місто Експериментатор.
Любителям дослідів пропонується виконати експериментальне завдання.
1.За допомогою освітлювача, круглого картонного диска й екрана продемонструвати утворення тіні. Як це явище використовували древні єгиптяни при встановленні колон?
2.Дано дві свічки, одна з яких запалена, і скляна пластина. Зробити так, щоб над другою свічкою „з"явилося" полум"я.
З.Як у сонячний день, користуючись лінійкою, визначити висоту дерева за його тінню? Продемонструвати це на макеті дерева.
5).Подорож у місто Таємниця.
Командам пропонується розгадати кросворд.
6).Подорож у місто Майстрів.
Завдання для команд можуть бути такими:
1 .За допомогою непрозорого паперу і голки утворити зображення вікна на екрані або на стіні.
2.Як за допомогою кусочка льоду можна добути вогонь?
3. За допомогою пробірки і води прочитати дуже дрібно написаний текст.
Виконання завдань повинно супроводжуватися поясненням.
ІV. Підсумок уроку.
Його робить учитель, аналізуючи хід гри на кожному її етапі.
Успіхи членів команд, що боролися за перемогу, оцінюють у балах, які виставляють у журнал, а учні-переможці нагороджуються призами.
V.Домашнє завдання: повторити матеріал по темі „Світлові явища".