Тема. Андрій Бондарчук «Забіяка»
Мета: навчати учнів виразно читати текст, інтонувати речення, аналізувати прочитане; вчити розповідати про свої враження від прослуханого твору; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; формувати в школярів інтерес до навчання; виховувати толерантність; прищеплювати любов до природи.
Обладнання : презентація, цеглинки LEGO.
Тип уроку : урок нових знань.
Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна, природнича.
Хід уроку
І. Вступна частина
Організація класу.
Вправа «Барометр настрою»
Доброго ранку!
Ми – сімейка невеличка.
Усі друзі, я і ти.
Привітаймося, щоб личка
Всі усмішками цвіли.
Вправа «Очікування»
У – увага
С – старанність
Л – лінь
П – працьовитість
Б – байдужість
І – інтерес
Х – гарний настрій
(УСПІХ)
ІІ. Основна частина
1. Мотивація навчальної діяльності.
Годівничка
Горобчик, ще зранку в вікно заглядає,
Як наче питає в усіх,
Чи хтось вже сьогодні про нього згадає,
Насипле зерняток на сніг.
Замерзли давно черв’ячки і комашки,
Всю зиму голодні пташки.
Зроби годівничку – це зовсім не важко
Й повісь у саду на гілки.
А вдячні птахи, заспівають про літо,
Про теплу й зелену пору.
Їх пісня росою із листя умита,
Порадує знов дітвору.
Чернуха Любов
Якого птаха згадано у вірші?
Вправа «Асоціативний кущ»
(Синиці, горобці, сороки, снігурі, крихти хліба, зерно, крупи…)
2. Повідомлення теми та мети уроку.
- Отже, про одну з таких пригод ми прочитаємо сьогодні на уроці.
3. Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовка до читацької діяльності.
Робота зі словами.
Верескливий, настовбурчує, забіякуватий, почастунку, чуботруса.
Вправа «Передбачення» ( за заголовком та ілюстрацією)
2. Опрацювання оповідання Андрія Бондарчука «Забіяка» (с. 78-79).
-Послухайте уважно оповідання та визначте, чи справдились наші передбачення.
Слухання оповідання (аудіозапис).
Читання тексту учнями самостійно.
Читання тексту «ланцюжком».
Вправа «Читацьке колесо»
Фізхвилинка
Вибіркове читання.
4. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Тестування (цеглинки Лего)
1. Хто є автором оповідання «Забіяка»?
А) Леся Українка
Б) Василь Сухомлинський
В) Андрій Бондарчук.
2. Який жанр твору "Забіяка"?
А) Казка Б) вірш В) оповідання
3. Як звали головного героя оповідання?
А) Світланка Б) Сергійко В) Миколка
4. Коли відбувалася описана подія?
А) навесні, коли все прокидається від зимового сну
Б) взимку у пекучі морози
В) влітку у лісі
Г) восени, коли діти йдуть до школи.
5. Де хлопчик прилаштував годівничку?
А) На подвір'ї Б) на балконі В) в лісі
6. Які пташки прилітали до годівнички?
А ) Горобці Б) ворони В) синички Г) снігурі Г ) сойки Д) шпаки
7. Який "делікатес" спеціально для синичок підвішував хлопчик?
А) Шматочок хліба
Б) Шматочок ковбаси
В) Шматочок сала
8. Який забіякуватий птах почав навідуватися до годівнички?
А) Горобець Б) синичка В) снігур Г) ворон
9. Як сказала мама про горобчика?
А) він невихований
Б) він добрий
В) він голодний
г) він чемний
10. Хто злякав забіяку?
А) папуга Б) кіт В) пес
2. Вправа «Встанови послідовність» (робота в групах).
3.Робота над прислів’ям та прикметою (с. 78-79)
Підгодуй птахів узимку, послужать тобі навесні.
Горобці ховаються в укриття – на мороз.
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія . Вправа «Плюс-мінус- цікаво»
Домашнє завдання
Виразне читання та переказування оповідання (с.78-79)