Конспект уроку з хімії для 9 класу на тему: "Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену"

Про матеріал
Конспект уроку (урок комбінований) з хімії для 9 класу на тему: "Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену"
Перегляд файлу

Урок 1.

Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену.

Мета: сформувати поняття про реакцію полімеризації та полімери на прикладі поліетилену; ознайомити зі зразками виробів із поліетилену; з’ясувати його властивості ; розкрити екологічні проблеми , пов’язані із застосуванням полімерів та з’ясувати шляхи їх розв’язання;              розвивати  елементи екологічного мислення, вміння спостерігати, узагальнювати та робити висновки;                                                       виховувати  бережливе ставлення до себе та навколишнього середовища.

Формування ключових компетентностей: -   інформаційно – цифрова;

                                                                          - уміння вчитися впродовж життя;

- екологічна грамотність і здорове життя.                                                      

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: пояснення вчителя з елементами бесіди та демонстрації, самостійна робота, індивідуальна робота.

Обладнання: обладнання та реактиви відповідно до демонстрації, картки – завдання, ММК, презентації до уроку, підручник О. В. Григорович.

Хід уроку

І.  Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду.

  • Письмова різнорівнева самостійна робота контролюючого характеру.

Середній рівень

  1. Обчисліть масові частки  Карбону і Гідрогену в молекулі етину.

Достатній рівень

  1. Який об’єм водню можуть приєднати: а) 1,12 мл етену; б) 52 г етину.
  2. Який об’єм кисню витратиться на спалювання 0,2 моль метану?

Високий рівень

1. Визначте відносну молекулярну масу етиленового вуглеводню, знаючи, що 14 г його приєднують 32 г брому. Про який вуглеводень йдеться? Який об’єм кисню витратиться на спалювання даного вуглеводню об’ємом 5 м3 ?

2. Скільки грамів бромної води з масовою часткою брому 1,6 % можуть знебарвити етен об’ємом 4,48 л (н.у.)?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Створення проблемної ситуації

Перед вами на столі знаходяться  пакет,  частина водопровідної труби,  кришка для скляної банки. Як на вашу думку, що спільного між ними?

 

ІY.  Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Y. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.

  Представлення навчального проекту: «Використання полімерів: еколого-економічний аспект».

  • Демонстрація полімерів та реакції полімеризації;.
  • Пояснення властивостей політилену на основі демонстраційного експерименту.

Демонстрація.  Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену Виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів.

  • Інструктаж БЖД.
  • Дослідження  властивостей поліетилену:  а) відношення поліетилену до нагрівання;  б) відношення поліетилену до розчинів кислот, лугів.
  • Висновок  до демонстрації властивостей поліетилену.

Відповідні записи учні роблять у своїх зошитах.

YІ. Узагальнення та систематизація знань.

6.1  Гра «Так чи ні ».

(Учитель ставить запитання до класу, на що учні мають відповісти однозанчно: так чи ні):

  • Поліетилен м’який, жирний на дотик.(Так)
  • Вироби із поліетилену розчиняються у кислотах та лугах. (Ні)
  • Поліетиленові кульки горять у полум’ї , утворюючи кіптяву.(Ні)
  • Одна із позитивних властивостей виробів із поліетилену – легкість.(Так)
  • поліетилен може зберігатися в грунті близько 100 років? (Ні, 200 років)
  • 1 м3 поролорну може увібрати зі водної поверхні до 700 м3 нафти і нафтопродуктів? (Так, досліджено швейцарськими вченими)
  • Полетилен єоднією із причин вимирання велетенських черепах,головним харчем яких є медузи. (Так, черепахи сприймають кульки за медуз і ковтають)

    6.2 Рефлексія

  • Що було на уроці цікавим?
  • Що вдалося найважче?
  • Чи важливо розглядати цю тему  на уроках хімії ? Чому?

VII.    Підведення підсумків уроку 

Домашнє завдання.

  • § 28 читати.
  •  Зробити кросворд на тему: властивості полімеру і застосування Поліетилену.
  • Підготувати навчальні проекти: альтернативні джерела енергії.
doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку