STEM проєкт "Подорожуємо Україною. Фортеці"

Про матеріал
Розробка допоможе вчителю провести інтегрований STEM урок у 1 класі у вигляді віртуальної подорожі та практичної роботи. Інтегровано: я досліджую світ, українська мова, образотворче мистецтво.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок

«Створення ескізу фортець  »

в рамках шкільного STEM  проєкту "Подорожуємо Україною"

 

1 клас

 

 

                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        Наталія Сухацька

                                                                                                      вчитель початкових класів,

                                                                               вчитель вищої категорії,

старший вчитель

                           комунальної організації

                                                                               «Шосткинська спеціалізована

                                                                               школа І ступеня №13

                                                                               Шосткинської міської ради

                                                                          Сумської області»

 

 

 

 

 

Тема уроку: «Подорожуємо Україною. Створення ескізу фортець»

Очікувані результати

 

S  

T

E

M

ART

 

 

 

 

 

Форми роботи: у парах, групах, колективна робота.

 

Інновації: STEM- технологія,  технологія розвитку К М.

 

Обладнання:

  • Олівці, фарби, фломастери, альбом.

 

 

Регламент  уроку: 1. Вступна частина ( до 2 хв )

                                  2. Основна частина ( до 30 хв )

                                  3. Заключна частина ( до 3 хв )

 

Інтеграція: математика, образотворче мистецтво, природознавство, я у світі, українська мова.

Елементи критичного мислення: «Асоціативний кущ», робота в групах, робота в парах.

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу.

- Уважно розгляньте малюнки, розгадайте ребус. Що вийшло? (Подорож Україна )

 

- А яким чином можна подорожувати? (На транспорті, пішки  …)

- Чи можете ви, діти, не виходивши з дому подорожувати? (Так, віртуальна подорож)

- Сьогодні ми з вами здійснимо віртуальну подорож нашою рідною країною та дізнаємося, як у давні часи охороняли захисники нашу землю, а також після екскурсії створите ескіз власної фортеці.

 

2. «Асоціативний кущ»

- Які асоціації у вас, діти, виникли, коли я промовила слово «фортеця»?

 

 

          захист                                                 солдат

зброя                                                                       прапор

місто                                  фортеця                              відповідальність

                                              

життя                                                                            цегла

                                 козак                       ворог

                                                 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Пояснення вчителя.

  • Сьогодні на уроці ви будете віртуально подорожувати та досліджувати, як з давніх давен населення міст та селищ  захищалося від ворогів.  Дізнаєтеся:
  • Що таке фортеця, з яких частин вона складалася.
  • Де було зведено першу козацьку фортецю.
  • З яких частин складалися ці захисні споруди.
  • Які фортеці найвідоміші в Україні.
  • Створите  ескіз своєї фортеці.

 

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Kamieniec_Podolski_widok_01.jpg2. Що таке фортеця?

Форте́ця (від італ. fortezza,від лат. fortis — «сильний»)  або  твердиня, заст. кріпость — укріплена фортифікаційна споруда з міцними капітальними спорудами, постійним гарнізоном, великим запасом  провіанту  та озброєння; призначена для протидії довготривалій облозі та перебування в круговій обороні.

Зазвичай це територія, обнесена фортечним муром та/або  куртиною  з  бійницями та зубцями. У комплекс споруд фортеці могли входити цитадель, муровані замки, з  донжонами,  фортечні вежі  та бастіони. Також у фортецях будували церкви, а для гарнізону  фортеці   казарми. Фортеці були добре захищені системою земляних укріплень, як-от  рів з водою, або без неї та вал.

 

 

Виникнення Запорізької Січі | Тест з історії України – «На Урок»3. Перша козацька фортеця

Хортицький замок — укріплення (замок) збудоване на острові Мала Хортиця в 1556 році отаманом Дмитром Вишневецьким.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хотинська фортеця – велич на березі Дністра – Блог про тури Україною4. З яких частин складалися фортеці.

  • Ядро фортеці, цитадель, дитинець — головне (центральне) укріплення фортеці.
  • Головна (центральна) огорожа — головне (центральне) укріплення фортеці, що мало суцільну кругову огорожу навколо ядра фортеці і складалося з  валів з ровом попереду, що з'єднують окремі опорні пункти фортеці (форти, бастіони). Призначення головної (центральної) огорожі — захист ядра фортеці від  атаки відкритою силою і слугує тиловою позицією на випадок прориву противника.
  • Фортовий  (бастіонний) пояс фортеці — головна позиція фортеці, що складається з окремих фортів (бастіонів), розташованих в декількох кілометрах від ядра фортеці і утворює зовнішній пояс її укріплень.

 

5. Найвідоміші фортеці України. Віртуальна подорож.

 Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=_im1W5cFxPs

 

Мандруючи країною ми відвідали : Аккреманську фортецю у Білгород-Дністровському, Кам'янець-Подільський замок,  замок  у містечку Меджибіж, Хотинську  фортецю, Ужгородський  замок, Замок  Паланок у місті Мукачевому, Палац  Шенборнів, Олеський  замком та Підгорецький палац.

           

 

Фізкультхвилинка

 

  1. STEM – лабораторія.

6.1

- Ви, діти, ми сьогодні з вами багато говорили про фортеці, здійснили віртуальну подорож до деяких з них. А тепер ви зможете намалювати ескіз своєї фортеці, яку б ви хотіли побудувати, щоб захистити рідний край від ворогів.

6.2  План практичної роботи:

  1. Поміркуй, який вигляд матиме твоя фортеця.
  2. Обери матеріали для малювання.
  3. Виконай роботу олівцем.
  4. Розфарбуй фортецю.
  5.   (Практична робота дітей у групах)

    ІІІ. ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Отже, діти, сьогодні ми здійснили віртуальну мандрівку деякими славетними місцями нашої країни і говорили про фортеці, які будували для захисту від ворогів наші пращури.

 

  1. Як ви можете зараз захищати свою країну, того хто поруч з вами? (Відповіді дітей)

 

  1. Скласти сенквейн до слова фортеця:

Фортеця

Міцна, кам’яна

Оберігає, захищає, заспокоює

Оберігає від нападу ворогів.

Захист!

 

4.      Виставка створених ескізів «Моя фортеця»

1

 

docx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку