Урок 1.
Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.
Мета: сформувати поняття про реакцію полімеризації та полімери на прикладі поліетилену; ознайомити зі зразками виробів із поліетилену; з’ясувати його властивості ; розкрити екологічні проблеми , пов’язані із застосуванням полімерів та з’ясувати шляхи їх розв’язання; розвивати елементи екологічного мислення, вміння спостерігати, узагальнювати та робити висновки; виховувати бережливе ставлення до себе та навколишнього середовища.
Формування ключових компетентностей: - інформаційно – цифрова;
- уміння вчитися впродовж життя;
- екологічна грамотність і здорове життя.
Тип уроку: комбінований.
Форми роботи: пояснення вчителя з елементами бесіди та демонстрації, самостійна робота, індивідуальна робота.
Обладнання: обладнання та реактиви відповідно до демонстрації, картки – завдання, ММК, презентації до уроку, підручник О. В. Григорович.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду.
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
1. Визначте відносну молекулярну масу етиленового вуглеводню, знаючи, що 14 г його приєднують 32 г брому. Про який вуглеводень йдеться? Який об’єм кисню витратиться на спалювання даного вуглеводню об’ємом 5 м3 ?
2. Скільки грамів бромної води з масовою часткою брому 1,6 % можуть знебарвити етен об’ємом 4,48 л (н.у.)?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Створення проблемної ситуації
Перед вами на столі знаходяться пакет, частина водопровідної труби, кришка для скляної банки. Як на вашу думку, що спільного між ними?
ІY. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Y. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.
Представлення навчального проекту: «Використання полімерів: еколого-економічний аспект».
Демонстрація. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.
Відповідні записи учні роблять у своїх зошитах.
YІ. Узагальнення та систематизація знань.
6.1 Гра «Так чи ні ».
(Учитель ставить запитання до класу, на що учні мають відповісти однозанчно: так чи ні):
6.2 Рефлексія
VII. Підведення підсумків уроку
Домашнє завдання.