Конспект уроку літературного читання 3 клас
Тема уроку: Наталія Клевцова « Арбітр»
Мета уроку: розвивати комунікаційні навички учнів, критичне мислення, вміти відстоювати креативні рішення, уміння співпрацювати у групі.
Обладнання: підручник літературного читання 3 класу, «шість капелюхів», ілюстрації до твору, словникові слова.
Тип уроку: вивчення художнього твору
Хід уроку
-
Організаційний момент
-
Мотивація навчальної діяльності.
-
Словникова робота перед читанням тексту оповідання Н.Клевцової «Арбітр». Значення слова «арбітр»; у якій спортивній грі є арбітр (суддя); яка його роль у цій грі, що діти знають про футбол ( відповіді учнів).
-
Пояснення значення термінів «інклюзивна освіта», «репетитор»; промовляння слів із тексту з правильним наголосом ( інвалідний, оточуючі, ушкодження, несприятливі, затратні, інклюзивна, обов`язково, напишімо, впроваджують, дзвякнув).
-
Читання тексту оповідання вголос (учителем або учнями) із зупинками та обговоренням прочитаного.
-
Про кого йде мова в оповіданні? Як звати головних героїв? У якому стані був спортивний майданчик у дворі?
-
Яка ідея виникла у Кості? Які почуття були у мами Кості, коли вона дивилася на свого сина у інвалідному візку? Які емоції переживала мама? Чи зустрічали ви, діти, людей у інвалідних візках?
-
Як хлопчики відносились до Кості? Чи підтримували з ним дружбу? Чи радісно хлопчики зустрічали Костю? Про що розповів Артем? Поясніть значення слова «кмітливий».
-
Про яку свою ідею розказав Костя хлопчикам? Чому Костя написав листа меру? Що запропонував Сашко? Що означають у футболі червоні і жовті картки?
-
Обговорення тексту оповідання після читання.
-
Чим особливий текст?
-
Яким ви уявляєте Костю (зовнішність, характер)?
-
Що запропонував Костя? Чому хлопчики його підтримали?
-
Обговорення теми «Спортивний майданчик у дворі» (технологія критичного мислення «шість капелюхів»).
-
«Факти» - Що я знаю з цього питання? ( «поле було нерівним, хлопці спотикалися, саморобні ворота, стертий контур поля»)
-
«Емоції» - Які почуття виникли з цього приводу? ( хлопці грали у футбол, але умови для «дворового футболу» були несприятливі. Тому багато ушкоджень: діти боляче падали, дітей на майданчику було набагато. І можливо і Костя колись тут під час гри травмувався. Тому дуже сумно, що немає жвавої дитячої гри, дитячого галасу не чутно у дворі).
-
«Проблема» - Які недоліки з того, що у дворі не було гарного спортивного майданчика? ( відповіді учнів )
-
«Позитив» - Які переваги? Що позитивного є у цієї проблеми? ( Костя спостерігав за друзями, знав біль, тому вирішив запропонувати хлопчикам свій проект реконструкції майданчика у дворі, написав листа меру. Хлопчики його ідею підтримали, підписали листа, об`єдналися у вирішенні проблеми)
-
«Креатив» - А які ви можете запропонувати ідеї щодо спортивного майданчика у своєму дворі? (відповіді дітей)
-
Завдання індивідуальне: намалювати свій проект спортивного майданчика, допомогти Кості та хлопчикам своїми ідеями.(Яке повинно бути покриття майданчика, обладнання, освітлення, озеленення, огородження, паркування велосипедів, місця для глядачів, стіл для пінг-понгу, футбольне поле, ворота та інші спортивні знаряддя?)
-
Представлення своїх ідей.
-
«Висновки» - Чого досягли? Що робити далі? ( запропонувати проекти розбудови спортивного майданчика директору школи, батьківській громаді, місцевому керівництву, подати заяву на участь у громадському бюджеті)
-
Підсумок уроку за оповіданням Н.Клевцової «Арбітр».
-
Рефлексія. Бліц-опитування.
-
Як звати головних героїв оповідання?
-
Хто був арбітром?
-
У яку гру грали хлопчики?
-
Як називається форма навчання для дітей з особливими освітніми потребами?
-
Домашнє завдання.
Література
-
Савчук А. Українська мова та читання : підручник для 3 класу закл.загал.серед.освіти . У 2 ч / А.Савчук. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. – 144с.
Перевірено на академічну доброчесність ( 99% оригінальності)